Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net ontdekt...........

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Net ontdekt...........

    Ik speel af en toe eens met mijn TCON14B op de E-100RS en dat gaat werkelijk prima.
    TCON14B is een 1.4 converter en zo krijg ik mijn E-100RS tot op 532 mm.
    De TCON 14B is weliswaar een beetje minder krachtig dan de beroemde B-300 van Olympus (1.7 converter), maar geeft nog een zuiverder beeld.
    Maar kom, velen onder ons weten dit. En in het begin snakt iedereen wel een beetje naar tele...

    Groothoek is echter even belangrijk en ga je op termijn zelfs misschien meer gebruiken. Wel, van mijn E-20 heb ik hier ook de WCON08B liggen en eigenlijk vraagt die gewoon hetzelfde tussenringgetje als de TCON14B....maar op een of andere manier heb ik daar nooit aan gedacht...

    Effe uitgetest en tadaaaaa ! Ziehier de combinatie !



    Dus eigenaars van E-tienen en E-twintigers: dit is zeer goed glas !
    Niet wegdoen die handel, want wellicht zijn er nog een aantal camera's waarop deze spullen passen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een camera met schroefdraad hebt.
    Voor de E-100RS heb je een 49-62 mm verloopring nodig.

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Ik heb dinsdag de WCON-08 overgekocht van Polleke, en kan dit enkel beamen... super-kwaliteit!
    Het enige verschil is dat die WCON-08 55mm schroefdraad is en dus rechtstreeks op de S602z adaptertube past.

    Ik heb alvast enkele voorbeeldjes online gezet...

    Comment


    • #3
      Marc,

      Zou dat ook (goed) werken met een UZI ? Ik zou dat wel eens willen proberen. Kwestie van die lenzen op zowel de 3030 als de 2100 te gebruiken.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tom
        Marc,

        Zou dat ook (goed) werken met een UZI ? Ik zou dat wel eens willen proberen. Kwestie van die lenzen op zowel de 3030 als de 2100 te gebruiken.

        Absoluut, een E100RS IS een UZI, maar dan veel sneller en met iets minder megapixels.
        De schroefdraad en de lens zijn hetzelfde.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment

        Working...
        X