Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tholen Part 2 - Zwarte Ruiter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tholen Part 2 - Zwarte Ruiter

    ... om helemaal ... "tureluurs" van te worden... géén tureluur dus, maar idd. wél zwarte ruiter - paar micro-details over het hoofd gezien - het verschil ts. tureluur en zwarte ruiter is idd. zéér subtiel...
    De laatste verschilt van de eerste in dat hij slanker is, iets langere poten en een langere dunnere snavel heeft, met subtiel omlaaggebogen punt, rood is hier beperkt tot basis van ondersnavel (naar ANWB Vogelgids van Europa, Killian Mullarney et al. 2005, p.146)








    Last edited by LucD; 22 maart 2007, 22:09. Reden: Aanpassing titel: "tureluur" vervangen dr. "zwarte ruiter"

  • #2
    Re: Tholen Part 2 - Tureluurs

    staan er mooi 'tureluurs' te wezen bijde tweede foto zou ik rechts onderaan dat stuk paaltje doen verdwijnen
    mvg,jacky
    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
    Grtjs, Jacky

    Comment


    • #3
      Re: Tholen Part 2 - Tureluurs

      mooie shots maar jammer genoeg niet van een tureluur maar van een zwarte ruiter in winterkleed!

      Comment


      • #4
        Re: Tholen Part 2 - Tureluurs

        Inderdaad, zoals Herman zegt, 3x Zware Ruiter in winterkleed. Tureluur is iets minder slank, heeft een bredere oogring en de bovenbek is rood ipv Zwart zoals bij deze ruiters.

        Maar... wel prachtige foto's

        Groetjes

        marc
        http://www.pbase.com/neos_marc

        www.caridina.be

        Comment


        • #5
          Re: Tholen Part 2 - Tureluurs

          Oorspronkelijk geplaatst door Herman Blockx Bekijk bericht
          mooie shots maar jammer genoeg niet van een tureluur maar van een zwarte ruiter in winterkleed!
          Hartelijk dank Herman voor je scherpe blik en om mij op mijn foute determinatie te wijzen!
          Om alle misverstanden te vermijden, heb ik de titel van deze thread en mijn openingspost aangepast.
          Ik ben eigenlijk geen "vogelaar", maar fotografeer graag alle dieren in het wild. Zo leer je elke dag bij en nu zal ik beide soorten hopelijk niet meer met elkaar verwarren...

          Comment


          • #6
            Re: Tholen Part 2 - Zwarte Ruiter

            mooie reeks met opvallend rood.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Tholen Part 2 - Zwarte Ruiter

              Geslaagde serie
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Tholen Part 2 - Zwarte Ruiter

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Geslaagde serie
                Zeker weten.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Tholen Part 2 - Zwarte Ruiter

                  Soms niet gemakkelijk dat determineren, zelfs met de gids erbij. Is een mooie reeks geworden
                  Persoonlijk vind ik ze wel een beetje te contrastrijk

                  Comment

                  Working...
                  X