Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen van kaarsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen van kaarsen

    Graag wat professionele hulp en/of advies.

    Ik zou graag foto's nemen van (al dan niet brandende) kaarsen. Via het internet hebt ik een voorbeeldje gevonden van hoe het er ongeveer zou moeten uitzien.

    Voorbeeld:


    Nu is mijn vraag: welke apparatuur heb ik hiervoor nog extra nodig? Ik had al iets gezien bij servix voor 1.657€ excl BTW (in promotie):

    Elinchrom - Minicove Kit met:
    Monoblock Style 300 RX
    Synchro lead 5 m normal
    Chimera 60x80 met ring
    Manfrotto Boom Stand
    Colorama Mini Cove

    Of wordt dit voor iets totaal anders gebruikt? Indien dit is wat ik zoek, wat ontbreek ik dan nog om deze opstelling te bedienen met mijn Canon 350D?

    Wie kan mij helpen om dergelijke foto's te maken?

    (Nog misschien een detail: het fotograferen zou ook met een zwarte achtergrond moeten kunnen)

    dank,

    mario
    Last edited by zunoel; 5 april 2007, 17:22. Reden: Foto niet van TS
    Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

  • #2
    Re: Fotograferen van kaarsen

    de vraag is natuurlijk of je dit eenmalig gaat doen, of elke dag voor de komende 3 jaar

    In het eerste geval zou ik me beredden met enkele eenvoudige middelen. Je hebt een externe flits, dus daar kan je al mee beginnen. Voor 60€ koop je een off-shoe cord voor je flits, zodat je hem los van je camera kan gebruiken, terwijl je je E-TTL blijft behouden. Met een zwart tekenpapier of een zwart doek maak je heel eenvoudig een achtergrond.

    Voor mijn thesis moest ik een hoop knoppen fotograferen in de studio.
    mijn opstelling:
    Mijn externe flash zat hier zelfs op mijn toestel...


    het resultaat:



    In het tweede geval zou ik toch opteren voor een stevige en duurzame oplossing. Zo'n lichttent is dan toch iets beter dan een wit blad papier dat tegen een vaas is geplakt

    Bert

    EDIT: misschien kan dit je ook helpen. Wel opletten met je brandende kaarsen
    Last edited by Vanquisher; 5 april 2007, 15:55.

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen van kaarsen

      set van 1657 euro voor kaarsen te fotograferen tenzij je hier veel geld mee gaat verdienen lijkt me dat toch een beetje te

      probeer dit eens: (of iets in die aard, mss zonder bovenkant als je brandende kaarsen gaat fotograferen)
      Ik heb al een paar keer op BD reeds verschillende soorten ministudio's gezien. De meeste werden gemaakt van kartonnen dozen met vensters erin uitgesneden.Daarna werden in deze vensters papier geplakt. Misschien is de versie van mij totaal overbodig en hebben de meesten reeds zulk een ministudio gemaakt. Benodigdheden ; 2

      hoop dat het van nut kan zijn

      groeten, robbe
      Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
      Wait. Look. Feel.
      Then shoot ! (David Muench)

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen van kaarsen

        bedankt al voor de reacties.

        Het is inderdaad de bedoeling om dit meerdere malen (zelfs per week/maand) te doen: we hebben namelijk een ambachtelijk kaarsenatelier overgenomen, met een assortiment van 100 à 150 kaarsen. Deze zijn dan nog eens in een 10tal kleuren te verkrijgen. Sommigen zijn 50cm lang, of 50 cm hoog, sommigen staan op een spiegel; dus het fotograferen is niet zo vanzelfsprekend. Het werk uitbesteden heeft weinig zin omdat er een redelijk verloop in assortiment is. Het is mijn bedoeling om foto's te maken, met een professionele look en ben ook bereid om daar dan wat geld aan te geven, maar 2000euro is wel ietske teveel!

        Nu heb ik ook al een link gevonden waar het een en ander opstaat, het is wel in nederland, maar er zal wel een belgisch alternatief zijn. http://www.rittz.com/productfotografie.htm
        Mij lijken die koffertjes wel interessant.

        Kan iemand hier eens naar kijken en wat advies geven?

        dank,

        mario
        Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen van kaarsen

          Dit soort zaken is ook prima zelf te bouwen hoor. Mooie achtergrond plaatsen en een diffusor waar u doorheen flitst (of met een bouwlamp doorheen schijnt) links en rechts om een gelijke belichting te krijgen.
          Die zijn vaak makkelijk te bouwen met PVC-pijpen uit de bouwmarkt waarmee eenvoudig een frame kan worden gemaakt. Diffusordoek kan bestaan uit kalkpapier, lakens of diffusormateriaal van eBay of uit de fotowinkel.

          Maar een kant en klare oplossing kopen kan ook...

          Comment

          Working...
          X