Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 300mm 4.0 of 300mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 300mm 4.0 of 300mm 2.8

    hallo

    ik wil een 300mm lens kopen alleen ik weet nog niet welke. ik hoorde dat de 2.8 een zware en lompe lens is alleen hij maakt wel mooie foto's. de 4.0 is meer een wandel lens dus dat is ook wel leuk.
    kunnen jullie mij wat meer advies geven.

  • #2
    Re: nikon 300mm 4.0 of 300mm 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door roel pancras Bekijk bericht
    hallo

    ik wil een 300mm lens kopen alleen ik weet nog niet welke. ik hoorde dat de 2.8 een zware en lompe lens is alleen hij maakt wel mooie foto's. de 4.0 is meer een wandel lens dus dat is ook wel leuk.
    kunnen jullie mij wat meer advies geven.
    De AFS 300mm f4 is een zeer scherp objectief dat vrij dicht focust, maar de AFS 300mm f2.8 is vanzelfsprekend ook superscherp en heeft natuurlijk die extra stop lichtsterkte en een véél snellere AF maar is natuurlijk geen lichtgewicht met 2.9Kg. Ik kan toch wel redelijke wandelingen van om en bij de 10km doen met de 2.8, maar kan me voorstellen dat dit niet evident is voor iedereen onder ons. Met TC's kunnen beiden goed overweg, maar de f2.8 is hier ook weer in het voordeel omdat bijvoorbeeld je met de TC-17EII aan een 500mm f4.8 combinatie uitkomt terwijl dat met de f4 dit f6.7 wordt.

    By the way, ik heb overigens pas mijn AFS 300mm f2.8 met TC-17EII vergeleken met de bejubelde Sigma 50-500 f4-6.3 HSM en daaruit bleek dat deze combinatie toch nog ruim scherper was op f5.6 dan de Bigma op f8. Eerlijk is eerlijk, het zou natuurlijk wel mogen gezien het grote prijsverschil

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: nikon 300mm 4.0 of 300mm 2.8

      Prijsverschil tussen beide lenzen is groot, buiten hierboven aangegeven verschillen bevat nieuwste 2.8 versie VR, hetgeen de lens wat mij betreft echt veel bruikbaarder maakt. VR werkt ook perfect met 1.7 convertor.
      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

      Comment

      Working...
      X