Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

    Morgend.

    Ik geraak er niet uit.Ook niet na het lezen van alle topic's.

    De keuze tussen een 135/f2 +1.4 tc of een 70-200/2.8

    Misschien moet ik ze maar beide aanschaffen.
    Waar ik tegen opzie is de grote en het witte van de 70-200/2.8
    en met IS de prijs.
    Voordeel van deze combinatie: zoom..

    De 135/f2 blijkt kwalitatief DE beste te zijn , kompacter dus minder opvallend en licher in gewicht.Nadeel..Geen zoom.

    Graag ervaringen opmerkingen die mijn keuze kunnen helpen.

    De lenzen zullen gebruikt worden voor:
    Kids, concert (af en toe) , portrait.

    Dank risto
    Last edited by Risto; 6 april 2007, 09:40. Reden: Topic verfijnt,
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

  • #2
    Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

    topic een beetje verfijnt naar deze 2 lenzen.
    Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

    Comment


    • #3
      Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

      Het lijkt mij dat je de voor en nadelen toch al goed ingeschat hebt.

      Maar voor ons om aan te raden wat je best koopt is moeilijk he want dat hangt van jouw voorkeuren en type fotografie af.

      Ik denk dat met de kids je vaker al eens met de zoom zou willen werken dan met portret en concert.

      Zelf heb ik de 135 f2 gekozen want die is f2.0, zwart en kleiner. En het is zowat 1 van de beste lenzen die canon ooit gemaakt heeft. Ik gebruik hem ook vaak probleemloos met 1.4 TC.

      Comment


      • #4
        Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

        Ik heb zojuist een extender 1,4x gekocht voor op mijn 2.0 135mm, zonder meer een combinatie die tegen iedere pro zoomlens op kan.
        De extender is ook zeer goed bruikbaar samen met de 70-200 F/4.0, wat voor vakantiegebruik e.d. ook een zeer goede combinatie is.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

          Welke camera heb je?
          FF of crop?
          Op een crop lijkt 135mm me heel onhandig.


          Groeten
          JO
          Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

          Comment


          • #6
            Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

            Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
            Welke camera heb je?
            FF of crop?
            Op een crop lijkt 135mm me heel onhandig.


            Groeten
            JO
            1.3 crop.

            Risto
            Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

            Comment


            • #7
              Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Zelf heb ik de 135 f2 gekozen want die is f2.0, zwart en kleiner. En het is zowat 1 van de beste lenzen die canon ooit gemaakt heeft. Ik gebruik hem ook vaak probleemloos met 1.4 TC.
              Een belangrijke reden wederom.
              Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

              Comment


              • #8
                Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Ik heb zojuist een extender 1,4x gekocht voor op mijn 2.0 135mm, zonder meer een combinatie die tegen iedere pro zoomlens op kan.
                De extender is ook zeer goed bruikbaar samen met de 70-200 F/4.0, wat voor vakantiegebruik e.d. ook een zeer goede combinatie is.
                De 70-200/f4 is dus inderdaad ook een optie.
                Meer en meer beging ik dus deze richting te denken.

                135mm met tc en dan een 70-200/f4 die dan lichter, compacter is etc...
                Maar wel voldoet voor bepaalde doeleinnden zoals bv kids etc..

                Risto

                Moeilijk moeilijk
                Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

                Comment


                • #9
                  Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

                  Vind persoonlijk een 70-200, een heel andere lens dan een 135.
                  Je vergelijkt appelen met peren.

                  De telezoom, is gewoon veel praktischer, die 135 zal beter optisch zijn.
                  Denk dat je voor jezelf moet uitmaken, of het beeld of het gebruiksgemak primeert.

                  Ik zou persoonlijk voor een telezoom kiezen. De 5% extra beeldkwaliteit weegt bij mij niet op tegen het gebruiksgemak. Denk dat ik al heel wat leuke fotos gemist zou hebben, mocht ik een 135 ipv een 70-200 hebben gehad.

                  Groeten

                  JO
                  Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                  Comment


                  • #10
                    Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

                    Mij gaat het erom dat de spullen elkaar aanvullen en bovendien hanteerbaar zijn.
                    Een 2.8 zoom is toch omvangrijk en zwaar, de hier beschreven alternatieven hebben samen veel meer mogelijkheden en samen natuurlijk zwaarder, maar apart compacter en lichter.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

                      Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
                      Vind persoonlijk een 70-200, een heel andere lens dan een 135.
                      Je vergelijkt appelen met peren.

                      De telezoom, is gewoon veel praktischer, die 135 zal beter optisch zijn.
                      Denk dat je voor jezelf moet uitmaken, of het beeld of het gebruiksgemak primeert.

                      Ik zou persoonlijk voor een telezoom kiezen. De 5% extra beeldkwaliteit weegt bij mij niet op tegen het gebruiksgemak. Denk dat ik al heel wat leuke fotos gemist zou hebben, mocht ik een 135 ipv een 70-200 hebben gehad.

                      Groeten

                      JO
                      En ik weet dat ik al heel veel foto's heb gemaakt dankzij de 135/2.0 die ik niet had kunnen maken met een 70-200/4.0. Gebruiksgemak is relatief, die 135 is enorm compact ... Ik heb het mezelf nog steeds geen moment betreurd dat ik de 70-200 IS heb verkocht, die werd toch niet meer gebruikt
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

                        Bedankt voor de reakties allen.

                        Ik ga voor de 135/f2 met convertor als eerste keuze.

                        Enige nadeel is dat geen zoom is maar tja ik ben er zeker van dat de voordelen de nadelen zullen doen vergeten.

                        Mocht in een aantal maanden blijken dat ik inderdaad de flexibiliteit mis van een zoom dan moet ik misschien terugkomen op deze beslissing.

                        Risto

                        SP ik hoop ze te vinden in belgie volgende week ergens...
                        Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

                          En wat is je ervaring?
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

                            De mijne zeer goed!
                            Ik werk momenteel met 135L en 300L + extender en heb daardoor
                            2 135
                            2.8 190
                            4.0 300
                            5.6 420
                            kostten in vrijwel nieuwstaat samen rond de 1800 eur en het weegt samen zo rond de 2200 gram.
                            De 135+extender is samen maar net 1000 gram en en vrij klein om mee te nemen.
                            Het bereik rond 70mm zit op iedere zoomlens ook. Ik heb zelf wel de 24-105, geen slechte lens, zeker op de 5D.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: 135 /f2 +1.4 Tc of 70-200/2.8 (is) usm

                              Hei

                              We ik heb nu beide.
                              Het meeste heb ik gewerkt met de 135 f2 en TC 1.4 wordt hierop amper gebruikt.
                              Wanneer je die gebruikt kom je op f4 waar de 70-200 nog steeds 2.8 is en met IS
                              Doch als ik de fotos bekijk is de 135 de betere.

                              Risto
                              Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

                              Comment

                              Working...
                              X