Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spin, vlieg en lieveheersbeestje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spin, vlieg en lieveheersbeestje

    Heb vanmiddag es een rondje tuin gedaan, spelen met mn macrolens. Onderstaande foto's zijn toch wel m'n beste van deze middag. Ben erg nieuwsgierig wat jullier er van vinden, of
    Moet er bij zeggen, ik ben zelf nog steeds niet tevreden over de scherpte van mijn macro-foto's , zeker als ik ze vergelijk met sommige foto's hier op't forum. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag....



    Iso 200
    1/125
    F16
    90mm
    Flash fired




    Iso 200
    1/125
    F11
    90mm
    Flash fired




    Iso 200
    1/125
    F16
    90mm
    Flash fired
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: spin, vlieg en lieveheersbeestje

    Alle drie goed , maar had het lievenheersbeestje toch graag wat dichter gezien! Die met de spin vind ik je beste!!
    Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

    Comment


    • #3
      Re: spin, vlieg en lieveheersbeestje

      Snap niet dat jij niet tevreden bent met je macro's......zeker gezien de lens die je gebruikt Je moet eens zoeken op het forum naar rupselkopke's macro adviezen, daar kun je zeker van leren !!! Ik gebruik de tip van de flitsverzachter, en meerder tips...anders vraag je rupselkopke even over de tips.



      Voor mij is foto 3 het beste omdat ik de details van de vlieg/ of is het een bij? goed ziet....en wat ik zeer zeker heb geleerd over macro...is dat je heeeeeeel veeeeel moet oefenen, maar dat was geloof ik al eens gezegd of niet. in ieder geval heel veel succes en zeker doorgaan.
      Last edited by knofje3116; 31 maart 2007, 19:25.
      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

      Comment


      • #4
        Re: spin, vlieg en lieveheersbeestje

        Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
        Moet er bij zeggen, ik ben zelf nog steeds niet tevreden over de scherpte van mijn macro-foto's , zeker als ik ze vergelijk met sommige foto's hier op't forum. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag....
        100 % tevreden moet je nooit zijn, anders verbeter je jezelf niet hè .
        Je moest eens weten hoeveel "mislukte " ik wegooi .

        Toch goe bezig zou ik zeggen.
        Gebruik je statief?

        Comment


        • #5
          Re: spin, vlieg en lieveheersbeestje

          Voor mij ben jij hééél goed bezig,mooie serie.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: spin, vlieg en lieveheersbeestje

            voor mij staan ze in de juiste volgorde, mooi hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: spin, vlieg en lieveheersbeestje

              Bedankt voor de (positieve) reacties Daar krijgt een mens toch weer enige zelfvertrouwen mee

              Snap niet dat jij niet tevreden bent met je macro's......zeker gezien de lens die je gebruikt
              Hoe bedoel je dit precies, Knofje? Zoals ik het lees zou het betekenen dat je de Tamron 90mm niet geweldig vind. Klopt dit of begrijp ik je nu verkeerd? Ik moet zeggen, deze lens is superscherp, ook op f2.8 (iets wat ik helaas niet kan zeggen van mn Sigma 28-70 ) dus daar kan mijn onvrede over de scherpte niet aan liggen... ('t ligt dus waarschijnlijk toch aan mijzelf ) Alleen vanwege de minimale afstand heb ik er wel eens spijt van geen 150mm of 180mm macrolens te hebben gekocht....

              Gebruik je statief?
              Ik probeer het statief zo weinig mogelijk te gebruiken. Vind het namelijk behoorlijk onhandig werken wanneer ik bijvoorbeeld zo'n zweefvlieg probeer vast te leggen...
              De foto van de spin is wel gemaakt met behulp van een statief, de foto's van de lhb en de vlieg heb ik uit de hand geschoten. (ben wat dat betreft erg blij met de shake reduction van mn splinternieuwe K10D )
              www.indetailfotografie.nl

              Comment

              Working...
              X