Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil lenzen canon 55 - 200 USM 4 -5.6 vs. Canon 70 200 F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil lenzen canon 55 - 200 USM 4 -5.6 vs. Canon 70 200 F2.8

    Hello,
    ik heb me zopas een canon lens 70 - 200 f2.8 aangeschaft.
    Voorheen had ik een 55 - 200 f4- 5.6
    Dit in combinatie met een canon EOS 350D

    Zijn er dingen die ik zeker moet veranderen in de instellingen van mijn camera?
    Veel experimenteren is de boodschap, maar mss kunnen enkele tips toch wel veel gepruts voorkomen.

    Bij voorbaat dank,

    Harre

  • #2
    Re: verschil lenzen canon 55 - 200 USM 4 -5.6 vs. Canon 70 200 F2.8

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: verschil lenzen canon 55 - 200 USM 4 -5.6 vs. Canon 70 200 F2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
      Hello,
      ik heb me zopas een canon lens 70 - 200 f2.8 aangeschaft.
      Voorheen had ik een 55 - 200 f4- 5.6
      Dit in combinatie met een canon EOS 350D
      Wow, da's ook wel een verschil, een el-cheapo plastic zoom inruilen voor een toplens .

      Oorspronkelijk geplaatst door harre
      Zijn er dingen die ik zeker moet veranderen in de instellingen van mijn camera?
      Niet dat ik zou weten.
      Je zal waarschijnlijk enkel merken dat je minder snel naar hogere ISO moet, en dat de kwaliteit van je fotos, zo uit de camera, er op vooruit gaat.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: verschil lenzen canon 55 - 200 USM 4 -5.6 vs. Canon 70 200 F2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Wow, da's ook wel een verschil, een el-cheapo plastic zoom inruilen voor een toplens .
        Tja, die "el-cheapo plastic zoom", zat erbij toen ik het toestel kocht.....
        Was wel ideaal om te beginnenvond ik. Maar nu wou ik andere kopen, omdat er tussen die el - cheapo zand was geraakt(fotografeer altijd motorcross, dus zand is nooit ver weg he )
        . Dus, dan kan je beter iets degelijks kopen ipv brol vind ik.


        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Niet dat ik zou weten.
        Je zal waarschijnlijk enkel merken dat je minder snel naar hogere ISO moet, en dat de kwaliteit van je fotos, zo uit de camera, er op vooruit gaat.
        Dat hebben nogal mensen mij verteld voordat ik de lens kocht..... Mede daardoor heb ik dan ook deze lens gekocht, en niet de f4 .
        Maar dan zal ik het verschil wel merken na mijn eerste dagje shooten he. Ik vind het nog moeilijk om vanop je kleine schermpje op te maken hoe je fotos eruit zien...
        Ik ben al paar keren verschoten voor een totaal ander beeld op laptop of pc, dan op dat kleine camera schermpje.

        Comment


        • #5
          Re: verschil lenzen canon 55 - 200 USM 4 -5.6 vs. Canon 70 200 F2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
          Hello,
          ik heb me zopas een canon lens 70 - 200 f2.8 aangeschaft.
          Voorheen had ik een 55 - 200 f4- 5.6
          Dit in combinatie met een canon EOS 350D

          Zijn er dingen die ik zeker moet veranderen in de instellingen van mijn camera?
          Veel experimenteren is de boodschap, maar mss kunnen enkele tips toch wel veel gepruts voorkomen.

          Bij voorbaat dank,

          Harre
          Met die lens kan je op net dezelfde manier foto's maken, je hebt wel de mogelijkheid om met een kleinere scherptediepte te werken, en als er weinig licht is, dan kan je door het diafragma open te zetten de sluitertijd wat korter houden dan met de 55-200.

          Ik werk bijna altijd in de AV (diafragma-voorkeuze) stand, dan kan ik zelf bepalen hoeveel scherptediepte er in de foto zit.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X