Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

    Ben aan het rondzien voor nog een nieuw objectief. Na wat surfen ben ik bij deze verkoper terecht gekomen en zie nogal interessante prijzen. Zijn dit nieuwe exemplaren ? Want na een mailtje met de verantwoordelijke vermoed ik dat ze daar enkel demomateriaal hebben. Wie heeft hier al ervaring mee en is dit te betrouwen ? Garantie ?
    Dank bij voorbaat.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

    Mijn nikkors 50mm 1.4 en 80-400VR (ondertussen terug verkocht) komen van daar.

    Geen problemen gehad. Zij staan dikwijls op de fotografie beurs (vroeger in berchem alpheusdal) met nieuw en occasie materiaal.

    Als je even verwittigd brengen zij het materiaal mee naar daar.

    Wat garantie betreft : de 80-400 was een amerikaans model, met internationale waarborg.

    Hoe ze probleem gevallen afhandelen weet ik niet, ik heb er (nog) geen gehad.

    Maar verder alles correct.
    mvg.
    Jo.


    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Ben aan het rondzien voor nog een nieuw objectief. Na wat surfen ben ik bij deze verkoper terecht gekomen en zie nogal interessante prijzen. Zijn dit nieuwe exemplaren ? Want na een mailtje met de verantwoordelijke vermoed ik dat ze daar enkel demomateriaal hebben. Wie heeft hier al ervaring mee en is dit te betrouwen ? Garantie ?
    Dank bij voorbaat.

    Groetjes,
    Pol.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

      heb er mijn witte (grijze) 70-200 Vr gekocht.
      correcte mensen, zijn zelfs van holland de lens gratis komen brengen tot in Kortrijk. mooie prijs. Alleen geen garantiepapieren enzo meegekregen, maar kerel zei 'moest' er ooit iets aan zijn, dan regelen we wel iets....

      zolang het materiaal werkt
      www.loft6.be

      Comment


      • #4
        Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

        Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
        heb er mijn witte (grijze) 70-200 Vr gekocht.
        correcte mensen, zijn zelfs van holland de lens gratis komen brengen tot in Kortrijk. mooie prijs. Alleen geen garantiepapieren enzo meegekregen, maar kerel zei 'moest' er ooit iets aan zijn, dan regelen we wel iets....

        zolang het materiaal werkt
        Een beetje de manier van werken van Corné denk ik. Daar ook geen originele garantiepapieren. Dus altijd afwachten als er iets voorvalt ??

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

          Goeiedag,

          Herman van Japancamera ken ik ruim 10 jaar denk ik.
          Ik kocht er al een heel assortiment lenzen en toebehoren.
          Ook mijn dochter is er dikke klant.
          Volgens mij een heel betrouwbare gast.

          Alle troubles zouden eruit zijn, moest elke handelaar van die slag zijn.

          Volgens mij een aanrader.

          mvg,

          Roland

          Comment


          • #6
            Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

            Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
            Goeiedag,

            Herman van Japancamera ken ik ruim 10 jaar denk ik.
            Ik kocht er al een heel assortiment lenzen en toebehoren.
            Ook mijn dochter is er dikke klant.
            Volgens mij een heel betrouwbare gast.

            Alle troubles zouden eruit zijn, moest elke handelaar van die slag zijn.

            Volgens mij een aanrader.

            mvg,

            Roland
            Dit zal allemaal wel kloppen, maar ik denk dan toch altijd: waarom geven die "uiterst betrouwbare gasten" dan geen garantiepapieren mee ?
            Dat alleen houd mij al tegen om daar te kopen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Dit zal allemaal wel kloppen, maar ik denk dan toch altijd: waarom geven die "uiterst betrouwbare gasten" dan geen garantiepapieren mee ?
              Dat alleen houd mij al tegen om daar te kopen.
              Ja, dat kan ik toch echt niet begrijpen. Zo van 'als er iets gebeurt, dan regelen we het wel', komt allesbehalve professioneel over! Als ze het echt serieus nemen, dan moet je garantiepapieren krijgen en mogen ze daar geen problemen over maken.
              Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
              http://www.orlik.be

              Comment


              • #8
                Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

                Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                Ja, dat kan ik toch echt niet begrijpen. Zo van 'als er iets gebeurt, dan regelen we het wel', komt allesbehalve professioneel over! Als ze het echt serieus nemen, dan moet je garantiepapieren krijgen en mogen ze daar geen problemen over maken.

                Ik kan bvb.geen slecht woord zeggen over Corné, maar daar krijg je ook geen officiële garantiepapieren. Je krijgt een factuur en daar zit blijkbaar 2 jaar garantie op, maar geen officieel garantiedocument.

                Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Ik kan bvb.geen slecht woord zeggen over Corné, maar daar krijg je ook geen officiële garantiepapieren. Je krijgt een factuur en daar zit blijkbaar 2 jaar garantie op, maar geen officieel garantiedocument.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Akkoord, maar je krijgt wel een officieel papier. Hopelijk heb je daat dan bij Japancamera ook.
                  Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                  http://www.orlik.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

                    Herman heeft goede kontakten en bepaalde reparaties kunnen ze prima zelf. Hij weet ook goed wat hij verkoopt en kan soms materiaal krijgen terwijl het nergens anders te vinden is.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                      Akkoord, maar je krijgt wel een officieel papier. Hopelijk heb je daat dan bij Japancamera ook.

                      Ik heb aan Herman een factuur gevraagd met de vermelding van 1 jaar garantie erop. Ik heb al een voorlopig document, maar hij heeft mij beloofd dat de factuur volgt. Juist zoals bij Corné dus.

                      Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

                        Ik heb zelf vanaf gister lens binnen van japancamara.
                        en moet zeggen in perfecte staat en het is nog wel een demo.
                        En dan nog 1 jaar garantie erbij ik ben zeer tevreden
                        Ik had de lens binnen twee dagen binnen dat noem ik nog eens service.
                        Nikon D50 met nikon 35-70 2.8D en nikon 75-300mm 4.5-5.6 en tamron 200-500mm 5-6.3 en nog een velbon sherpa 650r statief.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Ik heb aan Herman een factuur gevraagd met de vermelding van 1 jaar garantie erop. Ik heb al een voorlopig document, maar hij heeft mij beloofd dat de factuur volgt. Juist zoals bij Corné dus.

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Zoals afgesproken is de definitieve factuur met de nodige gegevens erop toegekomen via e-mail. Dus alles lijkt OK.

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

                            Ik kan alleen maar zeggen, dat ik zeer goede ervaringen heb met Herman, 80% van mijn materiaal kocht ik bij hem.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Japancamera.. betrouwbaar voor objectieven?

                              Allemaal goed en wel, maar ik blijf toch ook met de vraag zitten waarom men bij deze twee verkopers blijkbaar nooit officiële papieren meekrijgt?...
                              Is daar een bepaalde reden voor? Al eens nagevraagd?

                              Zelfs bij parallel import horen toch documenten van het betreffende land van herkomst?...

                              Comment

                              Working...
                              X