Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

    Met een opkomende reis naar ZW-Verenigde Staten in het vooruitzicht zou ik graag wat meer bereik hebben. Momenteel heb ik een 18-70 en 50mm prime, waarvan ik beiden tevreden ben.

    Ik zou graag onder de €400 willen blijven. Ik hoorde goeie dingen over de Sigma 28-300mm f/3.5-6.3 DG.
    Verder hebben zowel Tamron als Sigma 18-200 en 28-300 lenzen. Op zich vind ik het geen probleem dat een 28-300 wat minder breedhoek heeft, daar kan ik mijn 18-70 dan eventueel voor gebruiken.

    Hebben jullie tips/meningen over deze lenzen en welke de beste is voor de prijs?
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

    Als je budget beperkt is kan je een Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro overwegen. Prijs/kwaliteitsverhouding excellent, en zeker beter dan de 10X zooms die je opnoemt.

    Comment


    • #3
      Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Als je budget beperkt is kan je een Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro overwegen. Prijs/kwaliteitsverhouding excellent, en zeker beter dan de 10X zooms die je opnoemt.
      Dat lijkt me idd te overwegen, maar dan moet ik natuurlijk wel wisselen van lenzen als ik van groothoek naar tele wil overschakelen. (=op reis misschien niet zo handig)
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

        meer zoom is meer problemen.

        neem beide objectieven mee die je al hebt. De 70-300 VR is aanmerkelijk beter dan de oude 70-300 G of zelfs de oude ED versie.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment


        • #5
          Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
          Dat lijkt me idd te overwegen, maar dan moet ik natuurlijk wel wisselen van lenzen als ik van groothoek naar tele wil overschakelen. (=op reis misschien niet zo handig)
          Als je op reis niet wil genieten van de voordelen van een dslr, neem dan een compact mee hé

          Comment


          • #6
            Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

            Ikzelf heb me een 18-200 van Sigma aangeschaft als reis- en wandellens en ben er echt wel tevreden van. Als je klaar weer hebt is dat geen enkel probleem en je moet idd niet heel "de bazar" meeslepen op het vliegtuig.
            Hilde

            Comment


            • #7
              Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
              meer zoom is meer problemen.

              neem beide objectieven mee die je al hebt. De 70-300 VR is aanmerkelijk beter dan de oude 70-300 G of zelfs de oude ED versie.
              Goed lezen !
              TS wil onder de 400 eur blijven.

              Comment


              • #8
                Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Als je op reis niet wil genieten van de voordelen van een dslr, neem dan een compact mee hé
                Dat blijf ik toch maar een te gemakkelijk argument vinden om geen allround lens te gebruiken. Het voordeel van een DSLR is meer dan enkel maar lenzen kunnen verwisselen.

                Stel je bent op reis en bent bezig met je groothoek foto's van het landschap te nemen en merkt plotseling een leuk beestje op, dan moet je eerst beginnen sukkelen met lenzen voor je hem kan vastleggen. Tegen dan is hij misschien al lang weg.
                Natuurlijk zou ik de tele niet enkel daarvoor gebruiken, maar je weet wel wat ik bedoel. Als je op reis bent en foto's neemt van dingen die je onderweg tegenkomt, kan het zijn dat je onverwacht plots je tele zou willen hebben ipv groothoek en dan sta je daar weer te verwisselen.
                http://kasper.photography & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

                  Laat die 28-300 al maar liggen... 28mm groothoek is te weinig op een cropcamera, en dan zwijg ik nog over de optische kwaliteit, die geheel ontbreekt imho... .

                  Achteraf niet komen klagen hé.... en ik spreek uit ervaring want het was het eerste objectief dat ik kocht, eveneens met de bedoeling om nooit te hoeven wisselen. Gelukkig heb ik dat idee al lang laten varen

                  de 18-200 is nog te overwegen... mits een beetje opleg voor degelijker glas zoals de 18-200 VR.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

                    Zelf heb ik de Minolta-variant van de Tamron 18-200, en die is hoe dan ook altijd mee op reis. Als ik geen zin heb om op een warme vakantiedag me in het zweet te werken met een rugzak die verschillende kilo's weegt, dan staat de 18-200 erop. Voor mij is vakantie namelijk meer dan fotografie alleen...

                    De kwaliteit van de foto's is trouwens veel beter dan sommigen graag neerpennen.

                    En je hebt voor betere kwaliteit geen 18-200 VR nodig. Als je de reviews op www.photozone.de bekijkt, zal je trouwens merken dat de Tamron het op sommige vlakken beter doet dan de VR ...

                    Hou gewoon rekening met een paar beperkingen. De lens heeft geen snelle AF en is niet bijzonder lichtsterk. Je moet dus geen sport-/actiefoto's willen maken, of bij weinig licht zonder flits werken. Maar voor het merendeel van de vakantiefoto's die op normale grootte worden afgedrukt, voldoet deze lens uitstekend.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: 'goedkope' 18-200 of 28-300 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                      Dat blijf ik toch maar een te gemakkelijk argument vinden om geen allround lens te gebruiken.
                      10X zoom = altijd brak.
                      Als jij brak wil, ok, go for it.
                      Last edited by pol parasol; 26 maart 2007, 16:15. Reden: altijd

                      Comment

                      Working...
                      X