Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paardekop - op verzoek van Hellcat teruggeplaatst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paardekop - op verzoek van Hellcat teruggeplaatst

    don't shoot the Pianist...or Bouk!




    gecropte versie
    Last edited by Jacky2; 28 maart 2007, 16:50.
    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
    Grtjs, Jacky

  • #2
    Re: als je van paarden houdt...

    als je van paarden houdt...


    ...span je gééén prikkeldraad!!!

    Voor een paardenwei span je stroomlinten.

    Comment


    • #3
      Re: als je van paarden houdt...

      Niet slecht, helemaal niet slecht

      Mooie.

      Misschien links van het paard ietsje meer ruimte geven zodat de diagonale lijn van de weipalen meer aanspreekt.

      Kleuren en belichting zijn in orde.
      Groetjes
      ----JO

      Comment


      • #4
        Re: als je van paarden houdt...

        Mooie foto van een mooi hoofd.

        Ik volg jo99841 wel. Het hoofd van dat paard zou dan beter uitkomen.
        Het kan ook anders. Een beetje minder ruimte links. Dat kan ook.
        Maar daar kiest de fotograaf voor.

        Nu staat dat hoofd, mijn inziens, een beetje te veel in het midden.

        Groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: als je van paarden houdt...

          Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
          als je van paarden houdt...


          ...span je gééén prikkeldraad!!!

          Voor een paardenwei span je stroomlinten.
          Inderdeed ! Kun je als fotograaf uiteraard niets aan doen, maar ik had toch een ander standpunt genomen om de compo meer doen tot zijn recht te komen..........

          Comment


          • #6
            Re: als je van paarden houdt...

            leuke opnamen, als je goed kijkt naar die paaltjes met dat prikkeldraad, toch wel heerlijk ouderwets hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: als je van paarden houdt...

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              leuke opnamen, als je goed kijkt naar die paaltjes met dat prikkeldraad, toch wel heerlijk ouderwets hoor.
              grt,bouk.
              Kan misschien "heerlijk ouderwets" aandoen, zoals jij het zo mooi zegt, maar voor het welzijn van het paard is prikkeldraad uit den boze...
              (ik weet het, dit is eigenlijk off-topic... sorry)
              Canon EOS 30D met te weinig én mindere kwaliteit glas ( EF 35-80mm 1:4-5.6 en EF 75-300mm 1:4-5.6 II ultrasonic )

              Comment


              • #8
                Re: paarde kop-verwijderd

                Zolang het je eigen paard niet is kan jij als fotograaf er niks aan doen dat deze wei met prikkeldraad is afgezet.

                Als je wel de eigenaar bent is het alleen maar tip om stroomlinten te gebruiken.

                Als paarden van iets schrikken en helemaal doordraaien rennen ze door alles heen. Het prikkeldraad is dan al slecht zichtbaar ten opzichte van de witte linten en het paard kan dan ook zwaar gewond raken.

                Van mij hoeft de foto niet offline, maar jij bent de fotograaf

                Comment


                • #9
                  Re: paarde kop-verwijderd

                  gezien TS de foto('s) verwijderd heeft gaat dit op slot!

                  Mod Hellcat
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: paarde kop-verwijderd

                    Gelieve nu terug allemaal on-topic te reageren aub!

                    Mod Hellcat
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      ...

                      dubbel post
                      Last edited by Jacky2; 30 maart 2007, 10:24.
                      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                      Grtjs, Jacky

                      Comment


                      • #12
                        Re: paardekop - op verzoek van Hellcat teruggeplaatst

                        @ Jackske,

                        Ik hoop dat je geen aanstoot genomen hebt aan mijn antwoord in je topic.
                        Indien wel : sorry!

                        Mijn dochter rijdt paard. Heel veel en heel dikwijls..... t.t.z. alle dagen....
                        Hier zijn dan dan ook duizenden paardenfoto's op onze HD.
                        Het grote deel is onwaardig om op BD te tonen.
                        En als ik dan een mooie foto heb krijg ik dan nog een veto van mijn dochter in de zin van: zijn benen staan verkeerd, zie je niet dat hij slecht loopt, enz.... 'k zit er niet goed op .

