Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

    Ik heb de 70-200L 2.8 zonder IS .

    Is het de moeite om deze te verkopen en naar de IS versie te gaan , of is dat het prijsverschil niet waard ?

    Hoeveel is een 10-maand oude 70-200L nog waard ? Er zit een piepklein krasje op (zie foto 2 , tussen iets voor de "10 uur" positie , tegen de rand , uiteraard helemaal buiten beeld) . Ik zou die dan evt verkopen om de step-up te doen.

    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

  • #2
    Re: Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

    Ik heb geen Canon, maar als ik de Sigma 70-200 2.8 vergelijk met de Nikon 70-200VR 2.8, dan vind ik de VR absoluut een meerwaarde bij weinig licht. Uiteraard alleen bij stilstaande onderwerpen...

    Jos
    Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

      Als je geregeld foto's maakt waarbij de sluitertijd te lang is om nog een groot percentage scherpe foto's te maken uit de hand, dan kan de beeldstabilisatie heel handig zijn.

      Voor een nog langere sluitertijd dan 1/30sec heb je toch een statief nodig, en bij bewegende onderwerpen doe je ook minder voordeel omdat je die niet kan stilzetten met IS.

      Ik heb zelf de Sigma 70-200 f2,8 ingeruild voor een Canon 70-200 f2,8 L IS, en voor mij is dat wel degelijk een heel goede keuze.

      De prijs is ook heel wat hoger dan die van de 70-200 zonder IS.

      De juiste verkoopprijs van die 70-200 kan ik niet geven, die hangt ook af van de leeftijd (het krasje zal de prijs ook wel wat beinvloeden).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

        mja , ik balanceer op het randje met de sluitertijd . Ik pas dikwijls de poor man's IS toe .

        ze is 10 maand oud , komt van een winkel niet ver van de Groenplaats in antwerpen , garantiekaartje is erbij (2 jaar)

        Het krasje komt door een polafilter te verwisselen in een rijdende jeep , 400 km vlakke baan , 1 bultje ... Het ligt ongeveer 1 cm buiten het zichtbare gebied -> het is enkel psychologisch
        www.Klikkerdeklik.be
        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

          Als je de lens via BD verkoopt, hou dan rekening met de online-prijzen als je een verkoopprijs opgeeft.

          Voor een richtprijs kan je via de search eens rondkijken in de koopjeshoek, dan zie je wat die lens ongeveer waard is.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

            Ik heb gehoord dat de IS tamelijk gevoelig is om stuk te gaan, heeft iemand hier ervaring mee?

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

              Oorspronkelijk geplaatst door FF-fan Bekijk bericht
              Ik heb gehoord dat de IS tamelijk gevoelig is om stuk te gaan, heeft iemand hier ervaring mee?
              Ik heb zelf de IS versie en die heeft al meer dan eens zijn nut bewezen in lichtarme omstandigheden zoals tijdens het veldrijden bijvoorbeeld.
              Ik gebruik deze lens redelijk veel en dit in weer en wind en nog steeds geen problemen gehad met de IS.
              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

              Bezoek mijn foto's online

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

                Oorspronkelijk geplaatst door FF-fan Bekijk bericht
                Ik heb gehoord dat de IS tamelijk gevoelig is om stuk te gaan, heeft iemand hier ervaring mee?
                Als dat de reden is om geen IS te gebruiken kan je IS altijd afzetten.

                IS werkt mechanisch en is dus gevoelig aan slijtage.
                Hoeveel uren, dagen of maanden IS kan werken voor er een defect optreedt weet ik niet.

                Maar het nadeel van de mogelijkheid dat IS defect gaat weegt in geen geval op tegen het voordeel van IS.

                Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                Is het de moeite om deze te verkopen en naar de IS versie te gaan , of is dat het prijsverschil niet waard ?
                Met de niet IS versie kan je fotos maken bij veel licht of met een statief.
                Met de IS versie kan je ook nog fotos maken bij weinig licht zonder statief.

                Ik vind dat de IS versie de meerprijs waard is.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

                  Eender welke lens ik wil kopen, als er een versie met IS bestaat neem ik zekers de IS-versie.

                  Ook bij voldoende licht kan IS een voordeel zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF70-200 2.8L .. To IS or not to IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                    Het ligt ongeveer 1 cm buiten het zichtbare gebied
                    Ook op een FF-camera?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X