Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orginele zonnekap te duur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Orginele zonnekap te duur?

    Zonnekap kwijt of te duur?
    Effe surfen naar www.lenshoods.co.uk,
    vervolgens het juiste kapke kiezen, kapke printen, kapke uitknippen, kapke vouwen en klaar is't zonnekapke!
    There are no problems, only solutions!

  • #2
    Re: Orginele zonnekap te duur?

    foto cine te antwerpen

    er staat daar een grabbelbak vol lenshoods aan 10 euro / stuk (dacht'k)
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Orginele zonnekap te duur?

      ik heb er ooit zo een gemaakt voor mijn 18-55. Heel leuk als je er mee werkt, maar hij kwam elke keer gekreukt uit mijn tas . Als je het uit een stevig stuk plastiek kan maken, dan is het echt top

      Comment


      • #4
        Re: Orginele zonnekap te duur?

        Deze link is al vaak voorbij gekomen maar blijft voor sommige best handig denk ik.
        Groetjes, Damiaan.
        Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

        Comment


        • #5
          Re: Orginele zonnekap te duur?

          Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
          ik heb er ooit zo een gemaakt voor mijn 18-55. Heel leuk als je er mee werkt, maar hij kwam elke keer gekreukt uit mijn tas . Als je het uit een stevig stuk plastiek kan maken, dan is het echt top
          Ik heb een paar van die rubberen zonnekappen, je vijst ze gewoon op de filterdraad, en ze zijn opplooibaar. Veel handiger en steviger.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Orginele zonnekap te duur?

            ^ van welk merk zijn die, en hoeveel kosten die gemiddeld?

            Comment


            • #7
              Re: Orginele zonnekap te duur?

              Beschermen misschien wel tegen ongewenste lichtinval, maar niet tegen ongelukjes
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: Orginele zonnekap te duur?

                Ik vraag me toch af wat sommige zonnekappen zo schandalig duur kan maken, bv. over de 350 EUR voor een zonnekap voor een 600mm f/4 van Canon (niet dat ik zoiets heb). De 'gewone' zonnekappen zijn ook al duur: 25 à 35 EUR. 't Zijn tenslotte toch maar gewone stukken plastiek? Of vergis ik mij daarin?
                Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                Comment


                • #9
                  Re: Orginele zonnekap te duur?

                  Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
                  Deze link is al vaak voorbij gekomen maar blijft voor sommige best handig denk ik.
                  En ik dacht dat ik ook 'ns ne orginele site gevonden had
                  There are no problems, only solutions!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Orginele zonnekap te duur?

                    Oorspronkelijk geplaatst door BarTie Bekijk bericht
                    En ik dacht dat ik ook 'ns ne orginele site gevonden had
                    Ach ja, je doet er vast iemand weer een plezier mee.
                    Groetjes, Damiaan.
                    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                    Comment


                    • #11
                      Re: Orginele zonnekap te duur?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                      ^ van welk merk zijn die, en hoeveel kosten die gemiddeld?
                      Er zijn verschillende merken hoor.
                      Ik heb bvb een 52mm zonnekap van Nikon, om op mijn Canon lenzen te vijzen . Je vind er ook van Hoya, Hama, Marumi, . . .
                      Prijzen in een online shop gaan bvb van 15€ voor een 52mm tot 20€ voor een 77mm kap. Op Ebay vind je er natuurlijk nog meerdere afmetingen en dikwijls goedkoper.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Orginele zonnekap te duur?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                        Beschermen misschien wel tegen ongewenste lichtinval, maar niet tegen ongelukjes
                        Da's waar, maar ze hebben toch de neiging om dicht te plooien als je tegen de rand duwt. Op die manier beschermt het rubber dan wel de frontlens.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Orginele zonnekap te duur?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koyaanisqatsi Bekijk bericht
                          Ik vraag me toch af wat sommige zonnekappen zo schandalig duur kan maken, bv. over de 350 EUR voor een zonnekap voor een 600mm f/4 van Canon (niet dat ik zoiets heb). De 'gewone' zonnekappen zijn ook al duur: 25 à 35 EUR. 't Zijn tenslotte toch maar gewone stukken plastiek? Of vergis ik mij daarin?
                          Probeer van een bedrag van 30 euro maar eens een zonnekap zelf te maken.
                          Koop een stuk plastiek, maak een mal,pas de kap aan aan de vorm van uw objectief.Snij er nog optioneel een tulpvorm in. Reken bij dit bedrag dan ook nog eens wat werkuren uit............zo'n kap kost echt geen geld.
                          Of laat uw lens maar eens vallen zonder zo'n zonnekap. Gegarandeert kom je ietskes duurder uit. Een goedkoop lenske kost toch al snel 3-400 euro maar de centjes om een kapje erbij te kopen die hebben we niet.
                          Iemand die geld kan geven aan een 600mm prime( 9000euro)zal toch ook de centjes hebben om er een kapje op te kopen zekers.


                          Buig u eens over de diefstal die de staat alle dagen met de werkende mens uithaald. Een literke naft kost aan de pomp seffens 1.5 euro......75% is taks.

                          Echt waar zo'n plastieken zonnekapje kost peanuts.
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Orginele zonnekap te duur?

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Echt waar zo'n plastieken zonnekapje kost peanuts.
                            Het is gewoon het idee dat je een stuk plastiek koopt van 20€. Het aantal uren dat een team van ingenieurs daar aan bezig is geweest staat er niet opgeschreven

                            Voor mijn duurdere lenzen wil ik wel geld geven voor een zonnekap. Daar weegt het prijsverschil wel op om een zonnekap te kopen. Maar 24€ neertellen voor een lens die maar 75€ kost

                            Comment


                            • #15
                              Re: Orginele zonnekap te duur?

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Probeer van een bedrag van 30 euro maar eens een zonnekap zelf te maken.
                              Volledig akkoord maar ...

                              De Canon 77mm Lens Cap E-77u kost 12,50€
                              De Canon zonnekap EW-83J kost 49€
                              De Hp Deskjet 5940 kost 73€

                              Een volledige printer kost nauwelijks iets meer dan een zonnekap ...
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X