Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-250 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-250 mm

    Daar ik veel wandel heb ik graag een allround lens bij die compact en licht is.
    Op mijn nikon had ik de 18-200 VR die zeker niet slecht was.
    Nu ik overgelopen ben op Canon kon ik dit soort lens dan ook moeilijk missen.Ik was van plan weer een 18-200 te kopen maar heb me toch laten verleiden voor de nieuwe tamron 18-250mm
    Over deze lens is nog zeer weining informatie te vinden op internet, dus was het feitelijk een gokje.
    Dat dit soort lenzen niet bij de TOP horen is bekend , maar van de eerste test foto's ben ik toch zeer tevreden.op 18 mm wel wat vervorming maar deze lens gaat als wandel, reis lens zeker 100% kunnen voldoen.
    Van het weekend ga ik ze een deftig testen.Hierbij al enkel foto's

    18mm


    250mm


    Macro - 250mm
    Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

  • #2
    Re: Tamron 18-250 mm

    Dat ziet er toch goed uit, zou ik zeggen. Post eens een paar 100% crops (van de rand, het midden, ...).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-250 mm

      HAllo,

      Deze fotos zijn niet gecropt, juist verkleind en de 18 mm is ook iets verscherpt
      Ik zal ook van het origineel eens een crop doen van midden en hoeken en ze posten.
      Mvg
      Last edited by Gleeke; 30 maart 2007, 08:09.
      Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 18-250 mm

        Van het weekend ga ik ze een deftig testen
        En heb je dit objectief idd deftig kunnen testen ? Ben erg benieuwd naar je bevindingen !

        Mvg,
        Bart

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 18-250 mm

          Oorspronkelijk geplaatst door bart de groot Bekijk bericht
          En heb je dit objectief idd deftig kunnen testen ? Ben erg benieuwd naar je bevindingen !

          Mvg,
          Bart, sorry nog geen tijd gehad.
          Zaterdag wel naar fotokonijnenberg te turnhout geweest en daar de 70-200 f2.8 IS en 70-200 f4.0 IS getest.Kan je al vertellen dat de F4 veel betere beeldjes maakt dan de 2.8

          Met mijne 18-250 ook rap wat fotokes gemaakt ginder

          Zelf vind ik het een redelijke lens voor zijn prijs en ben er tevreden mee.
          Ik ga ze gebruiken voor wandel en vakantie lens
          De lens is goed scherp zelfs op 250 mm
          Wel wat vervorming op 18 mm en bij inzoomen van Chromatic aberrations.


          Wel getrokken op P stand en camera heeft zodoende wel een klein diafragma gekozen, het was dan ook wel heel zonning

          Fotos komen zo uit mijn 400D zonder ook maar enige nabewerking.
          Daarom ook door de grote omvang en size via deze link te bekijken en te downloaden voor testing.



          Last edited by Gleeke; 1 april 2007, 23:01.
          Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 18-250 mm

            fijn voor je zo'n lens Zou alleen bij bepaalde onderwerpen die 18mm wel vermijden. "Wel wat vervorming" is een understatement (foto 1 stoep en hekwerk bv). Gr, Paul
            M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 18-250 mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
              fijn voor je zo'n lens Zou alleen bij bepaalde onderwerpen die 18mm wel vermijden. "Wel wat vervorming" is een understatement (foto 1 stoep en hekwerk bv). Gr, Paul
              Inderdaad , het is dan ook maar een wandel -vakantie lens

              Voor het betere breedhoekwerk heb ik mijn sigma 10-20 natuurlijk en voor het betere zoomwerk mijn 70-200 f2.8 en voor het betere macrowerk de 150mm f2,8



              Mvg
              Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 18-250 mm

                wel een leuke test, maar ik zou de tweede opname ook wel eens op 18mm willen zien, voor een beter totaalbeeld, dit zegt mij niet veel, bv hoe ver stond je er vanaf??
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 18-250 mm

                  he bouk,
                  Als je de links bedoeld

                  Afstand wagen ongeveer 2.5 a 3 meter
                  Afstand naar de vlag ???? je kan ze zien staan op de 18 mm foto

                  zoals ik al eerder melde heeft ze nogal vervorming op 18 mm
                  maar scherpte zit volgens mij zeker goed, ook op 250 mm

                  mvg
                  Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 18-250 mm

                    nee, ik bedoel, neem een flinke afstand van een object, schiet dat op 18mm en vanaf de zelfde plek een 250mm, dan zie je het pas goed.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 18-250 mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      nee, ik bedoel, neem een flinke afstand van een object, schiet dat op 18mm en vanaf de zelfde plek een 250mm, dan zie je het pas goed.
                      grt,bouk.
                      zie foto link 1 en lihnk 3 zijn van op dezelfde plek
                      Ik probeer vandaag wat fotoes te maken van een veel grotere afstand

                      Mvg
                      Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 18-250 mm

                        Is er eigenlijk een groot verschil in bereik tussen een 18-200mm en 18-250mm lens?

                        Het verschil in prijs is ongeveer €110, is die prijs het waard voor die extra 50mm in het telegebied? (Ik heb nog niet door een 200mm lens gekeken). Het gaat misschien ook ten koste van kwaliteit (vervorming etc).

                        Beide lenzen geven 3.5 - 6.3 aan bij de specificaties, betekent dit dat de 18-250mm op 200mm lichtersterker zal zijn dan de 18-200mm (die op 200mm een max aperature van 6.3 heeft)?
                        http://kasper.photography & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 18-250 mm

                          Als ik de vervorming in de voorbeeldfoto zo zie (bv. voetpad, hekwerk, verlichtingspaal), dan denk ik toch dat ik bij 18-200 blijf.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 18-250 mm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                            Is er eigenlijk een groot verschil in bereik tussen een 18-200mm en 18-250mm lens?

                            Het verschil in prijs is ongeveer €110, is die prijs het waard voor die extra 50mm in het telegebied? (Ik heb nog niet door een 200mm lens gekeken). Het gaat misschien ook ten koste van kwaliteit (vervorming etc).

                            Beide lenzen geven 3.5 - 6.3 aan bij de specificaties, betekent dit dat de 18-250mm op 200mm lichtersterker zal zijn dan de 18-200mm (die op 200mm een max aperature van 6.3 heeft)?
                            In dit bereik is 50mm écht geen wereld van verschil hoor.

                            Grootste nadeel van dit soort "all-round" lenzen is de f6.3 die niet alleen aan het einde van het telebereik geldt, maar reeds veel vroeger.
                            Bij 200mm is imho. een grootste opening van f6.3 eigenlijk niet écht geschikt.
                            Vergeet ook niet dat bij de meeste lenzen, de scherpte bij volle opening niet altijd ideaal is en dat één of twee stops diafragmeren dikwijls aangewezen blijkt.
                            Bij objectieven met variabele maximale diafragma-opening, worden mensen vaak misleid door de zgn. kleinste beginopening, maar ze vergeten (of weten niet) dat van bij het eerste inzoomen deze "grootste opening" direkt - en serieus - begint af te nemen. Men weze dus gewaarschuwd. Mss. zullen sommigen beweren dat de VR of OS dit kan opheffen, maar ik verkies toch een vaste grote opening (f2.8) over het ganse bereik, liever dan VR/OS toestanden. Nadeel hiervan is natuurlijk het gewicht (en de kostprijs).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 18-250 mm

                              Hier staat een review van Bob Atkins, zijn eerste regels vatten zowat alles samen :

                              I was actually quite surprised by the performance of this lens. I didn't really expect a 13.9x zoom to be very good, and indeed it does have some limitations, but it did better than I expected, especially at the wide end of the range.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X