Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 f2.8L op 5D versus op 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24-70 f2.8L op 5D versus op 400D

    Heb momenteel 400D en 24-70f2.8L en 50 mm 1.4.

    1e vraag:

    Overweeg overstap naar 5D (oa omwille van het FF aspect wat mijn lenzen toch interessanter maakt) maar ben nog onzeker of dit een kwaliteitsverbetering zal betekenen door de verschillende en talrijke gegevens op het net.

    Zo is er bv. de review van de 24-70 op slrgear (https://www.slrgear.com/reviews/show...uct/143/cat/11) waarbij de lens toch ondermaats lijkt te presenteren op f2.8 hetgeen geen probleem is nu op de 400D.
    Anderzijds doen alle lenzen het beter kwa uiteindelijke kwaliteit op de 5D tov 20D in oa de testen in Duitse fotomagazine Colorfoto.

    Hoe zit het nu? Zijn er leden die kunnen vergelijken (die bv 400 D en 5D en 24-70L hebben)?
    Moet het diafragma meer gesloten worden voor scherpe foto's te houden of is dat enkel nodig om vignetting te beperken (hetgeen zo nodig ook softwarematig kan opgevangen worden)?

    2e vraag
    zijn de resultaten beter met 5D + 50 mm 1.4 dan met 35 mm 1.4L op een 400D ? Ik zou namelijk terug een compacte en schitterende standaardlens willen.

    Bedankt voor reacties?

  • #2
    Re: 24-70 f2.8L op 5D versus op 400D

    Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
    ? Ik zou namelijk terug een compacte en schitterende standaardlens willen.
    Das makkelijk...
    Canon EFS 17-55mm f2.8 IS...

    Comment


    • #3
      Re: 24-70 f2.8L op 5D versus op 400D

      Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
      Heb momenteel 400D en 24-70f2.8L en 50 mm 1.4.

      1e vraag:

      Overweeg overstap naar 5D (oa omwille van het FF aspect wat mijn lenzen toch interessanter maakt) maar ben nog onzeker of dit een kwaliteitsverbetering zal betekenen door de verschillende en talrijke gegevens op het net.
      Als het alleen om de lenzen gaat is het veel goedkoper om de lenzen te vervangen.

      Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
      Zo is er bv. de review van de 24-70 op slrgear (https://www.slrgear.com/reviews/show...uct/143/cat/11) waarbij de lens toch ondermaats lijkt te presenteren op f2.8 hetgeen geen probleem is nu op de 400D.
      Anderzijds doen alle lenzen het beter kwa uiteindelijke kwaliteit op de 5D tov 20D in oa de testen in Duitse fotomagazine Colorfoto.
      Ook op slrgear.

      Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
      Hoe zit het nu? Zijn er leden die kunnen vergelijken (die bv 400 D en 5D en 24-70L hebben)?
      Moet het diafragma meer gesloten worden voor scherpe foto's te houden of is dat enkel nodig om vignetting te beperken (hetgeen zo nodig ook softwarematig kan opgevangen worden)?
      Het beeld in het midden is altijd scherper met de 5D. Maar de hoeken zijn onscherp.
      Voor veel onderwerpen zijn onscherpe hoeken totaal geen probleem, voor veel andere een groot probleem.

      Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
      2e vraag
      zijn de resultaten beter met 5D + 50 mm 1.4 dan met 35 mm 1.4L op een 400D ? Ik zou namelijk terug een compacte en schitterende standaardlens willen.
      De 50 1,4 is geen super goede lens. De 50 1,4 is wel perfect op een 5D vanaf f2,8.
      Maar de 35L moet dus beter zijn op een 400D.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: 24-70 f2.8L op 5D versus op 400D

        Wel het gaat om het uiteindelijk resultaat.

        24-70f2.8L, 50 mm 1.4, 35mm 1.4 doen het dus allen beter op 5D dan op 400D qua uiteindelijk resultaat?

        Comment


        • #5
          Re: 24-70 f2.8L op 5D versus op 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
          Das makkelijk...
          Canon EFS 17-55mm f2.8 IS...
          Die zal toch niet op een 5D passen, ben ik bang...
          How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

          Portfolio Website

          Comment


          • #6
            Re: 24-70 f2.8L op 5D versus op 400D

            Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog Bekijk bericht
            Die zal toch niet op een 5D passen, ben ik bang...
            Denk ook niet dat Scalll dit bedoelde
            Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

            Comment


            • #7
              Re: 24-70 f2.8L op 5D versus op 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
              Denk ook niet dat Scalll dit bedoelde
              Ik denk het zelf ook niet nee, maar ik geef het alvast maar mee.
              How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

              Portfolio Website

              Comment

              Working...
              X