Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de drie???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke van de drie???

    Doel : Dierentuinen, ik weet dat er 2.8 alternatieven zijn, maar aangezien ik het budget toch binnen de mate wil houden, hou ik me voorlopig bij deze 3. ( Eén lens is eventueel nog te overwegen op 2.8 en dat is de Sigma 120-300 f/2.8 ) En ja, je hebt goed gezien, ik breng enkel zoomlenzen ter sprake, geen primes.
    De 50-500 en de 80-400 zijn goed gekend en daar vind ik nogal wat info over, maar de 100-300 f/4 van sigma is blijkbaar minder goed gekend.

    Sigma 100-300 f/4
    Sigma 50-500 f/4-6.3
    Sigma 80-400 f/4.5-5.6
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Welke van de drie???

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Doel : Dierentuinen, ik weet dat er 2.8 alternatieven zijn, maar aangezien ik het budget toch binnen de mate wil houden, hou ik me voorlopig bij deze 3. ( Eén lens is eventueel nog te overwegen op 2.8 en dat is de Sigma 120-300 f/2.8 ) En ja, je hebt goed gezien, ik breng enkel zoomlenzen ter sprake, geen primes.
    De 50-500 en de 80-400 zijn goed gekend en daar vind ik nogal wat info over, maar de 100-300 f/4 van sigma is blijkbaar minder goed gekend.

    Sigma 100-300 f/4
    Sigma 50-500 f/4-6.3
    Sigma 80-400 f/4.5-5.6
    Mijn gedacht, de Bigma of de Sigma 80-400, met lichte voorkeur voor die laatste. Waarom ?

    - zelden of nooit is er in een dierentuin aktie te beleven dus een snelle AF is niet echt nodig
    - 400 mm is meestal voldoende in een dierentuin
    - de OS zorgt ervoor dat je lekker "light" kan gaan en geen statief/monopod moet meesleuren
    - lichtsterker dan de bigma

    De Sigma 100-300 heeft bij mij geen meerwaarde tov de 70-200 + 1,4 extender.

    Mvg,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: Welke van de drie???

      Ondertussen reeds een Sigma 80-400 OS op de kop kunnen tikken
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke van de drie???

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ondertussen reeds een Sigma 80-400 OS op de kop kunnen tikken
        Dat is snel .

        Die zal in elk geval beter zijn voor je rug dan de 120-300 f2,8 .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke van de drie???

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

          Die zal in elk geval beter zijn voor je rug dan de 120-300 f2,8 .
          Absoluut . . . en euh . . . je hebt nog iets te goed van mij he . . . ben dat vergeten te regelen tijden de AVG
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke van de drie???

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Absoluut . . . en euh . . . je hebt nog iets te goed van mij he . . . ben dat vergeten te regelen tijden de AVG
            Dat was ik zelf al vergeten .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X