Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extenders sigma - canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extenders sigma - canon

    Bij nikon waren de Sigma extenders niet compattible met de originele lenzen, is dat met de canon versies wel het geval?? BV een sigma 1.4 met een canon 2.0 135mm of 70-200 usm?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

  • #2
    Re: extenders sigma - canon

    Alhoewel ik geen Canonian (meer) ben, weet ik dat de Sigma TC's door hun bouw slechts op een zéér klein aantal dedicated Sigma lenzen passen.
    Ze passen dus zeker niet a priori op alle Sigma lenzen, laat staan op andere merken.
    Als ze dan al fysisch zouden passen (bvb. op de Nikon 300mm F4 AFS), dan krijgt men gewoon geen beeld, ook niet met MF en dit in geen enkele scherpstelstand... (zelf uitgetest).

    Het zou me dus zeer sterk verbazen dat de Sigma TC's met enige andere objectieven zouden functioneren dan deze waarvoor ze specifiek zijn ontworpen.

    Comment


    • #3
      Re: extenders sigma - canon

      ik geloof dat de Sigma EX TC's enkel met sigma EX lenzen werken.
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #4
        Re: extenders sigma - canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
        ik geloof dat de Sigma EX TC's enkel met sigma EX lenzen werken.
        Juist, zoals ik hierboven dus reeds schreef, met dien verstande echter dat ze niet a priori op alle EX lenzen werken, doch slechts op een zeer beperkt aantal.
        Deze worden op de Sigma site en in hun cataloog aangegeven met het predicaat "conv".

        Comment


        • #5
          Re: extenders sigma - canon

          De Sigma 1,4x werkt zonder problemen met een Canon 70-200 f2,8 L IS.

          Ik had die combinatie nog niet getest, maar omdat hier de vraag gesteld werd heb ik dat dus snel even gedaan.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: extenders sigma - canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            De Sigma 1,4x werkt zonder problemen met een Canon 70-200 f2,8 L IS.

            Ik had die combinatie nog niet getest, maar omdat hier de vraag gesteld werd heb ik dat dus snel even gedaan.
            Uit hetgeen ik links en rechts reeds heb gelezen, krijg ik de indruk dat - in het algemeen - Canon minder compatibiliteitsproblemen blijkt te hebben met TC's allerhande dan Nikon.
            Uit eigen ervaring wéét ik dus dat Nikon bijzonder kritisch en gevoelig is op vlak van TC's. Voor Nikonians is het dus zeker aangewezen te testen alvorens aan te kopen.

            Comment

            Working...
            X