Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezinken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bezinken

    Ik heb de neiging om na het maken van foto's deze zo snel mogelijk op mijn HD te zetten en effe te bekijken om de onscherpe en werkelijk slechte foto's al te verwijderen.

    Daarna echter laat ik de foto's een weekje of zo 'bezinken' alvorens ik die weer bekijk. Ik vind dat ik dan objectiever kan oordelen over de kwaliteit van de foto's. Dan begin ik pas goed te kijken en eventueel, croppen, bewerken etc..

    Zijn er nog mensen die dat zo doen, of vinden jullie jullie foto's vanaf "den eersten moment" goed of slecht?
    Alpha male no more.
    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
    FB: Joska Joska.

  • #2
    Re: Bezinken

    Dezelfde dag, na afloop van een modellenshoot selecteer ik.
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Bezinken

      selecteren en de rest heel ver weggooien, maak het je zelf makkelijk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Bezinken

        Op het moment dat ik een foto maak vind ik die meestal goed. Zet ik ze over op HD, dan vind ik ze meestal allemaal ondermaats. Enkele dagen later waardeer ik terug waarvoor ik de foto's genomen heb. Ik snap ook niet echt waarom, maar het dit "rijpingsproces" bij mezelf ook al opgemerkt.
        :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

        Comment


        • #5
          Re: Bezinken

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          selecteren en de rest heel ver weggooien, maak het je zelf makkelijk.
          grt,bouk.
          Zo is dat.
          Eerste screening altijd heel streng zijn, vooral op kwaliteit.
          De twijfelgevallen laat ik staan.

          Als ik daarna nog eens in een album snuffel (geordend per datum) vliegen er nog enkelen de prullebak in.

          Groetjes
          Skitch
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Bezinken

            echte twijfel gevallen zet ik vaak op mijn bureau blad van windows, zo zie ik 'm iedere keer als ik de pc opstart...... er is dan bijna geen foto die dat overleefd
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment

            Working...
            X