Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede telelens met pentax K100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede telelens met pentax K100D

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een goede telelens voor voetbal pics van de zoon te nemen.
    heb momenteel de sigma 28-300mm 1:3,5-6,3 , maar heb de indruk bij dat deze niet altijd scherp is??

    welke lens ( betaalbaar) koop ik me best

    mvg
    Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

  • #2
    Re: goede telelens met pentax K100D

    De Pentax DA50-200/4-5.6 is een uitstekende lens die niet duur is (150€).
    zie test van de Samsung versie: http://www.popphoto.com/cameralenses...-f4-56-af.html

    Is de lichtsterkte onvoldoende kan je kijken naar de Sigma 50-150/2.8 (±600€) of 70-210/2.8 (±900€). Deze zijn niet scherper maar zijn wel lichterker en ook duurder.

    Pentax komt later dit jaar nog met enkele uitstekende lenzen zoals de DA*50-135/2.8 (te kort voor Voetbal) en de DA*60-250/4.0. Echter ik vrees dat deze best wel prijzig zullen zijn (±800€). (te verwachten tegen het einde van dit jaar) Volgend jaar komt er pas een DA55-300 consumentenzoom uit.

    De Sigma 135-400/4.5-5.6 APO Kan je ook nog overwegen. Een eenbeenstatief is wel aan te raden bij deze lens. De 70-300/APO macro is een vrij matige lens boven de 200mm, de niet APO versie is zeker af te raden. Van de Tamron lenzen weet ik te weinig, maar hun 70-300/LD zal te vergelijken zijn met de Sigma APO lens denk ik. De Pentax DA55-200 lijkt mij dan de betere koop als 200mm lang genoeg is.

    In ieder geval zullen alle bovenstaande lenzen een stuk beter zijn vanaf 100mm tov je superzoomlens.



    nuttige lenstests:

    Te veel lenzen en te weinig tijd.
    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: goede telelens met pentax K100D

      Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
      De Pentax DA50-200/4-5.6 is een uitstekende lens die niet duur is (150€).
      zie test van de Samsung versie: http://www.popphoto.com/cameralenses...-f4-56-af.html

      Is de lichtsterkte onvoldoende kan je kijken naar de Sigma 50-150/2.8 (±600€) of 70-210/2.8 (±900€). Deze zijn niet scherper maar zijn wel lichterker en ook duurder.

      Pentax komt later dit jaar nog met enkele uitstekende lenzen zoals de DA*50-135/2.8 (te kort voor Voetbal) en de DA*60-250/4.0. Echter ik vrees dat deze best wel prijzig zullen zijn (±800€). (te verwachten tegen het einde van dit jaar) Volgend jaar komt er pas een DA55-300 consumentenzoom uit.

      De Sigma 135-400/4.5-5.6 APO Kan je ook nog overwegen. Een eenbeenstatief is wel aan te raden bij deze lens. De 70-300/APO macro is een vrij matige lens boven de 200mm, de niet APO versie is zeker af te raden. Van de Tamron lenzen weet ik te weinig, maar hun 70-300/LD zal te vergelijken zijn met de Sigma APO lens denk ik. De Pentax DA55-200 lijkt mij dan de betere koop als 200mm lang genoeg is.

      In ieder geval zullen alle bovenstaande lenzen een stuk beter zijn vanaf 100mm tov je superzoomlens.



      nuttige lenstests:

      http://www.slrgear.com/reviews/index.php

      Hallo,

      alvast bedankt voor de hulp, ik vreesde al voor de kwaliteit van mijn lensje,maar een 200mm gaat dit niet te kort zijn qua inzoomen??
      Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

      Comment


      • #4
        Re: goede telelens met pentax K100D

        Prima telezoom, perfect betaalbaar, en zelfs relatief gemakkelijk tweedehands te vinden :
        Sigma 70-300 DG Apo Macro
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: goede telelens met pentax K100D

          Ik lift weer even mee op dit topic, ben ook nog steeds op zoek.

          Heb tot op heden nog steeds geen telezoom voor m'n K10D.
          Zit met een dillema tussen de 50-200 van Pentax en de 70-300 APO DG Macro van Sigma.
          Ga nu aankomend weekend naar 'n shop waar ze beiden op voorraad zijn.
          Hoop de lenzen in de shop te proberen, maar hoe kan ik dit nu het beste proberen welke lens het beste is? Ik neem aan dat ze me niet een uurtje de natuur in sturen om e.e.a. uit te testen.

          Heeft iemand tips hoe ik de beide lenzen kort kan testen op mijn camera?

          Het mooiste zou zijn iemand ervaring heeft met beide lenzen.

          In de vorige topics heb ik al wat advies gehad over beide lenzen appart. En heb al diverse foto's van de 70-300 gezien.

          Comment


          • #6
            Re: goede telelens met pentax K100D

            Een tweedehands Pentax FA80-320/4-5.6 is ook nog een goede keuze. Er staat er één op Kapaza. Dit was een van de betere goedkope lange zooms van Pentax. Allé in ieder geval stukken beter dan de FA100-300.
            De Bovengenoemde Sigma zal vergelijkbaar zijn in beeldkwaliteit.

            Of 200mm voldoende is kan je zelf best zien in de Exif data van je foto's die je gemaakt hebt. Anders een ExporePlot gebruiken om je foto's te analyseren: http://www.wega2.vandel.nl/
            Te veel lenzen en te weinig tijd.
            http://pentaxlenstest.blogspot.com/

            Comment


            • #7
              Re: goede telelens met pentax K100D

              ik kwam volgende lenzen tegen op ebay,ziijn deze doenbaar qua kwaliteit?




              en ook deze:



              mvg
              Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

              Comment


              • #8
                Re: goede telelens met pentax K100D

                Heb sind dit weekend een Sigma APO DG 70-300 en ben er helemaal mee in mijn sas. Had de keuze tussen de Tamron 70-300 en de Sigma. De Tamron voelde niet zo lekker als de Sigma en ook de kleuren en scherpte bleven wat achter bij de Sigma (dit verklaart ook het prijsverschil 140 om 240 euro)

                Heb 1e paasdag schitterende foto's geschoten bij de ronde van Vlaanderen. Met een lijdende Boonen op de fiets (mooi door mij in beeld gebracht) !!

                En gisteren bij mijn eigen voetbal elftal ook mooie foto's gemaakt op vol tele bereik.

                Voor de prijs € 240,- is er geen betere te krijgen !!

                En kan nu rustig gaan sparen voor de nieuwe pentax 60-250 als deze tzt uitkomt !!

                Comment

                Working...
                X