Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printercalibratie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • printercalibratie

    Beste,
    als ik de foto's op mijn scherm bekijk zijn deze oke... als ik ze uitprint zijn ze met een groene tint... vooral schaduwpartijen en andere donkere plaatsen.

    bestaat er zoiets om een printer terug op het juiste spoor te krijgen??? ik heb een canon IP4000.

    alvast bedankt

    Johan

  • #2
    Re: printercalibratie

    Een printerprofiel maken of laten maken?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: printercalibratie

      Oorspronkelijk geplaatst door beertje53 Bekijk bericht
      Beste,
      als ik de foto's op mijn scherm bekijk zijn deze oke... als ik ze uitprint zijn ze met een groene tint... vooral schaduwpartijen en andere donkere plaatsen.

      bestaat er zoiets om een printer terug op het juiste spoor te krijgen??? ik heb een canon IP4000.

      alvast bedankt

      Johan
      Is je scherm gekalibreerd? Welk besturingssysteem gebruik je? Welk programma gebruik je om te printen? Ken je iets van kleurbeheer en van printerprofielen?
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #4
        Re: printercalibratie

        Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
        Is je scherm gekalibreerd? Welk besturingssysteem gebruik je? Welk programma gebruik je om te printen? Ken je iets van kleurbeheer en van printerprofielen?
        het scherm is niet gecalibreerd... foto's wel bekeken op verschillende pc en ogen overal goed. het print programma dat ik gebruik is easy photoprint dat bij de printer geleverd is en van kleur beheer of profielen ken ik nog niets... misschien ook wel fijn om daar iets van teweten te komen.

        groetjes
        Johan

        Comment


        • #5
          Re: printercalibratie

          Als het snel moet print ik foto's via mijn mp500 (dus ook canon) gewoon af via photoshop en het resultaat op mijn scherm(wel gekalibreerd) en de print is visueel hetzelfde. Ik zou zeggen probeer het eens direct met photoshop

          Comment


          • #6
            Re: printercalibratie

            Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: printercalibratie

              beste.

              Doe zoals vele anderen U reeds hebben voorgedaan.

              Koop een iets, een eyeone2 bv, om uw monitor te kalibreren
              Kontakteer marc-en-ciel voor uw printer te kalibreren

              En vele problemen zijn opgelost.

              Ikzelf heb ook een IP4000 en die werkt in bovenvermelde setup.zonder kleurzweem etc.
              De zwarte donkere partijen zijn nu en dan een probleem maar ook marc heeft mij daar een zeer duidelijk uitleg en oplossing voor gegeven.

              Risto
              PS Volg misschien eens zijn cursus voor een paar euro
              Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

              Comment


              • #8
                Re: printercalibratie

                Tiens, mijn scherm en printer zijn niet gecalibreerd en toch heb ik geen groenzweem....
                Zeg ons eens, gebruik je Canon papier, of een goedkoper alternatief ?
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment


                • #9
                  Re: printercalibratie

                  Gebruik je originele inkt van Canon ?

                  Die groenzweem had ik vroeger ook met andere inktpatronen van Q-inkt (IP5000 Canon).
                  Sinds ik terug de gewone originele cartridges gebruik is de groene kleurzweem verdwenen en zijn de kleuren goed.

                  Comment

                  Working...
                  X