Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gotcha!.... Geoorde Futen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gotcha!.... Geoorde Futen

    Mede dank zij collega-natuurfotografen op dit forum, heb ik vandaag mijn eerste geoorde futen gezien én gefotografeerd!

    Wat ik merkwaardig vind, is dat deze soort mij minder schuw overkwam dan bvb. de dodaars en de gewone fuut.

    Hierbij dan een kleine selectie...:






  • #2
    Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

    mooi beest,
    tweede vind ik mooiste wegens weerspiegeling hoofd
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

      De tweede, zeker de tweede !!!

      Zou het geen idee zijn om een sticky te maken waar goede tips opstaan om bepaalde soorten vogels, vlinders... te fotograferen. Locaties waar tamme exemplaren zitten bijvoorbeeld. Meestal gaat het via andere websites over zeldzame soorten en niet echt de meer algemene maar toch leuke soortjes.
      Birdwatching ... it's a way of life!

      http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

      Comment


      • #4
        Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

        Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
        ...
        Zou het geen idee zijn om een sticky te maken waar goede tips opstaan om bepaalde soorten vogels, vlinders... te fotograferen. Locaties waar tamme exemplaren zitten bijvoorbeeld. Meestal gaat het via andere websites over zeldzame soorten en niet echt de meer algemene maar toch leuke soortjes.
        Deze geoorde fuutjes zijn dus helemaal niet "tam" hé!...
        Ik heb gezegd dat ze "minder schuw" zijn dan dodaars en fuut bvb., maar ze komen niet op uwe schoot zitten...

        Ik vind het geen goed idee om hier een lijst op te stellen met "goede plaatsen", want anders vervallen we in toestanden van "vogelaar-ramptoerisme", waarover we het hier onlangs nog hebben gehad!...

        Een goed verstaander (en dus ook een goede researcher) vindt zijn weg altijd wel...

        Wat mij vandaag weeral bijzonder geërgerd heeft, is de manier waarop "men" vandaag aan "natuurbeleving" doet.
        Ik ben akkoord dat schoolkinderen de natuur moeten leren kennen, maar niet dat men met grote massa's lawaaimakers dagelijks natuurgebieden komt verstoren...
        Het kleine gebied waar ik vandaag was, werd letterlijk geteisterd door minstens vijf verschillende (grote) klassen die dachten dat ze in Walibi zaten... Het is erg wanneer het gezang van de vogels overstemd wordt door roepende en tierende jongeren, die er BTW nog dik tegen hun zin rondlopen... (ik weet dat omdat ik het toevallig van sommigen heb opgevangen toen ze zich lamlendig achter hun meester aansleepten)...

        Natuur... quo vadis?...

        Comment


        • #5
          Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

          Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
          Deze geoorde fuutjes zijn dus helemaal niet "tam" hé!...
          Ik heb gezegd dat ze "minder schuw" zijn dan dodaars en fuut bvb., maar ze komen niet op uwe schoot zitten...

          Ik vind het geen goed idee om hier een lijst op te stellen met "goede plaatsen", want anders vervallen we in toestanden van "vogelaar-ramptoerisme", waarover we het hier onlangs nog hebben gehad!...

          Een goed verstaander (en dus ook een goede researcher) vindt zijn weg altijd wel...

          Wat mij vandaag weeral bijzonder geërgerd heeft, is de manier waarop "men" vandaag aan "natuurbeleving" doet.
          Ik ben akkoord dat schoolkinderen de natuur moeten leren kennen, maar niet dat men met grote massa's lawaaimakers dagelijks natuurgebieden komt verstoren...
          Het kleine gebied waar ik vandaag was, werd letterlijk geteisterd door minstens vijf verschillende (grote) klassen die dachten dat ze in Walibi zaten... Het is erg wanneer het gezang van de vogels overstemd wordt door roepende en tierende jongeren, die er BTW nog dik tegen hun zin rondlopen... (ik weet dat omdat ik het toevallig van sommigen heb opgevangen toen ze zich lamlendig achter hun meester aansleepten)...

          Natuur... quo vadis?...
          ja daar kun je wel eens gelijk in hebben,wie plaatsen weet en dat wil delen met andere bd ers ,kan altijd wel zijnen weg vinden,
          de fotos vind ik ok,

          Comment


          • #6
            Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

            Hele mooie reeks

            Comment


            • #7
              Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

              prachtiggg.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

                3 mooie!
                Mijn voorkeur gaat uit naar het racemodel

                Comment


                • #9
                  Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

                  Aha, leuk hé ?
                  Heb je niet geprobeerd wat een lager standpunt in te nemen? (ddat vind ik persoonlijk altijd mooier )

                  De eerste voor mij
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

                    Heel mooie reeks,voorkeur voor nr2.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gotcha!.... Geoorde Futen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                      Aha, leuk hé ?
                      Heb je niet geprobeerd wat een lager standpunt in te nemen? (dat vind ik persoonlijk altijd mooier )
                      Ik vind dat natuurlijk ook véél mooier, maar het was er nogal steil en heel wat bramen...

                      Bovendien had ik niet zoveel tijd, want alle scholen van de omgeving waren daar aan 't spelen en je werd er voortdurend lastig gevallen...

                      Het is er dan ook geen plaats waar je jezelf ongestoord ergens voor enige tijd kan gaan installeren!...

                      Comment

                      Working...
                      X