Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24, 28, 35 of 28-75mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24, 28, 35 of 28-75mm

    Ik heb een vraagje in verband met de lenzen in het onderwerp. Voor portretten gebruik ik een 50mm en 85mm lens en ben daar heel tevreden over. Nu zit ik met het probleem dat ik soms in kleinere kamers foto's neem en dat die 50mm lens te groot is. Ik vraag mij af wat het beste is, een prime bijkomen of een zoomlens (die tamron 28-75 vanwege de goede commentaren en een budget die een nikon niet kan veroorloven (student zijn, het heeft zo zijn nadelen)). En indien een prime, welke is dan het beste? Moet ik dan kijken naar een die min of meer gelijk is aan de vroegere 50mm (35mm equivalent) (welke komt daar het dichtst bij in de buurt?)?

    Met vriendelijke groeten,

    Benjamin
    Flickr

  • #2
    Re: 24, 28, 35 of 28-75mm

    sigma heeft een 30mm 1.4 die toch wel goede reviews krijgt (heb ze zelf niet).
    moet je maar es op googlen (is dat al een werkwoord eigenlijk ?)

    G
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

    Comment


    • #3
      Re: 24, 28, 35 of 28-75mm

      Misschien ook eens kijken naar de Tamron 17-50/2.8. Ook een goede lens voor een redelijke prijs.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: 24, 28, 35 of 28-75mm

        Er staat een 28-70 nikkor te koop aangeboden hier op BD!

        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

        Comment


        • #5
          Re: 24, 28, 35 of 28-75mm

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Misschien ook eens kijken naar de Tamron 17-50/2.8. Ook een goede lens voor een redelijke prijs.


          Ben het eens met Vantje, scherpste lensje wat ik ooit gehad heb, makkelijk voor 399 euro te vinden. Met de 50 mm (ipv 75) kan je nog steeds korter bij je model, object komen en met de 17 mm heb je al een kleine groothoek erbij.
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

          Comment

          Working...
          X