Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 80-200 AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 80-200 AF

    Hallo,
    Wie heeft ervaring met de nikkor 80-200 2.8 ED AF?
    -is ze snel genoeg om te gebruiken als "sportlens"? (het is geen AF-S)
    -kan ze gebruikt worden met bvb een TC1.7?
    -hoe is de kwaliteit vergeleken met de 70-200VR? (wetende dat de prijs ongev. de helft is v.e. 70-200)
    Marc T@v
    http://marctav.be

  • #2
    Re: Nikkor 80-200 AF

    Ik heb er amateur, erg amateur, in de schemering mee gedaan en geen problemen met snelheid, af en toe met scherpstellen, maar dat lag gewoon aan het licht.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 80-200 AF

      de lens is snel genoeg voor actiefotografie. Maar naar verloop van tijd en als ge keertje de AF-S geprobeerd hebt, weet ge dat er beter is en rapper.
      Maar ze voldoet zeker op vlak van snelheid.

      ik heb het "gevoel" dat de 70-200 een stukske beter is qua optiek.
      die converters... geen idee
      www.loft6.be

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 80-200 AF

        Heb deze lens zelf dus zal proberen te antwoorden (opgelet: amateurfotograaf aan het woord)

        - zeker snel genoeg voor sportfotografie. Focussnelheid is natuurlijk wel aanzienlijk afhankelijk van de body die je gebruikt. VB op mn D50 gaat ie toch duidelijk minder vlot dan op de D200. Gemiste foto's zijn quasi altijd door eigen onkunde

        - TC is enkel bruikbaar met AFS lenzen. Deze hebben namelijk hun eigen focusmotor...

        - Grootste extra's van de 70-200 zijn de VR en AFS natuurlijk. Ik denk niet dat ze elkaar op optisch vlak veel ontlopen. Ik heb deze lens zelf niet maar heb voor ik de 80-200 kocht ook redelijk wat reviews gelezen en mensen geconsulteerd en dit is een korte samenvatting ervan dus scheelt je weer wat tijd

        Hopelijk ben je er iets mee,

        erik

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 80-200 AF

          @erq: bedankt, ik ga toch maar liever een AF-S versie kopen, ik denk aan de 300mm f4 AF-S. (voor minder mm's moet mijn 18-200VR voorlopig het werk doen, ook al is die wat soft aan het uiteinde)
          T@v
          http://marctav.be

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 80-200 AF

            Dag T@V,

            ook de 300mm F4 is een topobjectief hoor.

            Deze zal zeer waarschijnlijk sneller focussen dan de 80-200AF ED. En hij is bruikbaar met de 1.7 TC als ik me niet vergis.

            Maar...

            je zit wel met F4 ipv F2.8 en dat scheelt toch wel. Zeker als je bij sportfotografie de beweging wilt bevriezen. Bovendien is 300 mm wel serieus tele (zeker op apc) dus zal je soms een aantal stapjes naar achter moeten zetten. Dit is wel afhankelijk van wat je wil fotograferen natuurlijk.

            Gezien je budget is de 80-200 AFS mss een optie? Alle voordelen van beide objectieven gecombineerd, en mits wat zoeken voor 1000€ ben je zeker gesteld.

            Erik

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 80-200 AF

              TC is wel bruikbaar, ik gebruik een vrij oude 80 200 AF met kenko 2x zonder veel problemen.

              Die 80 200 is trouwens een super lens, de mijne is beschadigd op het voorste lenssegment en dat kan je zelfs niet zien op de foto's

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 80-200 AF

                Ik vond de 80-200 juist te langzaam. Is idd wel afhankelijk van de gebruikte body (D100) Ben vanwege de sloomheid overgestapt naar de 70-200. Kwalitatief volgens mij gelijkwaardig wat glas betreft.
                Voordeel zeker VR en AF-S. Nadeel idd prijs, al krijg je wel heel veel mooie platen daarvoor terug

                'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                Comment

                Working...
                X