Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

    Hoi, heeft iemand deze in bezit en welke mening heb je erover.
    ik overweeg om ze te kopen.....of 50-500mm sigma.
    thanks

  • #2
    Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

    Ja hoor, en ben er héél tevreden over.
    de enige voorwaarde om goede foto's te maken is véél licht. Voor maximum zoom heb je toch best een sluitertijd die korter is dan 1/600sec. bij f9 à -11. Maar dat gaat voor de meeste gewone lenzen op, vermoed ik.

    foto1
    foto2
    foto3
    foto4
    foto5
    foto6
    foto7

    Dré
    Last edited by dréten; 31 maart 2007, 10:33.

    Comment


    • #3
      Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

      Mooie foto's dré, en de auto is wel een cover waard.
      Als je naar de prijs vd lens kijkt zijn de foto's helemaal niet slecht...toch?
      Bedankt voor je reactie,deze helpt wel
      jb2400

      Comment


      • #4
        Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

        weinig reactie's.......afblijven dus en voor de BIGMA gaan?

        Comment


        • #5
          Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

          ongeduldige jongen precies
          Ga de Tokina en Bigma eens proberen . (bij konijn moet dat wel lukken)
          en beslis dan welke lens je het meest bevalt in gebruik. Hoe er rekening mee dat de Bigma is een stuk groter en zwaarder.

          De Tokina is een prima lens voor zijn prijs en is vrij licht en compact. Natuurlijk verwacht geen mirakels in snelheid en scherpte.

          Maar de bigma heeft ook zijn beperkingen.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

            ik heb gisteren een 2de hands Sigma 80-400 op de kop kunnen tikken waar ik vanmiddag in de Olmense Zoo even aan de slag ga
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

              Benieuwd voor de resultaten
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                ik heb gisteren een 2de hands Sigma 80-400 op de kop kunnen tikken waar ik vanmiddag in de Olmense Zoo even aan de slag ga

                En dan dit weer

                Comment


                • #9
                  Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

                  Volgens mij geeft die Tokina veel waar voor haar geld.
                  Ik heb de originele versie gehad. Daarvan kon de AF-snelheid beter, en voor echt scherp beelden kon je ze beter niet volopen gebruiken. Dus genoeg licht was ook een vereiste.
                  Enorm leuke kanten aan deze lens vond ik het beperkte gewicht en omvang (als ik me niet vergis, slechts 18 cm lang), de onverwoestbare bouw van de lens, en het ruime bereik.

                  Nu, met deze nieuwste derde generatie (D dus) zal er op het vlak van AF-snelheid en beeldkwaliteit (scherpte vooral dan) wel een en ander bijgeschaafd zijn.

                  Zeker eens gaan proberen dus, zou ik zeggen. Als je de 500mm van de Bigma niet nodig hebt, dan zou het immers spijtig zijn om het dubbele gewicht te gaan meezeulen als je met die Tokina mogelijk ook je doel kan bereiken.
                  Last edited by K-2; 1 april 2007, 21:26.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

                    Zoals jepe zegt,ik ga deze week naar konijn om beide proberen en zal dan beslissen......thanks

                    Comment


                    • #11
                      Re: tokina AT-X 840AF D 80_400MM F/4.5-5.6

                      Dé vraag is, als altijd: waarvoor ga je je foto's gebruiken?
                      de ene maakt foto's om die nadien op zijn PC-scherm tot het oneindige, te analiseren en te bekritiseren, de andere om een mooi fotoboek mee te maken, nog een andere om ze met anderen te delen....
                      Ik maak foto's over vanalles voor vanalles, en daarvoor voldoet de Tokina-lens ruimschoots.
                      bekijk gewoon eens de foto's die ik hierboven linkte.

                      Dré
                      Last edited by dréten; 1 april 2007, 15:20.

                      Comment

                      Working...
                      X