Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scathophaga stercoraria

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scathophaga stercoraria

    Beter bekend onder zijn gewone naam de ****** vlieg!
    Dit is het mannetje, de dames zien er grijs-groen uit met minder borst en oksel haar.



    Grt
    Maarten
    Canon 1DsM2, 1Dm3, 17-40mm f4L, 300mm IS f2.8L, 85mm f1.2L, 70-200mm f2.8L IS USM, EF 100mm f2.8 Macro, MP-E65, Ring Lite MR-14EX, www.tonsbeek.com

  • #2
    Re: Scathophaga stercoraria

    Goeie comp,scherpte en dof.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Scathophaga stercoraria

      Mooie weergave van deze s t r o n t vlieg. Ik denk dat ze zo genoemd zijn omdat ze ook effectief veel op mest zitten. Ik heb deze exemplaren al dikwijls betrapt bij het eten van andere insecten......zijn ze misschien nog ver familie van de roofvliegen?
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Scathophaga stercoraria

        Hoe doe je het, wouw
        born to lose, live to win

        Comment


        • #5
          Re: Scathophaga stercoraria

          had voor mij iets meer scherp gemogen op de ogen......maar dat is mij...
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

          Comment


          • #6
            Re: Scathophaga stercoraria

            heel mooie pose.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Scathophaga stercoraria

              mooie compo van een mooi beestje.... hoewel ik het licht op zn koppie wel iets aan de felle kant vind.

              Comment


              • #8
                Re: Scathophaga stercoraria

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Mooie weergave van deze s t r o n t vlieg. Ik denk dat ze zo genoemd zijn omdat ze ook effectief veel op mest zitten. Ik heb deze exemplaren al dikwijls betrapt bij het eten van andere insecten......zijn ze misschien nog ver familie van de roofvliegen?
                RUPSELKOPKE, de lavae eten de mest, en de volwassen vlieg is inderdaad een roofvlieg die andere insekten eet die aangetrokken worden door de dampende massa.

                Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                had voor mij iets meer scherp gemogen op de ogen......maar dat is mij...
                Daar ben ik het mee eens. Het focalpoint ligt helaas net een fraktie voor de ogen.

                Grt
                Maarten
                Canon 1DsM2, 1Dm3, 17-40mm f4L, 300mm IS f2.8L, 85mm f1.2L, 70-200mm f2.8L IS USM, EF 100mm f2.8 Macro, MP-E65, Ring Lite MR-14EX, www.tonsbeek.com

                Comment


                • #9
                  Re: Scathophaga stercoraria

                  Oorspronkelijk geplaatst door mtonsbeek Bekijk bericht
                  de dames zien er grijs-groen uit met minder borst en oksel haar.
                  Nogal een geluk dat onze vrouwen er zo niet uitzien, enfin : knap plaatje
                  Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

                  Comment

                  Working...
                  X