Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reptiel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reptiel

    .....
    Last edited by Hexagon; 14 augustus 2007, 14:02.
    Grt,
    Hexagon

  • #2
    Re: Reptiel

    Leguaan mss,mooie kleuren.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Reptiel

      Denk de lampen,
      ben nog niet expert genoeg ,binnen 20 j mischien wel,
      mooie fotos,
      volgens mij zijn het rode en groene lampen,
      uitflitsen of zo laten ,dat kiest de kunstenaar,
      maar veronderstel dat ze achter glas zitten,
      ik zou ze zo laten

      Comment


      • #4
        Re: Reptiel

        twee mooie opnamen, al komt de eerste (bij mij dan), als meest kleurecht over.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Reptiel

          De tak verandert ook van kleur - dus het is je witbalans die even de pedalen kwijt is
          De groene versie lijkt me de natuurijkste...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Reptiel

            ik weet hoe het beestje noemt, ik kan er enkel niet direct opkomen, geef me een paar minuutjes, en anders donderdag ga ik waarschijnlijk gaan werken in ons opvangcentrum, en dan zal ik het je wel weten te zeggen
            One life, live it!
            vernieuwde site: natuurbeeld

            Comment


            • #7
              Re: Reptiel

              Ik denk dat het komt door de witbalans, bij nr2 is ook de tak veel "warmer" dan in nr 1. Nr 1 lijkt het meest kleurecht.
              Beiden zijn mooi!
              Johan

              D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

              Comment


              • #8
                Re: Reptiel

                Ze zijn alle twee gemaakt op de automatische witbalans.
                Ik heb ter plaatse wel diverse WB standen geprobeerd, dat werd er niet beter op.
                Er is met de lens tegen het glas aan gefotografeerd anders kreeg ik reflectie van de achtergrond.
                Dit is ook de reden dat het beest er niet helemaal op kreeg.
                Grt,
                Hexagon

                Comment


                • #9
                  Re: Reptiel

                  terrariumfotografie is een merde qua witbalans...
                  je hebt al die verschillende lampen, UV, warmte, rood licht, vaak nog neon lampen ter verlichting...
                  beste zou eigenlijk zijn dat je een wit blad neemt en daar een foto van maakt en dat instelt als witbalans
                  maar dan nog, op vetrschillende plaatsen in de terraria verandert dat toch weer
                  ik heb de naam nog steeds niet gevonden, maar waarschijnlijk zal ik hem donderdag wel te weten komen
                  ik weet wel dat dat kerelke mijn armens eens helemaal heeft opengereten toen hij op weg naar de deur was en ik hem nog te pakken kreeg... hebben vlijmscherpe nagels
                  Last edited by Sparrow; 2 april 2007, 18:58.
                  One life, live it!
                  vernieuwde site: natuurbeeld

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reptiel

                    Deze dieren houden nogal van de warmte, en om het terrarium te verwarmen gebruiken liefhebbers dikwijls speciale lampen, niet alleen om te verlichten, maar ook om te verwarmen, de verwarmingslamp is dan meestal gekoppeld aan een termostaat zodat de temperatuur niet te hoog oploopt, de lamp gaat dus aan en uit.
                    U kent wel van die grote rode stralingslampen die ook wij vroeger gebruikten om een pijnlijke plek te bestralen. Alhoewel er nu al heel wat betere manieren zijn om het terrarium op te warmen, toch worden de rode lampen nog gebruikt, ouderwets ik weet het, antiek bijna, maar op tentoonstellingen zie ik ze nog af en toe.
                    Misschien was het ook zo in het terrarium waar het dier zat dat jij fotografeerde, en als de rode lamp juist aanging op dit moment dan kan dit de reden zijn van het rood op de 2de foto.
                    Ik gebruik steeds flitslicht, zowel in aquarium als terrarium, dan heb ik steeds de goeie kleurtemperatuur, want alleen met de lampen van de showbakken fotograferen geeft bijna altijd problemen, niet alleen met de kleuren maar ook met te weinig licht.

                    Broken-wing

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reptiel

                      Hey Hexagon, zoals beloofd ging ik gisteren naar het opvangcentrum werken, en heb de naam van het beestje gecontroleerd voor je:
                      het is een Hydrosaurus amboinensis, oftewel een zeilhagedis
                      One life, live it!
                      vernieuwde site: natuurbeeld

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reptiel

                        Dit is de gewone wateragame.
                        Niet te verwarren met de groene wateragame, die meer op een groene leguaan gelijkt.
                        P.S. Beide kleuren kunnen, maar de tweede (bruinige tint) ziet men het meest.
                        dat heb je nu met reptielen: witbalans of niet, soms klopt het toch!
                        Enne: inderdaad de latijnse naam voor dit beestje is hydrosaurus amboinensis.
                        Henri

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reptiel

                          gewone wateragame.
                          wateragamen zijn nog iets anders hoor, dat zijn Physignathus Cocincinus
                          One life, live it!
                          vernieuwde site: natuurbeeld

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reptiel

                            Iedereen bedankt voor de inzet en de moeite die jullie hebben genomen, bovendien leuke discussie.
                            Ik kan er nu een naam aangeven.
                            Er leuk.
                            Grt,
                            Hexagon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reptiel

                              haarscherp, mooie kleuren en perfecte compo's.
                              da's

                              Comment

                              Working...
                              X