                        En het is bij elke foto hetzelfde : die achtergrond en de omgeving waarin onze "ruiterpaarden" en "huispaarden" rondlopen zitten vol lelijke dingen.
                        Is het geen prikkeldraad of lint , dan is het een (lelijke oude) schuur, een publiciteitspaneel, een jeep met van erachter, een hoogspanning pyloon, een boom die de compo verknoeit, noem maar op...

                        En dan nog die paarden zelf! Hun vacht slorpt zoveel licht op dat de achtergrond al gauw overbelicht is. En ze bewegen zo snel......
                        Maar laat je niet ontmoedigen.

                        Zoals portretfotografie is paardenfotografie een moeilijke klus.
                        En aan je bovenstaande foto te zien ben je wel op de (heel) goede weg.
                        Want die lichtopslorpende vacht samen met die rijm op het gras is toch een groot kontrast om te overbruggen. En dat is heel goed aan je foto .

                        Laat je niet ontmoedigen. Paardenfoto's zijn moeilijk maar ze leren je veel en het genoegen van een goede foto is groot.

                        Groetjes
                        Skitch
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: paardekop - op verzoek van Hellcat teruggeplaatst

                          Toch een mooie.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: paardekop - op verzoek van Hellcat teruggeplaatst

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            @ Jackske,

                            Ik hoop dat je geen aanstoot genomen hebt aan mijn antwoord in je topic.
                            Indien wel : sorry!

                            Mijn dochter rijdt paard. Heel veel en heel dikwijls..... t.t.z. alle dagen....
                            Hier zijn dan dan ook duizenden paardenfoto's op onze HD.
                            Het grote deel is onwaardig om op BD te tonen.
                            En als ik dan een mooie foto heb krijg ik dan nog een veto van mijn dochter in de zin van: zijn benen staan verkeerd, zie je niet dat hij slecht loopt, enz.... 'k zit er niet goed op .

                            En het is bij elke foto hetzelfde : die achtergrond en de omgeving waarin onze "ruiterpaarden" en "huispaarden" rondlopen zitten vol lelijke dingen.
                            Is het geen prikkeldraad of lint , dan is het een (lelijke oude) schuur, een publiciteitspaneel, een jeep met van erachter, een hoogspanning pyloon, een boom die de compo verknoeit, noem maar op...

                            En dan nog die paarden zelf! Hun vacht slorpt zoveel licht op dat de achtergrond al gauw overbelicht is. En ze bewegen zo snel......
                            Maar laat je niet ontmoedigen.

                            Zoals portretfotografie is paardenfotografie een moeilijke klus.
                            En aan je bovenstaande foto te zien ben je wel op de (heel) goede weg.
                            Want die lichtopslorpende vacht samen met die rijm op het gras is toch een groot kontrast om te overbruggen. En dat is heel goed aan je foto .

                            Laat je niet ontmoedigen. Paardenfoto's zijn moeilijk maar ze leren je veel en het genoegen van een goede foto is groot.

                            Groetjes
                            Skitch
                            Hoi Skitch,

                            Neen hoor, jouw reactie was zeker niet aanstootgevend, integendeel :ik heb er iets van geleerd. Wat me stoorde waren sommige reacties die het over de pinnekes alleen hadden, tenslotte ging het hier om de paardekop en niet de omheining.Dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met zulke pinnen maar daar zijn andere forums voor om daar discussies over te starten.
                            Bedankt voor je opbouwende commentaar !
                            mvg, Jacky
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: paardekop - op verzoek van Hellcat teruggeplaatst

                              Vind dat hem er heel goed opstaat
                              met een hele grote glimlach het verhaal van Skitch gelezen. 't Is precies overal hetzelfde, ik herken er zo mijn eigen situatie in. Komt nog bij dat de onze witzwarte zijn, al niet simpel om juist belicht te krijgen.
                              En dan die bepaalde bewegingen Pak eens een foto als hem zo doet of als hem dat doet. Vol goeie wil doe je dat dan en dan thuis op de computer is het van : niet die beweging, die daarvoor moest ik hebben
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X