Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grote resolutie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grote resolutie

    Hi,

    Ik ben op zoek naar leuke PSD afbeeldingen of foto's met grote resolutie.
    Om uit te vergroten tot 2x1m en op doek af te printen.
    Ik ben nieuw hierin. Maar als ik het goed begrepen heb kan je de PSD bestanden vergroten tot gelijk welke grootte. Ik weet niet precies welke resolutie een foto moet hebben om geen blokjes te krijgen bij het uitvergroten tot 1x2m.
    Of iemand die toegang heeft tot shutterstock.com.
    Tegen vergoeding natuurlijk.

    Seeya, Fabien

    Verplaatst naar een passender forum. Xarder
    Last edited by Xarder; 2 april 2007, 18:52.

  • #2
    Re: grote resolutie

    Een psd kan je niet blijven vergroten. Een psd bestand is een photoshopbestand.
    Voor een volformaat afbeelding kan je misschien eens kijken op de websites van de verschillende camerafabrikanten.
    2m x 1m is toch al vrij groot.
    Trouwens, wat vind jij een leuke afbeelding?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: grote resolutie

      Hét programma daarvoor is Genuine Fractals. Zie http://www.ononesoftware.com/detail.php?prodLine_id=2

      gr mod ballistic
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #4
        Re: grote resolutie

        Op een foto van die afmetingen mag je best blokjes zien als je er dicht bij staat, dan die op normale kijkafstand goed.

        Voorbeeldje op 100%. De foto is in de RAW converter(ACR) verdubbelt en later in PS gelijk op 200 bij 130cm gezet. Gebouw staat op ongeveer 1km afstand, foto met D200 80-200 2.8 op 200mm f4, ik schat op ongeveer 4%.
        Je zit bij deze bewerkingen wel in het kreungebied van een PC.

        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: grote resolutie

          Merci Balistic
          Ik probeer de trail eens van Genuine Fractals.

          Om een idee te geven wat ik 'mooi' vind. Enkele voorbeeldjes:



          Comment


          • #6
            Re: grote resolutie

            De eerste en laatste link werken helaas niet.

            Het voorbeeld van shutterstock kun je beter zelf creëren in Illustrator. Er staat trouwens "vector" bij. Vectoriële bestanden kunnen quasi onbeperkt vergroot worden. En hebben minder met resolutie te maken.

            PSD-afbeeldingen van fototheken zullen trouwens nogal duur uitkomen hoor. Zeker als je ze wil gebruiken op een dergelijk formaat. Eventueel zelf fotograferen? Een pano in elkaar steken?
            Of met een grover raster laten afdrukken. Als je abribussen van dichtbij bekijkt, zie je een erg grof rasterpunt. Op afstand zien ze er haarscherp uit. Naargelange het doel van de afdruk, heeft het soms geen zin om foto's van 300ppi te gebruiken. Abribussen, die toch in de buurt komen van de afmetingen die je hier vermeld, worden soms op 50 lpi gedrukt. Foto's van 100 ppi dus.

            Grts,
            Jurgen

            Comment

            Working...
            X