Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flits voor S602

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flits voor S602

    Hallo,

    simpel vraagje :
    welke externe flits kunnen jullie me aanraden voor een Fuji S602 ?
    En ook ... waarom ?
    Thx

    Greetz,
    Michel
    == Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. ==

    Fuji S602 Zoom - Metz 34 CS-2 Digital - AR-FX9 - UV - TCON17

  • #2
    Ik heb het geluk van een 20 jaar oude Vivitar flits te hebben waarvan het voltage niet te hoog is, dus die gebruik ik dan ook, maar met oude(re) flitsen moet je zeker oppassen, want een te hoog voltage kan je toestel beschadigen! (heb je de topics daarover al gevonden?)
    Dus als je een 2e-handse wil kopen, moet je zeker dat voltage kunnen uitmeten!!

    Die Vivitar 2800 kan naar boven kantelen, maar moest ik een nieuwe kopen, zou ik één nemen die ook opzij kan kantelen, zodanig dat als je een rechtstaande foto wil nemen, je desgewenst de flits ook nog naar het plafond kunt richten... Zulke flitsen zijn niet echt goedkoop, maar dan kan je wel alle kanten op, en heb je geen beperkingen in gebruik. Persoonlijk spaar ik liever iets langer, dan dat ik achteraf spijt krijg van m'n aankoop!

    Hopelijk heb je hier wat aan!?

    Comment


    • #3
      ik heb hier zelf een goedkoop flitsje kunnen vinden. ik was eigenlijk op zoek naar een vivitar 383 of een een sunpak, twee vaakgenoemde merken toen ik op zoek ging naar s602z bezitters met externe flits, maar ben thuisgekomen met een suntax-flits, voor maar 100euro.

      Geen grote stoef, maar omdat het x-contact van de s602z niet veel synchronisatie toelaat, leek het me onzin om een dure metz ofzo te installeren.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Ik heb een Topca 330 TTL; werkt prima binnen de mogelijkheden van de 602.
        Peter

        http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
        http://www.photoblog.be/peterwarson

        Comment


        • #5
          Ik heb er een metz mb 36 c2 opzitten en die doet het goed.
          Nog niet zo lang geleden aangeschaft voor 79 euro.
          Is met 1 contactpunt(zoals het bij de fuji 602 ook is)en het is gewoon efkes zoeken voor hem te leren instellen.

          Phile

          Comment


          • #6
            Hallo Michel,

            Ik heb net een S602Z aangeschaft en daarop gisteren mijn Metz 32 CT3 gezet. Werkte prima afgezien van de witbalans die nog wat lijkt te moeten worden aangepast. De Metz heeft al een respectabele leeftijd (jaar of 15), maar die had ik nog op mijn analoge camera's (EOS 620). De ontsteekspanning is wel goed, dat was voor de EOS al nodig.

            Groeten, Eric
            Groeten, Eric

            Nikon Coolpix 8800
            Fuji S602 Zoom

            Comment


            • #7
              Naar aanleiding van een vraag over de eisen en het voltage van mijn flitser, de Vivitar 2800 met een gemeten voltage van 35 volt, kreeg ik van Fuji Nederland het volgende antwoord:

              In principe kunt u iedere flitser gebruiken als het maar beschikt over de volgende 3 kenmerken:
              * Middencontact
              * handmatig instelbaar diafragma , de zogenaamde "A" stand.
              * handmatig instelbare filmgevoeligheid
              Camera's worden op de "M" stand gezet met het, op de flitser, ingestelde diafragma. Verder een sluitertijd van bijv. een 1/60 of 1/125. Vervolgens via het menu de camera zetten op " external flash".


              Het voltage wat de FinePix S602Zoom mag en kan hebben voor een flitser is ongeveer 300Volt. Wanneer uw flitser voldoet aan bovenstaande eisen kunt u een flitser welke 35Volt leverd gebruiken op de FinePix S602Zoom.

              Comment


              • #8
                Hoi Maasnet, bedankt voor deze extra informatie, had ik toch mijn oude Metz 45 CT1 moeten bewaren

                groeten, Eric
                Groeten, Eric

                Nikon Coolpix 8800
                Fuji S602 Zoom

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dutcheric
                  Hallo Michel,

                  Ik heb net een S602Z aangeschaft en daarop gisteren mijn Metz 32 CT3 gezet. Werkte prima afgezien van de witbalans die nog wat lijkt te moeten worden aangepast. De Metz heeft al een respectabele leeftijd (jaar of 15), maar die had ik nog op mijn analoge camera's (EOS 620). De ontsteekspanning is wel goed, dat was voor de EOS al nodig.

                  Groeten, Eric
                  Hallo Eric,

                  Ik ben benieuwd hoe hoog die spanning bij jou was.

                  Gr.

                  Maasnet

                  Comment


                  • #10

                    [/quote]

                    Hallo Eric,

                    Ik ben benieuwd hoe hoog die spanning bij jou was.

                    Gr.

                    Maasnet
                    [/quote]

                    Ik heb toentertijd (ergens eind jaren 80) een Canon EOS 650 aangeschaft. Mijn Metz flitser (45 CT1) met laag serienummer had een ontsteekspanning van 300 V en was volgens de importeur niet bruikbaar op de EOS, daar mocht de onsteekspanning niet boven 30V (?) komen. Vandaar dat ik mij toen een nieuwe Metz heb aangschaft die wel een lage ontsteekspanning had. Deze werkt prima op de 602 zoals ik al zei. Overigens is de 45 CT1 aangepast na de introductie van camera's met TTL flitsmogelijkheden en zou je die nu ook kunnen gebruiken. Even navragen via de fotowinkel.

                    Ik hoop dat je vraag hiermee is beantwoord, ik heb dus niets gemeten, ben afgegaan op berichten uit Focus en Foto en informatie van de importeur.

                    Groeten, Eric
                    Groeten, Eric

                    Nikon Coolpix 8800
                    Fuji S602 Zoom

                    Comment

                    Working...
                    X