Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

    Hello,

    ik heb momenteel een lens EF 55 - 200 4,5 - 5,6 USM voor Canon.
    Ik zou me nu een betere willen aanschaffen, liefst een die een betere lichtsterkte heeft. En een die beter stofbestendig is. Kunnen jullie me mss advies geven? En dan ook waarom die bepaalde lens?

    Bij voorbaat dank,

    Harre

  • #2
    Re: hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

    De 70-200 lenzen van Canon blijven tijdens het zoomen steeds even lang aan de buitenkant, daardoor is er veel minder kans dat er stof in de camera of lens geraakt.
    Als ze echt goed afgedicht moeten zijn, dan kies je best voor de IS-versies, zowel de f2,8 IS als de f4 IS zijn spatwaterdicht als je ze op een professionele body gebruikt, maar dat wil ook zeggen dat er minder gemakkelijk stof zal binnengeraken als je ze op een "gewone" camerabody gebrukt.

    Het zoombereik van een 70-200 is heel goed bruikbaar voor motorcross, met een f4-versie kom je ook wel toe omdat je altijd buiten foto's maakt, en ook omdat je zonder problemen voor iso 400 of zelfs 800 kan kiezen als het zwaarbewolkt is.

    Als die lens vooral voor motorcross moet dienen, dan zou ik dus kiezen voor de 70-200 f4, of voor de nieuwe f4 IS. Maar die laatste is wel heel wat duurder, je moet dus zelf uitmaken of je er zoveel aan wil geven.

    De Sigma 70-200 f2,8 is ook een optie, maar die is eigenlijk pas echt scherp op f4, en de autofocus werkt ook trager dan bij de Canon 70-200-lenzen.

    De AF van de Sigma is wel bruikbaar voor motorcross, want ik heb er zelf ook al een heleboel cross-foto's mee gemaakt. Maar sinds ik de Canon 70-200 f2,8 L IS heb, merk ik wel dat er duidelijk verschil is in de prestaties (maar spijtig genoeg ook in de aankoopprijs ).
    Alles heeft dus zijn prijs...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De 70-200 lenzen van Canon blijven tijdens het zoomen steeds even lang aan de buitenkant, daardoor is er veel minder kans dat er stof in de camera of lens geraakt.
      Als ze echt goed afgedicht moeten zijn, dan kies je best voor de IS-versies, zowel de f2,8 IS als de f4 IS zijn spatwaterdicht als je ze op een professionele body gebruikt, maar dat wil ook zeggen dat er minder gemakkelijk stof zal binnengeraken als je ze op een "gewone" camerabody gebrukt.

      Het zoombereik van een 70-200 is heel goed bruikbaar voor motorcross, met een f4-versie kom je ook wel toe omdat je altijd buiten foto's maakt, en ook omdat je zonder problemen voor iso 400 of zelfs 800 kan kiezen als het zwaarbewolkt is.

      Als die lens vooral voor motorcross moet dienen, dan zou ik dus kiezen voor de 70-200 f4, of voor de nieuwe f4 IS. Maar die laatste is wel heel wat duurder, je moet dus zelf uitmaken of je er zoveel aan wil geven.

      De Sigma 70-200 f2,8 is ook een optie, maar die is eigenlijk pas echt scherp op f4, en de autofocus werkt ook trager dan bij de Canon 70-200-lenzen.

      De AF van de Sigma is wel bruikbaar voor motorcross, want ik heb er zelf ook al een heleboel cross-foto's mee gemaakt. Maar sinds ik de Canon 70-200 f2,8 L IS heb, merk ik wel dat er duidelijk verschil is in de prestaties (maar spijtig genoeg ook in de aankoopprijs ).
      Alles heeft dus zijn prijs...
      Dus,...... als ik goed kan volgen zou jij opteren voor een CANON 70 200 F4.0 met IS boven een CANON 70 200 F2.8 zonder IS? (beiden de stofwerende versie)
      Of ben ik weer mis?
      Die liggen qua budget zo het kortste bij mekaar, dus zal het 1 van deze 2 worden.

      Harre

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
        Dus,...... als ik goed kan volgen zou jij opteren voor een CANON 70 200 F4.0 met IS boven een CANON 70 200 F2.8 zonder IS? (beiden de stofwerende versie)
        Of ben ik weer mis?
        Die liggen qua budget zo het kortste bij mekaar, dus zal het 1 van deze 2 worden.

        Harre
        Alleen de 70-200 IS-lenzen zijn spatwaterdicht, de "gewone" 70-200 f2,8 is dus niet spatwaterdicht, en dus ook niet zo goed afgeschermd tegen stof.
        Maar als je een beetje oplet aan welke kant je gaat staan om de foto's te maken dan krijg je al heel wat minder stof te verwerken .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

          euh, dus,..... die witte lenzen zijn niet altijd stofvrij of hoe ge het wilt noemen? Die man bij konijnenberg zei me dat toch dacht ik. Maar dan zal ik wel ni goe opgelet hebben. En idd, je kan je wel wat "uit" het stof zetten, maar dan sta je ook meestal aan de "slechte " kant vind ik.
          Maarre, daarmee gaf je nog niet direct antwoord op mijn vraag van hierboven....
          Thanx,

          Harre

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

            Kiezen zal je zelf moeten doen, als je echt een f2,8 nodig hebt, en je hebt niet het buget voor de 70-200 f2,8 L IS, dan zal je toch de versie zonder beeldstabilisatie moeten kopen.

            Kom je toe met f4, dan is de 70-200 f4 L IS een heel goede keuze, want volgens de tests zou dat één van de scherpste Canon-zoomlenzen zijn, en die is ook spatwaterdicht.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

              ik ben der ondertussen uit.....
              Ik ga me een Canon EF 70 200 F2.8aanschaffen......
              Dan moet ik ineens nietmeer naar de sportschool, want door dat gewicht sleur ik me daar al wel een bult aan....;

              Comment


              • #8
                Re: hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

                ik zou dus graag me een occasie lens aaanschaffen.... Maar wat met de garantie??? Blijjft die doorlopen?

                Comment


                • #9
                  Re: hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
                  ik zou dus graag me een occasie lens aaanschaffen.... Maar wat met de garantie??? Blijjft die doorlopen?
                  Normaal is de garantie eigenlijk beperkt tot de eerste koper, maar als je goede afspraken maakt met de persoon van wie je die koopt, dan valt dit altijd wel op een of andere manier te regelen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp bij aanschaf lens voor motorcross fotografie

                    bandit, bedankt voor de goede raad....
                    Ik heb gisteren een canon 70 200 2.8 gekocht.....

                    Comment

                    Working...
                    X