Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gehakkelde aurelia (Polygonia c-album)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gehakkelde aurelia (Polygonia c-album)

    Ik ga proberen om dit jaar wat nieuwe, minder gekende vlindersoorten aan BD toe te voegen. Gisteren alvast wat kunnen opwarmen met deze gehakkelde aurelia.

    Hopelijk is er dit jaar geen gebrek aan vlinders zodat we geen heel seizoen enkel dagpauwogen, aurelia's, atalanta's en koolwitjes voorgeschoteld krijgen. Ik probeer er alvast niet overdadig veel te posten.

    Een foto die ik hier eerder plaatste met gelijkaardig gebruik van DOF werd niet echt gesmaakt, ben benieuwd of dat bij deze (waar het minder uitgesproken is), ook het geval is.



    Gehakkelde aurelia - Polygonia c-album



    Birdwatching ... it's a way of life!

    http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

  • #2
    Re: Gehakkelde aurelia (Polygonia c-album)

    nou ja, die Gehakkelde Aurelia komt wel overal voor in België

    Enkele suggesties :
    - vlinder is ietjes teveel in de hoek gedrongen. Op die manier plakt hij tegen de kant aan.

    - de invalshoek een klein beetje veranderen zodat de achervleugels ook scherp zijn.

    De kop en lijf is wel r*tescherp !! Prima zo !!
    Kleuren en contrast zijn trouwens ook zeer goed !

    Hopelijk beschouw je dit als opbouwende kritiek aub.

    grtn,
    Gunther
    Canon 7D
    Sigma APO Macro F/2.8 150mm
    Canon F/4 17-40mm

    Comment


    • #3
      Re: Gehakkelde aurelia (Polygonia c-album)

      Oorspronkelijk geplaatst door Gunther Bekijk bericht
      nou ja, die Gehakkelde Aurelia komt wel overal voor in België
      Je le sais, maar het was dan ook een 'opwarmertje' hé

      Oorspronkelijk geplaatst door Gunther Bekijk bericht
      Enkele suggesties :
      - vlinder is ietjes teveel in de hoek gedrongen. Op die manier plakt hij tegen de kant aan.

      - de invalshoek een klein beetje veranderen zodat de achervleugels ook scherp zijn.

      De kop en lijf is wel r*tescherp !! Prima zo !!
      Kleuren en contrast zijn trouwens ook zeer goed !

      Hopelijk beschouw je dit als opbouwende kritiek aub.

      grtn,
      Gunther
      Duidelijk een verschil in smaak tussen ons twee. De atalanta die ik hier eens plaatste had dezelfde DOF. Lijfje scherp, maar vleugels opzettelijk in voor en achtergrond gehouden om die minder scherp te hebben.

      Persoonlijk vind ik dat dit een diepte geeft aan de foto die je bij de standaard vlinderfoto's niet hebt.

      Het is die eeuwige rebel in mij, altijd willen breken met het klassieke
      Birdwatching ... it's a way of life!

      http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

      Comment


      • #4
        Re: Gehakkelde aurelia (Polygonia c-album)

        Staat er goe op Toch een bemerking :ik vind de DOF keuze hier ook iets te beperkt. Minimale DOF kan heel mooi zijn, al is het aartsmoeilijk om hier de juiste verhouding in te vinden, doorgaans vind ik scherpte over het geheel van je onderwerp beter kijken. Hier zit je naar mijn mening eigenlijk een beetje tussen wal en schip : teveel dieptescherpte om van een minimale DOF te kunnen spreken en teweinig om lekker te kijken op het hele onderwerp. Juist maar mijn mening hé. Macro is nu eenmaal één van de technisch meest veeleisende en moeilijkste disciplines in de natuurfotografie.
        fotosite

        Comment

        Working...
        X