Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

konica, vivitar lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • konica, vivitar lenzen

    Dag allemaal,

    gevonden op zolder bij mijn ouders: een vivitar lens (70-150mm, 52mm 1:3.8) en een konica hexanon lens 50mm F1.4. (van schatten op zolder gesproken )
    Beide lijken al vrij oud, maar zijn niet beschadigd en ik vroeg me af of ik ze zou kunnen recuperen voor mijn Nikon D50?

    Alvast erg bedankt

    G

  • #2
    Re: konica, vivitar lenzen

    dat betwijfel ik, dat zullen (bijna) zeker manuele objectieven zijn.

    Misschien kan je die 50mm wil gebruiken om omgekeerd als macro lens ofzo te gebruiken.
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

    Comment


    • #3
      Re: konica, vivitar lenzen

      Misschien ben je hier iets mee, ik heb hetzelfde voor. Waarschijnlijk moet je met een convertor werken:

      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=154104

      En manueel werken, maar daar hoeft op zich niks mis mee te zijn.
      Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
      Mijn foto's
      Mijn blogje

      Comment


      • #4
        Re: konica, vivitar lenzen

        Bij pentax zou het geen probleem zijn, gewoon een adapter als het schroefdraad is en anders gewoon erop zetten en bij de persoonlijke instellingen aangeven gebruik diaframaring toestaan.
        Manueel instellen vind ik alleen maar een voordeel als je er eenmaal aan gewend bent omdat je dan toch meer naar je hand kan zetten.
        Nu weet ik niet hoe het bij jou toestel zit maar wat verder zoeken op dit forum lijkt me de moeite waard.
        Zelf heb ik o.a een vivitar serie1 lens van 70-210 macro en dat is echt een geweldige lens, wel zwaar maar dat moet je maar over hebben voor zoveel goed glas.
        Succes met uitproberen
        Marlies
        Groetjes Marlies

        https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: konica, vivitar lenzen

          Hi,

          Voor je hier een zinnig advies kan geven , zal je moeten zeggen wat voor mount er aan die lenzen zit ?

          M42 ? Bajonet (welke) ? enz..

          En converters op een Nikon ? Let op (zie andere thread).

          Natuurlijk een Vivitar series 1 zou de moeite zijn !

          DPaul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: konica, vivitar lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
            Hi,

            Voor je hier een zinnig advies kan geven , zal je moeten zeggen wat voor mount er aan die lenzen zit ?

            M42 ? Bajonet (welke) ? enz..

            En converters op een Nikon ? Let op (zie andere thread).

            Natuurlijk een Vivitar series 1 zou de moeite zijn !

            DPaul.
            Ik ben niet echt een kenner, maar voor zover ik op het net kan vinden, hebben ze een bayonet mount II.

            De konica lens is knal dezelfde als deze: http://cgi.benl.ebay.be/Konica-50mm-...QQcmdZViewItem

            De vivitar lens heeft dezelfde mount...

            Alvast bedankt voor de reacties...

            G

            PS Grf wat bedoel je met de 50mm lens omkeren?

            Comment


            • #7
              Re: konica, vivitar lenzen

              Hi,

              Konica naar Nikon is volgens mij heel moeilijk te realiseren.
              Denk niet dat het kan, maar wie weet heeft toch iemand een truuk.

              DPaul.
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • #8
                Re: konica, vivitar lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door GDarthVader Bekijk bericht
                PS Grf wat bedoel je met de 50mm lens omkeren?
                Kijk hier even :
                Hallo iedereen, Vermits ik speel met het idee eens wat met macro te experimenteren zoek ik een voorlopig goedkopere oplossing. Zo vond ik op http://www.enjoyyourcamera.com/Canon-Accessories/Reversing-ring-lens-reversing-adapter-for-Canon-AF-SLRs-eg-EOS-350D-30D-20D-300D-10D-D60-1D-1Ds-300D-1V-3-30-33::37.html iets wat me


                in't kort komt het derop neer dat je een lens omgekeerd kan gebruiken als goedkope/extreme macro oplossing.
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

                Comment


                • #9
                  Re: konica, vivitar lenzen

                  Indien ik ze zelf niet kan gebruiken dan had ik ze graag verkocht.

                  Heeft er iemand een idee wat ik ervoor zou kunnen vragen? Voor zover ik kan zien zijn beide in goede staat, al kan ik ze zelf voorlopig niet testen...

                  bedankt

                  G

                  Comment


                  • #10
                    Re: konica, vivitar lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door GDarthVader Bekijk bericht
                    Indien ik ze zelf niet kan gebruiken dan had ik ze graag verkocht.

                    Heeft er iemand een idee wat ik ervoor zou kunnen vragen? Voor zover ik kan zien zijn beide in goede staat, al kan ik ze zelf voorlopig niet testen...

                    bedankt

                    G
                    De lens die op Ebay stond heeft nul euro opgebracht. Dat is spijtig genoeg de huidige waarde van een B-merk lens van 20 jaar oud.

                    Comment


                    • #11
                      Re: konica, vivitar lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      De lens die op Ebay stond heeft nul euro opgebracht. Dat is spijtig genoeg de huidige waarde van een B-merk lens van 20 jaar oud.
                      Hi,

                      waarschijnlijk omwille van de mount die minder populair is.
                      Ook is er een hierarchie in de vivitars volgens hun serienummer, dat hun herkomst aangeeft.

                      Paul.
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment

                      Working...
                      X