Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bigma foto's

    Wie onder jullie kan mij wat voorbeelden tonen van foto's genomen met een Bigma? Eventueel website waar ik die foto's kan bekijken.
    Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Bigma foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door soete Bekijk bericht
    Wie onder jullie kan mij wat voorbeelden tonen van foto's genomen met een Bigma? Eventueel website waar ik die foto's kan bekijken.
    Hi,

    Ik heb er zelf een in bestelling, in de tussentijd kijk ik vaak op :



    en



    De eerste link is van de 'oude' bigma, (de niet DG versie), de tweede van de DG versie, hoewel ik denk dat sommigen ook aan de verkeerde link hangen...

    Bij pbase kun je dus zowat van iedere lens impressies krijgen van wat mogelijk is met de lens, aangezien de foto's 'getagd' zijn met het lens/camera type.

    Veel plezier!
    Johan

    D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

    Comment


    • #3
      Re: Bigma foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door soete Bekijk bericht
      Wie onder jullie kan mij wat voorbeelden tonen van foto's genomen met een Bigma? Eventueel website waar ik die foto's kan bekijken.
      Dank bij voorbaat.
      Op mijn fotosite vind je er hopen, de exif staat onder de foto's.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Bigma foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door jnobel Bekijk bericht
        Dan lijkt het verschil hoofdzakelijk te zijn dat de nieuwe bigma beter inzetbaar is om nietsvermoedende zonnende vrouwen in bikini te trekken

        Comment


        • #5
          Re: Bigma foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
          Dan lijkt het verschil hoofdzakelijk te zijn dat de nieuwe bigma beter inzetbaar is om nietsvermoedende zonnende vrouwen in bikini te trekken
          Tja, die meneer uit Eilat heeft zo zijn eigen idee van natuurfotografie . Hij is daar een beetje over-vertegenwoordigd...
          Johan

          D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

          Comment


          • #6
            Re: Bigma foto's

            Kun je met een bigma vrouwen in bikini trekken ?
            Staat er ook een bikini-off mode op ?

            Miljaarde, dat moet ik ook hebben !!!

            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: Bigma foto's

              ik heb een bigma gehad, maar heb die weggedaan .. vind dat ik met een 300mm prime f4 en eventueel een tussenring beter merkelijk resultaat boek.

              tja, werken met primes is wennen, maar dat leer je wel

              Comment


              • #8
                Re: Bigma foto's

                Een Bigma biedt tal van mogelijkheden op een fotoshoot.

                Kan desnoods nog dienst doen als "bijzet-tafeltje":


                (Vanslycken weet hier alles van )
                Jan Akkermans
                (BD1097BE)
                Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Bigma foto's

                  Bedankt aan allen voor de info betreffende de Bigma. Nochtans....ik heb net de Nikkor AF-S VR 70-300 VR f/ 4.5 5.6 G gekocht. Waarom vragen jullie zich nu af? Omdat ik dagen lang op het internet info heb opgezocht, en op BD alle resensies ( of toch bijna alle) heb gelezen. Voor mij helde de balans over naar de Nikkor. Blijkbaar toch beter kwaliteit van glas, en met een converter 1.4 kom je mijn inziens aan hetzelfde bereik als met de Bigma.
                  Alle commentaar welkom. Misschien zijn er nog BD leden die met hetzelfde dilemma zitten als ik! Misschien heb ik dan toch een verkeerde keuze gemaakt?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bigma foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door soete Bekijk bericht
                    Bedankt aan allen voor de info betreffende de Bigma. Nochtans....ik heb net de Nikkor AF-S VR 70-300 VR f/ 4.5 5.6 G gekocht. Waarom vragen jullie zich nu af? Omdat ik dagen lang op het internet info heb opgezocht, en op BD alle resensies ( of toch bijna alle) heb gelezen. Voor mij helde de balans over naar de Nikkor. Blijkbaar toch beter kwaliteit van glas, en met een converter 1.4 kom je mijn inziens aan hetzelfde bereik als met de Bigma.
                    Alle commentaar welkom. Misschien zijn er nog BD leden die met hetzelfde dilemma zitten als ik! Misschien heb ik dan toch een verkeerde keuze gemaakt?
                    Met een 1.4 kom je aan 420mm maar je weet toch dat je manueel zal moeten focussen ? Je gaat een F7 à F8 als wijdste diafragma hebben, dan zal je behoorlijk wat licht al nodig hebben bovendien.
                    fotosite

                    Comment

                    Working...
                    X