Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

    Hallo,

    Ik heb wat DSLRs betreft een tijd de kat uit de boom gekeken maar ga nu toch de overstap maken

    De body gaat een Canon 400D zijn met (kit met 17-85mm IS + cashback) maar ik zou nog graag een lens bij kopen met iets groter bereik. Daarbij dacht ik in eerste instantie aan
    * Canon 70-200 f4 L IS: nog redelijk qua gewicht + interessant met de huidige cashback
    * Canon 70-200 f2.8 L: f2.8 maar geen IS, geen cashback :-(
    * Sigma 70-200mm F2.8 EX DG APO Macro: alternatief voor de Canon 70-200 f2.8 maar beetje softer @ f2.8 als ik de reviews mag geloven, geen OS
    * Sigma 100-300mm f4 DG EX APO IF HSM: iedereen lijkt hier zeer enthousiast over maar misschien beetje groot en zwaar om ganse dag mee rond te wandelen

    De lens is voor all-round gebruik bedoeld, niet bepaald voor indoor sport bv. De enige sport die ik wel eens fotografeer, zijn races op Zolder of de Nurburgring. Vandaar dat mijn voorlopige voorkeur uitgaat naar de Canon 70-200 f4 L IS. Het lijkt me de meest all-round (en praktische) lens van de 4. Ik mis de f2.8 maar denk dat de IS mij globaal gezien meer voordeel gaat opbrengen behalve bij autosport natuurlijk.
    Is dit een goede afweging of zie ik iets over het hoofd?

    Aangezien ik over een maand naar New York ga, ben ik ook eens op websites van winkels daar eens gaan rondneuzen. Blijkt dat het misschien interessant is de lens daar te kopen (ook al geldt daar de cashback niet in geval van Canon). Zelfs de 70-200 f2.8 L IS kan je kopen voor 1650-1700$ (afhankelijk van imported of US model bij www.bhphotovideo.com). Omgerekend wordt dat 1235-1270 euro wat niet zoveel meer is dan de prijs voor de 70-200 f4 in Europa.

    Voor zover ik begrepen heb moet je de state tax van +-8% niet betalen voor export maar hoe zit het met de waarborg?

    Voor Canon body's heb ik via dit forum begrepen dat de waarborg continent gebonden is en die zou ik ook hier kopen, maar wat de waarborg op lenzen betreft, heb ik geen eenduidig antwoord gevonden? Zijn dat, in geval van Canon, ook continent gebonden voorwaarden? En voor Sigma? Op de website van de B&H shop las ik het volgende:



    'k Zit dus mogelijks nog met 2 dilemma's:

    1) Geldt de Sigma of Canon waarborg op lenzen wereldwijd en is het m.a.w. interessant om de lens in de US te kopen?
    2) Zo ja, extra dilemma Canon f2.8 IS of f4 IS Aaaaagggrrrr

    Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden.
    Wim
    Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

  • #2
    Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

    Houd er rekening mee dat prijzen in de US vaak zonder taks zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

      Daar ben ik me van bewust. Voor zover ik weet, is de tax in New York iets van een 8.6% en (dacht ik gelezen te hebben in dit forum) moet je die niet betalen aangezien het om export gaat... tenzij ik me zwaar vergis.

      Wim
      Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

      Comment


      • #4
        Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door whendrix Bekijk bericht
        Daar ben ik me van bewust. Voor zover ik weet, is de tax in New York iets van een 8.6% en (dacht ik gelezen te hebben in dit forum) moet je die niet betalen aangezien het om export gaat... tenzij ik me zwaar vergis.

        Wim
        Geen idee, maar in Zaventem staat de douane klaar om invoerrechten en 21% BTW aan te rekenen. Want natuurlijk ga je dat netjes aangeven aan die mannen
        (Als je het niet doet en ze pikken je er uit heb je nog een boete erbij, anders heb je een goedkope lens).

        Comment


        • #5
          Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

          De Canon 70-200 f/2,8 L is ook niet meteen een lichtgewicht objectief. Kan wel van belang zijn als je er de hele dag mee wil rondwandelen he?!

          De Canon 70-200 f/4 L IS is dan wel goed draagbaar en levert uitstekende resultaten (nog beter dan de niet-IS volgens tests). Op dat vlak doe je er in alle geval geen miskoop mee! Zoals je zelf zegt zal IS je niet echt helpen bij het fotograferen op circuit. Misschien kan je je dan afvragen of het wel interessant is om de meerprijs voor IS ervoor te betalen?! Misschien kan je het uitgespaarde geld dan eerder in een 30D ofzo stoppen?
          1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

          Comment


          • #6
            Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

            Oorspronkelijk geplaatst door bart30d Bekijk bericht
            Geen idee, maar in Zaventem staat de douane klaar om invoerrechten en 21% BTW aan te rekenen. Want natuurlijk ga je dat netjes aangeven aan die mannen
            (Als je het niet doet en ze pikken je er uit heb je nog een boete erbij, anders heb je een goedkope lens).
            Hehe, jij werkt bij de douane of zo? ;-) Slim genoeg zijn om verpakking achter te laten en aankoopbewijzen per post op te sturen he :-)

            Passeer minstens 1 keer per maand aan de douane daar en ben nog nooit tegengehouden eigenlijk...

