Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC voor Fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC voor Fotobewerking

    ik zoek dus een PC voor fotobewerking..want met mijn huidig systeem moet ik altijd heel lang wachten ivm bewerken,opslaan enz.de bestanden zijn dan ook redelijk groot van een 5D...

    zit nu met een AMD 2800+,1024 DDR ram en 9800PRO...

    kan iemand mij een paar ideale systeempjes aanraden?(geen scherm,alleen de case en wat er in zit.)

    natuurlijk wil ik het ook redelijk van prijs houden,ik dacht zo omtrent 1500-1700€.

    alvast bedankt.
    website: www.stijnboelens.com

  • #2
    Re: PC voor Fotobewerking

    denk dat je best eens iemand aanspreekt die er wat van kent en je computer zelf samenstelt
    dan kan jij zeggen waar je hem voor gaat gebruiken en kan je overleggen wat voor jou het belangrijkste is en op die manier voor je prijs de beste pc samenstellen
    zo heb ik het toch gedaan en ben daar heel tevreden over
    en je zal zien dat je dan ook meer waar voor je geld hebt

    Comment


    • #3
      Re: PC voor Fotobewerking

      grijze wolf zijn opmerking lijkt me ook heel terecht.

      als ik echter mijn zin mocht doen met jouw budget dan kocht ik een 20" iMac met 2 gig ram.
      PS wel nog efkes wachten op de nieuwe versie die er binnenkort komt.
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #4
        Re: PC voor Fotobewerking

        Als je een deftige pc wil, dan lijkt het me inderdaad het best dat je er zelf een laat samenstellen. Misschien enkele aandachtpuntjes:
        - een goede processor, best een dual core processor.
        - ramgeheugen: minimum 2 GB om comfortabel te werken.
        - grote harde schijf
        - tft-scherm met een goede kleurweergave (via de zoekfunctie van het forum vind je hierover voldoende info), waarbij 20" en groter toch wel heel aangenaam is om mee te werken.
        - een externe harde schijf: backups!!
        Voor de rest de normale zaken die op alle moderne pc's zitten.
        Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
        http://www.orlik.be

        Comment


        • #5
          Re: PC voor Fotobewerking

          Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
          grijze wolf zijn opmerking lijkt me ook heel terecht.

          als ik echter mijn zin mocht doen met jouw budget dan kocht ik een 20" iMac met 2 gig ram.
          PS wel nog efkes wachten op de nieuwe versie die er binnenkort komt.
          Ik geef Grf groot gelijk
          Ben een "switcher" in wording. Mijn iMAC is besteld, verwacht hem begin volgende week

          Ga voor de iMAC - je hoeft niet te wachten, was ik eerst ook van plan, maar zo stel je steeds uit. En wat als je nieuwe design niet zo mooi zou vinden als het huidige

          Comment


          • #6
            Re: PC voor Fotobewerking

            't Ja, ik ken iemand die net de nieuwe ALDI PC aangeschaft heeft ( 799€ ) . . . ik stond er ook eerst wat sceptisch tegenover totdat ik deze zag werken . . . wat een machien, supersnel en bijna geruisloos . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: PC voor Fotobewerking

              Inderdaad, de Aldi machines zijn inderdaad zeker geen slechte machines. Maar er zitten hier ook heel veel zaken op die je mss nooit gaat gebruiken en met het geld dat je daarvoor uitspaart, kan je investeren in iets wat je wel zal gebruiken.
              Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
              http://www.orlik.be

              Comment


              • #8
                Re: PC voor Fotobewerking

                Werk zelf bij een computer bedrijf (technische Dienst / Assemblage)
                Met dat budget kun je een gruwelijk systeem samenstellen.

                ik denk dan aan een zeer snelle dual core, 2 of 3gb ram, 1 terabyte opslagruimte, videokaart (geen superkaart) een krachtige voeding zal er ook wel in moeten.

                Je zou zelfs aan een quad-core kunnen denken als je de rest een beetje in toom houdt.

                Tip, ga langs minimaal 3 pc zaken en kijk wat je voor je geld kunt krijgen, desnoods help ik je bij keuze, stuur anders maar een pm als je hulp nodig hebt.

                groetjes phyxsius

                P.s: Die aldi pc's zijn wel leuk, totdat je 1) iets wilt uitbreiden en 2) er onverhoopt een probleem mee hebt. (let ook op wat voor soort garantie ze je geven en tot hoever je het systeem kunt uitbreiden)
                Last edited by phyxsius; 31 maart 2007, 08:11. Reden: ik las nog een reactie..
                All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound?

