Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen mis je het meest.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen mis je het meest.

    Velen onder ons hebben reeds heel wat glaswerk in ons bezit gehad, en terug verkocht, daarom dit topic.
    Van welke lenzen heb je spijt dat je deze ooit wegdeed ?
    Persoonlijk is dat voor mij de Nikon 135mm AF DC f2, dat zou bij gebruik op een digitaal toestel een dikke 200mm F2 geweest zijn, en het was ook een van de scherpste lenzen die ik ooit had, hopelijk brengen ze deze ooit uit in een AFS versie.

  • #2
    Re: Welke lenzen mis je het meest.

    Nikkor 180 mm 2,8 ED AF IF, lang geleden verkocht/ingeruild voor 80 200,toen uit noodzaak. Nu wordt hij rgelmatig terug aangeboden, ooit komt het er nog eens van
    Prachtige lens

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen mis je het meest.

      Ik zit nu al een paar dagen te denken aan de Sigma 30 1.4 die ik een tijd terug verkocht heb. Ik zou die graag in een betaalbare Nikkor-versie opnieuw willen kopen, maar met minder CA en beter contrast en kleuren.
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen mis je het meest.

        De 100mm 2.8 Macro omgeruild voor een 70-200 4L.

        Absoluut geen spijt omdat ik gewoon een flexibelere zoom nodig had. Ik mis de macro vanwege de scherpte, de onscherpte en de macro foto's uiteraard.

        Ooit, als de financien het weer toelaten, komt er weer een 100mm macro.
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Welke lenzen mis je het meest.

          Leica R 19/2.8 . Een ouderwetse (lichtsterke) supergroothoek waardoor ik bij hét fotograferen mijn eigen ding/stijl heb kunnen maken. Samen met de 35mm zat deze bijna altijd op mijn camera. Nu zit met smart te wachten op een equevalant van Nikon. (Mag ook van Zeiss zijn). Echter zonder de nadelen van de huidige Nikon 14mm.
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

          Comment


          • #6
            Re: Welke lenzen mis je het meest.

            canon ef 80-200 f2.8 L , ne zwette ...
            vooral omdat ik af en toe iets zie passeren
            dat ermee gemaakt is ...

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Welke lenzen mis je het meest.

              Nikon 80-200 f/2.8 push pull die ik verkocht omdat ik ze te zwaar vond en waarvoor ik een 70-300VR in de plaats kocht.
              ...but I could be wrong...

              Comment


              • #8
                Re: Welke lenzen mis je het meest.

                Ik heb een paar jaar een MP-E 65 met twinlite gehad, waar ik ongelooflijk veel fun mee beleefd heb. Maar wegens te weinig vrije tijd (zo 'n lens heeft echt aandacht nodig), heb ik ze hier verkocht aan Marc – al geloof ik dat die hier tegenwoordig als Alfa Centauri rondloopt. Ik heb er geen spijt van. Ik hoop dat hij er net zo veel plezier aan kan beleven als ik; maar ik mis ze soms wel een beetje.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lenzen mis je het meest.

                  Als ik een lens verkoop, dan is het gewoonlijk omdat ik een nieuwe heb gekocht die de oude moet vervangen.
                  Het is ook altijd de bedoeling om erop vooruit te gaan, en dan krijg ik nooit spijt dat ik een bepaalde lens weer verkocht heb .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lenzen mis je het meest.

                    Ik verkocht ooit mijn Tokina 12-24 f/4
                    Spijt als haren op mijn hoofd.
                    De reden was dat ik een 17-55 Nikkor wilde kopen.
                    Ik koop mijn lenzen alleen van de centen die ik met fotografie verdien.
                    Toen ik de 17-55 2e hands tegenkwam kwam ik nog iets te kort.
                    Vandaar dat ik de Tokina en toen uitknikkerde.
                    Had ik maar iets langer gewacht

                    Gr Kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lenzen mis je het meest.

                      Geen enkele. Ik heb enkel objectieven verkocht om ze te vervangen door betere. De AFS VR 24-120 f3.5-5.6 en de AF VR 80-400 f4.5-5.6 waren de duurste en ik mis ze nog steeds niet. Van de 80-400 mis ik enkel de bestendigheid tegen rechtstreeks invallend licht

                      MVG,

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lenzen mis je het meest.

                        Een oude Vivitar 135 mm f/2.3... Ik heb hem nog steeds, maar het is een pre-AI lens en niemand kan of wil hem nog converteren

                        Ooit heb ik daar als student goed geld mee (bij)verdiend met toneel en concertopnames op Kodak 2435 Recording Film.
                        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lenzen mis je het meest.

                          die lens die je niet kan hebben maar waarvan je overtuigd bent dat ze dé beste foto's geeft
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lenzen mis je het meest.

                            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                            die lens die je niet kan hebben maar waarvan je overtuigd bent dat ze dé beste foto's geeft
                            Hmmmm, niet slecht, niet slecht . . . prima gedefiniëerd vind ik . . .zit zeker wat in
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lenzen mis je het meest.

                              Eerst verkocht en later weer terug gekocht, de 3,5 20mm Nikkor AI met de 52mm filtermaat. Vooral bij tegenlicht een veel beter resultaat dan bij de lichtsterkere 20mm versies.
                              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X