Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoge lenzen bij digitaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • analoge lenzen bij digitaal

    hallo,

    ik ben nieuw op dit forum, en ga gelijk in een paar rubrieken wat vragen stellen. Ik heb een analoge spiegel reflex Minolta uit 1991. Met verschillende Minolta en Sigma lenzen. ik twijfel nog steeds of ik wil overstappen naar een digitalespiegel reflex, maar ik weet niet om in dan dezelfde lenzen kan blijven gebruiken. Ik heb geprobeerd om op de website van Minolta te kijken, maar ik ben vrij onhandig met computers en kan daar de hele afdeling fotografie niet vinden.

    Misschien dat iemand mij advies kan geven.

    groeten,

    Mieke

  • #2
    Re: analoge lenzen bij digitaal

    Grote kans dat de minolta lenzen werken, op de sony alpha100.
    Oude sigmas, zullen wel passen, maar misschien, moeten er lenzen gerechiped worden, om terug Af te hebben.
    Om welke lenzen gaat het?


    Groeten
    JO
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

    Comment


    • #3
      Re: analoge lenzen bij digitaal

      Voor lenzen die vroeger op een Minolta pasten zal je nu bij Sony een camerabody moeten kopen.
      Die hebben de foto-afdeling van Konica Minolta overgenomen.

      (Ik was wéér niet snel genoeg .)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: analoge lenzen bij digitaal

        Als je even aangeeft waar je ergens woont, dan vind je hier zeker wel iemand met een a100 waarmee je eens kan testen of je lenzen erop werken.
        Of je neemt alle lenzen even mee naar een fotozaak waar je met een demotoestel kan checken of er eventueel eentje het laat afweten...
        Nu, mocht een Sigma-lens er niet meer 100% op werken, dan zal dat toch eerder de uitzondering zijn.

        Succes !
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: analoge lenzen bij digitaal

          Fantastisch dan neem ik ze mee naar de winkel.
          Ik heb een standaard minolta lens
          groothoek minolta lens
          zoom sigma lens

          zit minolta nu bij sony dan? Zijn dat wel goede camera's?

          gr,

          Mieke

          Comment


          • #6
            Re: analoge lenzen bij digitaal

            Welke lenzen heb je dan nog? Dat maakt het geven van een antwoord makkelijker.
            Als je nu op zoek gaat naar een spiegelreflex waar de minolta lenzen op passen kom je inderdaad bij de Sony a100 uit. Je kan eens op deze link kijken hoe er door minolta\sony gebruikers over je lenzen gedacht wordt. Daar kun je ook wel vinden of men problemen tegen is gekomen bij 't gebruik.
            De a100 is een prima camera. En als je een set goede lenzen hebt zul je met de a100 als body zeker goed uit de voeten kunnen.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: analoge lenzen bij digitaal

              feit is wel, als je niet goed met computer overweg kunt,
              je niet alles uit een digitale foto zult kunnen halen...
              Fotogallery
              My Pictureblog

              Comment


              • #8
                Re: analoge lenzen bij digitaal

                Maar dat is te leren toch? computerbewerking.

                Ik heb mijn fotospullen opgezocht en dit heb ik:
                body minolta dynax 5000i
                sigma zoom uc 200m 24 tot 50mm
                minolta af zoom 35 tot 80 mm
                sigma af 75 tot 200 mm
                losse flitser minolta flitser 3200i

                Ik heb geen idee of dit uberhaupt nog wat waard is, of het misschien handiger is om alles te verkopen en overnieuw te beginnen. Maar het voor bijna niets wegdoen vind ik ook weer zonde.

                Comment

                Working...
                X