Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 F2.8 IS te zwaar voor 400D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 F2.8 IS te zwaar voor 400D?

    Hey,

    Ik heb een 400D waar ik altijd mij baterygrip aan houd, en ben aan het overwegen om de 70-200 F2.8 IS aan te kopen, maar deze weegt 1.570g, en vraag mij af of dit nog wel makkelijk te bedienen is? Zijn er mensen die deze combi hebben?

    Ik weet wel dat de 70-200 F4 IS een stuk minder zwaar is, maar zou de lens willen gebruiken voor indoor/low-light omgevingen en eventueel willen gebruiken met de 2x extender en toch nog een redelijk snelle lens willen behouden

    THX

  • #2
    Re: 70-200 F2.8 IS te zwaar voor 400D?

    Oorspronkelijk geplaatst door Dr_zone Bekijk bericht
    Hey,

    Ik heb een 400D waar ik altijd mij baterygrip aan houd, en ben aan het overwegen om de 70-200 F2.8 IS aan te kopen, maar deze weegt 1.570g, en vraag mij af of dit nog wel makkelijk te bedienen is? Zijn er mensen die deze combi hebben?

    Ik weet wel dat de 70-200 F4 IS een stuk minder zwaar is, maar zou de lens willen gebruiken voor indoor/low-light omgevingen en eventueel willen gebruiken met de 2x extender en toch nog een redelijk snelle lens willen behouden

    THX
    'k Werk met een Sigma 70-200 en een Sigma 135-400 op een Canon 300D, met batterijgrip.
    Als je met zo'n zware lens werkt dan hou je de camera vast met de ene hand en je ondersteund het gewicht van de lens met de andere hand.
    Dit gaat probleemloos en je doet het automatisch zonder na te denken.

    Het enige "probleem" met zo'n zware lens is dat die vermoeiend wordt als je er een hele dag mee op stap bent.
    Maar als je er mooie foto' mee maakt is het dat waard.

    Makkelijk te bedienen ? Het gewicht is geen probleem. Het feit dat je met een tele werkt vraagt wel een beeje oefening. De IS helpt je daarbij.

    Groetjes
    Skitch
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: 70-200 F2.8 IS te zwaar voor 400D?

      Mijn 300mm weegt 2.5kg en mijn D50 heeft daar al aangehangen.
      Geen probleem, kwestie van wat gewoon worden. Een statiefgondel is wel een must om op statief te werken, maar ook om de lens stabiel in de hand te hebben.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: 70-200 F2.8 IS te zwaar voor 400D?

        De combinatie is geen probleem.
        Uw lens ga je automatisch ondersteunen (wat je eigenlijk altijd zou moeten doen met een DSLR) en aldus is dit voor het toestel zeker geen probleem.
        Wat uw spieren betreft ... da's een ander punt.
        Ik heb soms al een hele dag rondgelopen met een 10D of 5D en de 70-200L IS erop zonder last. Enkel de eerste keren is het wat zoeken om je houding aan te passen maar da's met elke grote lens en dus ook met de F4.0.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: 70-200 F2.8 IS te zwaar voor 400D?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dr_zone Bekijk bericht
          Hey,

          Ik heb een 400D waar ik altijd mij baterygrip aan houd, en ben aan het overwegen om de 70-200 F2.8 IS aan te kopen, maar deze weegt 1.570g, en vraag mij af of dit nog wel makkelijk te bedienen is? Zijn er mensen die deze combi hebben?

          Ik weet wel dat de 70-200 F4 IS een stuk minder zwaar is, maar zou de lens willen gebruiken voor indoor/low-light omgevingen en eventueel willen gebruiken met de 2x extender en toch nog een redelijk snelle lens willen behouden

          THX
          Ik heb sinds een paar maanden een Nikkor 70-200 2,8-2,8 en gebruik dit objectiefafwisselend met de Nikkor ED 70-300 f/4-5.6D. Tussen beide is een gewichtsverschil van meer dan 1 kg. Bijna elk weekend heb ik het objectief, voor paar een voetbalmatchen, een paar uur in mijn handen. Voor mij maakt het gewichtsverschil niets uit. Voor beide objectieven is het gebrek aan licht in de winter een probleem. Het verschil in snelheid is ook zeer duidelijk. Met beide zijn goede foto's te maken.
          Met beide moet je leren werken. Ik leer nog altijd bij.
          Het snellere lichtgevoeliger objectief, dat ook veel meer weegt, geeft meer mogelijkheden en meer goede foto's. Het ene objectief heeft mij ook bijna 6 (zes) maal zoveel gekost als het andere.
          Mijn raad, als je het je kunt permiteren, koopt dan het beste. Het gewicht is een gewoonte. Het plezier dat je er aan beleefd is dat, (voor mij), waard.
          Maar ook een minder duur objectief heeft zijn mogelijkheden. Het is net als met een auto. Met gelijk welke wagen kan je overal komen. Er is natuurlijk wel een verschil. Vraag is wie er het meeste plezier aan beleefd.
          Voor mij is plezier aan het hobby erg belangrijk. Beperkingen zijn er altijd.

          Comment


          • #6
            Re: 70-200 F2.8 IS te zwaar voor 400D?

            Je houdt toch altijd met één hand de camerabody vast, en met de andere ondersteun je de lens (en gebruik je de zoom). Dat doe je toch bij elke lens, dan is het geen probleem of er een 18-55 of een 70-200 f2,8 L IS aan de body hangt, alleen wordt de combinatie heel wat zwaarder.

            Die lens is dus niet te zwaar voor een 400D, op voorwaarde dat je niet probeert om alleen de body vast te houden terwijl je de foto maakt...

            Ik heb nu zelf ook een Canon EF 70-200 f2,8 L IS, en als je er het geld voor hebt, dan kan ik ze zeker aanraden . Ze is niet goedkoop, maar het is dan ook één van de beste Canon-zoomlenzen die er te koop zijn.

            Als je indoor/low light-foto's wil maken dan heb je niet veel aan de f4-versie, ga dan zeker voor de f2,8.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 70-200 F2.8 IS te zwaar voor 400D?

              Dank u voor de vele reacties.

              Natuurlijk hou ik ook zoals iedereen in het ene hand de lens en in het andere de body, maar het is toch leuker/makkelijker als je body en lens iets of wat in evenwicht zitten.

              Comment

              Working...
              X