            Op de Sigma site heb ik ondertussen iets kunnen vinden over 1y international warranty en op een ander forum vond ik dit van iemand met dezelfde vraag als mezelf. De persoon ik kwestie woont in de UK en wou een lens kopen in de US:

            "I phoned Sigma not long after I posted the message. I was told that any lenses imported would be supported, if you could provide proof of import duty and VAT. Otherwise, it'd have to be send back to where I bought it."
            Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

            Comment


            • #7
              Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

              Oorspronkelijk geplaatst door apa Bekijk bericht
              De Canon 70-200 f/2,8 L is ook niet meteen een lichtgewicht objectief. Kan wel van belang zijn als je er de hele dag mee wil rondwandelen he?!

              De Canon 70-200 f/4 L IS is dan wel goed draagbaar en levert uitstekende resultaten (nog beter dan de niet-IS volgens tests). Op dat vlak doe je er in alle geval geen miskoop mee! Zoals je zelf zegt zal IS je niet echt helpen bij het fotograferen op circuit. Misschien kan je je dan afvragen of het wel interessant is om de meerprijs voor IS ervoor te betalen?! Misschien kan je het uitgespaarde geld dan eerder in een 30D ofzo stoppen?
              Ook mijn gedachte, 70-200/4 (zonder IS) en de 30D.
              Gr, Paul
              Last edited by Flotootje; 3 april 2007, 12:19.
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

              Comment


              • #8
                Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

                Vorige week heb ik toevallig de 400d en 30d body eens vastgenomen in Mediamarkt, gewoon voor de fun en ik moet zeggen dat de 30d alleszins beter in mijn (grote) handen lag.

                Maar in alle eerlijkheid, ik heb de 400D en de 30D nog nooit vergeleken op technisch vlak. Mijn benadering was om wat meer te investeren in goeie lenzen en een basic body te kopen aangezien de body sneller zal verouderen. Daarom was ik in het begin zelfs aan het kijken naar de Nikon D40 + f2.8 Nikkors maar het lenzengamma van Canon spreekt me meer aan eigenlijk

                Ondertussen blijft wel de vraag hoe het zit met waarborg op Canon lenzen. Na wat zoekwerk vond ik op sommige sites dat Canon contintale waarborg heeft op bodies en compacts maar wereldwijde op lenzen. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen uit eigen ervaring?
                Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

                Comment


                • #9
                  Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door whendrix Bekijk bericht
                  Ondertussen blijft wel de vraag hoe het zit met waarborg op Canon lenzen. Na wat zoekwerk vond ik op sommige sites dat Canon contintale waarborg heeft op bodies en compacts maar wereldwijde op lenzen. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen uit eigen ervaring?
                  Kijk eens op de Amerikaanse site van Canon en lees de garantievoorwaarden (per produkt) ... je zal zien dat DSLR met een continentale waarborg komt.

                  Voor lenzen en analoge fotografie is het in elk geval al anders ... lees eens wat er staat bij het produkt dat je wil kopen.

                  Meestal is de waarborg ginder ook maar 1 jaar.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door whendrix Bekijk bericht
                    Vorige week heb ik toevallig de 400d en 30d body eens vastgenomen in Mediamarkt, gewoon voor de fun en ik moet zeggen dat de 30d alleszins beter in mijn (grote) handen lag.

                    Maar in alle eerlijkheid, ik heb de 400D en de 30D nog nooit vergeleken op technisch vlak. Mijn benadering was om wat meer te investeren in goeie lenzen en een basic body te kopen aangezien de body sneller zal verouderen. Daarom was ik in het begin zelfs aan het kijken naar de Nikon D40 + f2.8 Nikkors maar het lenzengamma van Canon spreekt me meer aan eigenlijk

                    Ondertussen blijft wel de vraag hoe het zit met waarborg op Canon lenzen. Na wat zoekwerk vond ik op sommige sites dat Canon contintale waarborg heeft op bodies en compacts maar wereldwijde op lenzen. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen uit eigen ervaring?

                    mijn ervaring in "mijn omgeving" is dat er sneller gewisseld wordt van "instapcamera" naar "semiprofcamera" dan van "semiprofcamera" naar nieuwere/upgrade versies. Je redenering van investering goede lenzen ondersteun ik ook. Als de 30D je werkelijk beter in de hand ligt (camera is er niet alleen om over je schouder te hangen hè )dan wist ik het wel, zeker als je ook wil gaan voor welke telezoom dan ook. Gr, Paul
                    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

                      Ik heb een lens gekocht in Hong Kong en die heeft internationale garantie.

                      De enige opmerking die ik er nog bij geef is dat het mogelijk is dat je een kortere garantietermijn kunt hebben in een ander continent.

