Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens waarvoor gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens waarvoor gebruiken?

    Onlangs ben ik te weten gekomen dat je met een macro lens ook portretten kunt nemen. Nu vraag ik me af waat ik de andere objectieven die ik heb ook eigenlijk precies allemaal kan voor gebruiken.

    -Canon 50mm II 1:1.8

    -Canon 15-55mm 1:3.5-5.6

    -Canon 80-200mm 1:4.5-5.6

    -Tamron 70-300mm met macro 1:4-5.6

    -Sigma 15-30 mm 1:3.-4.5

    -Sigma 105mm macro 1: 2.8

    Aangezien ik binnenkort mijn 300D wil verkopen (aankoop 30D ) nog een vraag: zijn er objectieven die eigenlijk overbodig zijn omdat ik er misschien zo goed als het zelfde kan mee doen? Kan ik er beter een paar verkopen en 1 betere allround lens kopen en welke dan? (de sigma macro gaat zeker niet weg )

  • #2
    Re: Welke lens waarvoor gebruiken?

    De eenvoudigste manier om dit uit te vinden: lens op de camera en kijken!
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens waarvoor gebruiken?

      Wat je mist in je objectieven is kwaliteit en lichtsterkte !

      Hou de macro van Sigma, en de groothoek 15-30 mm doe de rest van de hand.
      En vervang door

      EF 50mm F1.4 USM
      EF 70-200 mm f2.8 L USM


      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens waarvoor gebruiken?

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Wat je mist in je objectieven is kwaliteit en lichtsterkte !

        Hou de macro van Sigma, en de groothoek 15-30 mm doe de rest van de hand.
        En vervang door

        EF 50mm F1.4 USM
        EF 70-200 mm f2.8 L USM


        MVG, Jeff
        Da's een antwoord waar ik iets aan heb. Uw voorganger kon even goed niks geantwoord hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens waarvoor gebruiken?

          Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
          Da's een antwoord waar ik iets aan heb. Uw voorganger kon even goed niks geantwoord hebben.
          Nochtans heeft hij wel een punt hoor. Je gaat me nu toch niet zeggen dat je hebt moeten lezen dat je met een macro-objectief niet alleen macro hoeft te trekken!? Wees creatief, probeer je lenzen uit, da's de beste manier om uit te vinden welke lenzen je het liefst gebruikt.

          Je hebt trouwens vrij veel "overlap" in je lenzenbereik, dus je zou zoiezo al vrij veel kunnen wegdoen. En als je dan inderdaad wat meer kwaliteit wil, zou ik uitkijken naar een kwalitatief betere telezoom.

          En: lang genoeg met een lens werken om er het maximum uit te halen. Je hoeft zeker geen toplenzen te gebruiken om prachtige foto's te maken.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment

          Working...
          X