Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 17-50

    Zoals sommige van jullie al wisten zat ik te twijfelen tussen de Canon 17-55 IS 2.8, de Canon 17-40 4L en de Tokina 17-50.

    Omdat ik al eerder goede ervaringen had met een Tamron 17-50 en de Tamron 28-75 2.8 en de Tokina niet leverbaar is, besloot ik de Tamron 17-50 ook te overwegen.

    De nadelen van deze Tamron is dat deze veel geluid maakt en relatief traag is (zeker vergeleken de Canons).

    Voordelen dat deze ondanks de kunstoffen behuizing, toch goed aanvoelt en erg scherp is (op mijn 30D).

    Hier heb ik wat voorbeeld foto's voor de andere geintereseerden.

    Graag niet op composite/bewerkingen letten. Dit was puur om de lens te testen. Deze foto's komen zo uit de camera (jpg klein)
    Al deze foto's heb ik op diafragma 2.8 gemaakt.

    1.


    2.



    3.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

  • #2
    Re: Tamron 17-50

    hoi,

    ik heb hem pas ook aangeschaft. Wel de Nikon versie.

    Ik heb hem nog niet echt kunnen testen, maar de eerste indrukken die ik ervan heb, zijn veelbelovend.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 17-50

      Hoi,

      ook ik ben er nog zeer tevreden over (nu bijna een jaar).
      Oké, de AF hoor je wel en is natuurlijk niet zo snel als een USM (Canon) of HSM (Sigma) lens.
      Maar de Tamron 17-50 hoeft zich nergens voor te schamen.
      Samen met mijn Kenko MC DG 1.5 Extender heb ik er een heel leuk speeltje aan, met genoeg keuzes.
      17-50 lichtsterk of 25.5-75 iets minder lichtsterk, maar wel met werkend AF.
      Zo ook met m'n Canon 50 mm f1.8 of 75 mm iets minder lichtsterk.
      Of mijn Sigma 70-200 f2.8 of 105-300 iets minder lichtsterk.
      Ook bij de laatste 2 lenzen blijft de AF werken in combinatie met de extender.

      Er zullen best keuzes zijn die nóg beter kunnen voldoen, echter mijn budget vond dit meer dan genoeg...
      Dan blijft er nog over om te leven en her en der te fotograferen.
      Groet
      Adrie

      Comment

      Working...
      X