                Comment


                • #9
                  Re: PC voor Fotobewerking

                  iedereen alvast bedankt voor de wijze raad.

                  phyxsius: u've got mail :-)
                  website: www.stijnboelens.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC voor Fotobewerking

                    De garantie van de aldi pc's is echt wel ok hoor, ze worden bij je thuis opgepikt en terug gebracht...
                    Ze zitten inderdaad wel vol geduwd met dingen die je misschien nooit zal gebruiken.
                    Verder dacht ik gelezen te hebben dat meer dan 2 gig ram eigenlijk zinloos is momenteel omdat photoshop daar niet mee overweg kan tenzij je een 64 bit versie van xp of vista hebt?
                    Aan de beeldkaart moet je zeker geen pak geld aan uitgeven! Waar ik vooral op gelet heb is dat ik 2 schermen kan aansluiten en ze dan ook alle 2 een appart calibratie profiel kan toekennen...
                    Opslagruimte is zeker een must, je interne hardeschijven raad ik sata2 schijven aan, lekker snel en extern, wel zo groot mogelijk, zijn niet meer zo duur tegenwoordig!
                    Succes met je zoektocht
                    StijnDeGrauwe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC voor Fotobewerking

                      Ophalen en terugbrengen is leuk als je het systeem zolang kunt missen.

                      De 32 bits versie van windows XP ondersteund maximaal4 GB (4096mb)
                      De 64 bits versie van Windows XP ondersteund maximaal 16 GB (16384mb) aan geheugen, sommige moederborden kunnen echter maar 4 GB(4096mb), andere maar 8 GB(8192mb).

                      Bij de videokaart ga ik ervanuit dat dit een single-screen configuratie betreft, als je bijv. 2x 22" monitoren met hoge resolutie wilt aansluiten wordt de videokaart wel belangrijk.

                      Groetjes Phyxsius
                      Last edited by phyxsius; 31 maart 2007, 12:27. Reden: typfout
                      All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound?

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC voor Fotobewerking

                        wintendo XP kan idd meer dan 2 gig ram aan, MAAR photoshop gaat dat niet gebruiken dus een beetje overkill als je vooral aan foto editing wil doen.
                        Meer dan 2 gig lijkt me trouwens enkel nodig als je vista en of aan video bewerking wil doen.

                        @James : wachten op de iMac doe ik vooral omdat ik nog geen geld heb
                        Maar eigenlijk ook wel voor Leopard en de hoop dat ze voor de nieuwe imacs het nieuwe intel platform gaan gebruiken (weet de naam niet meer).
                        Neemt niet weg dat de huidige iMacs er ongeloofelijk uitzien en perfect/snel werken

                        G
                        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                        like.no.other

                        Comment


                        • #13
                          Re: PC voor Fotobewerking

                          Photoshop gaat idd niet meer dan 2GB gebruiken maar de rest van de systeemprocessen hebben ook een beetje van het geheugen nodig.
                          (kijk zelf maar hoeveel geheugen je systeem gebruikt terwijl je naar je bureaubladachtergrond zit te staren.

                          met 3GB hou je zeker 2 tot 2.5GB over voor de programmatuur die je gaat draaien, die andere halve gigabyte wordt door je OS, processen, iexplore evt virusscanner en drivers gebruikt.

                          groetjes phyxsius

                          P.S: het is erg goed te doen met 2GB ram, maar dat 3GB geen voordelen zou hebben over 2GB is natuurlijk niet waar...
                          All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound?

                          Comment


                          • #14
                            Re: PC voor Fotobewerking

                            Aldi PC en geheugen eventueel uitbreiden naar 2 Gb RAM (probeer eerst eens met de standaard 1 Gb). Koop er ineens zo een externe schijf bij. Goeie prijs/kwaliteit, wat de pc boeren ook mogen beweren, en 3 jaar garantie (die je verder niemand geeft, tenzij bij professionele pc's die een stuk duurder zijn). Zeker het huidige systeem is een aanrader. Stil en snel. En uitbreiden is relatief. Dit toestel heeft voldoende USB aansluitingen, een kaartlezer, grote HD (die je altijd kan vervangen door nog een grotere), vrij goede videokaart en je kan er nog TV op kijken ook. De tijd van veel extra uitbreidingskaarten is al lang voorbij, bijna alles zit op het moederbord, ook bij de grote merken. Er worden tegenwoordig trouwens meer laptops dan vaste pc's verkocht, en daar kan je niks uitbreiden buiten het geheugen.

                            En anders, zoals hier ook al gezegd is, een iMac 20". Daar heb je tenminste degelijk kleurbeheer. Reken ook nog dat je minimum 100 EUR kwijt bent voor een calibratietoestel voor je scherm.

                            Dat overweeg ik trouwens ook, een iMac. Vooral het gebrek aan degelijk kleurbeheer in Windows stoort me.

                            Jos
                            Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

                            Comment


                            • #15
                              Re: PC voor Fotobewerking

                              Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                              Als je een deftige pc wil, dan lijkt het me inderdaad het best dat je er zelf een laat samenstellen. Misschien enkele aandachtpuntjes:
                              - een goede processor, best een dual core processor.
                              - ramgeheugen: minimum 2 GB om comfortabel te werken.
                              - grote harde schijf
                              - tft-scherm met een goede kleurweergave (via de zoekfunctie van het forum vind je hierover voldoende info), waarbij 20" en groter toch wel heel aangenaam is om mee te werken.
                              - een externe harde schijf: backups!!
                              Voor de rest de normale zaken die op alle moderne pc's zitten.
                              Allemaal wel waar, maar ik heb ook maar 1 G RAM en ik bewerk toch vlot foto's hoor, en dat terwijl Outlook, Internet, BDsizer en PS CS2 open staat

                              Comment

                              Working...
                              X