                      De prijzen in HongKong van de lenzen die je daar opsomde:
                      Canon 70-200 f2.8 L IS: 1245 euro
                      Canon 70-200 f4 L IS: 840 euro
                      Canon 70-200 f2.8 L: 900 euro
                      Sigma 70-200mm F2.8 EX DG APO Macro: 630 euro
                      Sigma 100-300mm f4 DG EX APO IF HSM: 574 euro

                      Ik denk dat de prijs die je in NY hebt gevonden heel scherp is voor die 70-200 f2.8 IS. Ga ervoor zou ik zo zeggen.
                      Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                      Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door apa Bekijk bericht
                        Zoals je zelf zegt zal IS je niet echt helpen bij het fotograferen op circuit.
                        Mode II is er toch opgezet om panning te kunnen doen met IS?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

                          Bedankt voor de reacties iedereen 'k Ben een lange tijd niet meer actief geweest op dit forum maar het is leuk om te ervaren dat er nog even bereidwillig advies gegeven wordt.

                          OK, dus ik krijg de indruk dat de 30D een betere keuze zou zijn dan de 400D. Ondertussen heb ik wat opzoekingswerk verricht omtrent de 30D en iedereen is er blijkbaar zeer tevreden over. Het neemt wel een extra hap uit het vooropgestelde budget van maximum 2000 euro en kan voor mij het verschil maken tussen de Canon 70-200 f4 en de 70-200 f2.8.

                          Samengevat zijn de opties die ik zie:

                          400D + 17-85IS + 70-200F4 = +- 1600 euro **
                          400D + 17-85IS + 70-200F4 IS = +-1900 euro **
                          400D + 17-85IS + 70-200F2.8 = +- 2000 euro **
                          400D + 17-85IS + 70-200F2.8 IS (USA) = +- 2150 euro
                          400D + 17-85IS + Sigma 70-200F2.8 = +- 1800 euro **

                          30D + 17-85IS + 70-200f4 = +- 1800 euro **
                          30D + 17-85IS + 70-200f4 IS = +- 2150 euro
                          30D + 17-85IS + 70-200F2.8 = +- 2250 euro
                          30D + 17-85IS + 70-200F2.8 IS (USA) = +- 2500 euro
                          30D + 17-85IS + Sigma 70-200F2.8 = +- 2150 euro

                          In alle prijzen zijn de huidige cashbacks verrekend en diegene met ** vallen binnen het vooropgestelde budget. Wie helpt mij door de bomen het bos te zien?

                          Ben ook eens aan het kijken geweest naar de Tamron 17-50/2,8 AF SP XR Di-II ipv de Canon 17-85 IS die blijkbaar wat minder scherp is, meer vervorming heeft en geen f2.8 is. Is de Tamron een betere keuze dan de Canon? Qua prijs is er amper verschil met de huidige cashback.
                          Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Mode II is er toch opgezet om panning te kunnen doen met IS?
                            Klopt

                            Oorspronkelijk geplaatst door whendrix Bekijk bericht
                            Ben ook eens aan het kijken geweest naar de Tamron 17-50/2,8 AF SP XR Di-II ipv de Canon 17-85 IS die blijkbaar wat minder scherp is, meer vervorming heeft en geen f2.8 is. Is de Tamron een betere keuze dan de Canon? Qua prijs is er amper verschil met de huidige cashback.
                            Die heb ik en ik ben zéér tevreden over de resultaten van dat objectief: de scherpte is erg goed (even goed als de scherpte op m'n 70-200 f/4 L) en ik heb weinig last van tekortkomingen zoals vignettering en CA. Enig minpuntje wat de fotokwaliteit betreft is dat die de neiging heeft om foto's met een hoge kleurtemperatuur af te leveren (maar dat kan je zeer makkelijk corrigeren in nabewerking).
                            Je moet ook weten dat die geen USM (of equivalent heeft). Daardoor focust die wat minder snel, is die merkbaar luider bij het focussen en kan/mag je niet manueel focussen terwijl het objectief in auto-focus (AF) mode staat.
                            De Tamron heeft ook geen IS (of equivalent). IS geeft je op de Canon ongeveer 2 stops voordeel. De Tamron heeft echter wel een één stop groter diafragma op wide-angle en 2 volle stops voordeel op tele (hoewel tele "slechts" 50mm is vs. 85mm voor de Canon).
                            Mocht je de Tamron nemen, dan heb je ook een "gat" in je bereik tussen 50mm en 70mm. Of je daarmee kan leven moet je zelf bepalen
                            1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lensadvies + wereldwijde waarborg Canon/Sigma lenzen?

                              Nog meer twijfel? 30D + 17-40L/4 + 70-200L/4 + 50/1.8
                              Valt dit met de Cash-Back binnen je budget? Dan heb je voorlopig ook niks meer nodig
                              Gr, Paul
                              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                              Comment

                              Working...
                              X