Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 16-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 16-50

    Op het moment zit ik op het punt om de Tamron 17-50 2.8 aan te schaffen, na mijn goede ervaringen met deze die ik op het moment in bruikleen heb en de Tamron 28-75 2.8 die ik op mijn Canon heb gehad heb en zeer goed beviel.

    Omdat ik de 17-50 2.8 wel erg luidruchtig vind ten opzichte van de 28-75 2.8 en nog steeds relatief traag vind en goedkoop aanvoelt, denk ik dat de 16-50 2.8 van Tokina een beter alternatief zou zijn.

    Weet iemand wanneer deze lens op de markt komt? Het is namelijk al een tijd bekend dat deze er aan komt.

    Deze spreekt mij kwa bouw heel erg aan (zoals wij dat van Tokina gewend zijn) en ik ga er van uit dat deze een stuk minder geluid produceert als de Tamron 17-50 2.8. Deze maakt naar mijn gevoel zelfs net wat meer geluid als mijn 50mm 1.8
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

  • #2
    Re: Tokina 16-50

    Ik had mijn hoop gezet op de Tokina 16-50 toen hij werd aangekondigd eind februari 2006. Eind oktober was mijn geduld op en heb ik mijn portemonnee uitgehold en mij een Nikon 17-55/2.8 aangeschaft.
    Vandaag stel ik vast - 1 jaar later dus - dat Tokina er nog steeds niet in geslaagd is om deze lens op de markt te brengen. Het lijkt een hopeloos verhaal te worden. Jammer.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 16-50

      Wees blij Vantje, nu heb je tenminste de 17-55

      Gr kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 16-50

        Ik heb de 16-50 ook een flinke tijd in de gaten gehouden, totdat ook mijn geduld opraakte. Wat ik regelmatig ben tegengekomen op het internet is april 2007... Misschien toch de moeite nemen even af te wachten? Het lijkt mij een prachtig objectief namelijk.

        Ik heb ondertussen gekozen voor een goedkopere 18-135 zodat er wat geld beschikbaar blijft voor de tokina 12-24 (ik ben een echte groothoek-freak). Als het arme studentje daarna weer wat geld overheeft wordt de 16-50 weer in overweging genomen.
        One day, I would like to make nice pictures :-)
        www.lucaskoijen.nl

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 16-50

          Ik meende ergens mei te hebben gezien als leverdatum. Op DPreview lees je dan weer dat het voor Japan 21 maart is. Ik ben nieuwsgierig.... en geduldig
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 16-50

            ik volg die lens ook al een tijdje en ik ben vooral benieuwd hoe ze gaat presteren tov de tamron 17-50.

            Maar ik geloof dat ik op photozone gelezen had, dat het voor voor eind maart zou zijn... maja ze is al verscheidene keren uitgesteld
            Nice pen, bet you write good stories with it.
            Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 16-50

              Ik ben ook nogal benieuwd... Ook naar de prijs-setting, ik dacht dat ik al ergens 1000$ had gezien, maar als ik toch zo veel geld moet uitgeven kan ik even goed nog meer uitgeven voor een Nikkor

              Ik dacht ook dat de Pentax er al was, maar dan branded als Pentax? (Ook maar een gerucht ergens louche gelezen )
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 16-50

                Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                Ik dacht ook dat de Pentax er al was, maar dan branded als Pentax? (Ook maar een gerucht ergens louche gelezen )
                De Pentax werd op de PMA aangekondigd en zou binnenkort verkrijgbaar zijn. Naar alle waarschijnlijkheid gaat het hier om dezelfde lens. DE off. prijs van de Pentax is gezet op 850€. De Tokina zal zeker niet meer kosten, ik schat rond de 600€.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina 16-50

                  Bij Topfoto.de staat de Pentax 16-50 aan 730 EUR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina 16-50

                    De 16-50 is blijkbaar leverbaar in Japan:



                    Veel vertekening op 16mm helaas. Ook al is er nog geen degelijke review, vermoed ik dat ik toch maar voor de Tamron 17-50 ga.
                    D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tokina 16-50

                      Met Babelfish kan je die blog omzetten naar het engels, maar veel kan je er echt niet van maken...

                      Op het einde zegt hij wel nog iets over de prijs in Japan:
                      41800 Yen ~= 266 € voor de tamron 17-50 (wat ik wel een heel lage prijs vind...)
                      79800 Yen ~= 509 € voor de tokina, dat is dus het dubbele van de tamron, als dat hier ook zo wordt, dan komt de tokina op meer dan 800 €
                      Nice pen, bet you write good stories with it.
                      Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tokina 16-50

                        Ook ik ben een hele arme student wiens geduld nu op begint te raken

                        Ik denk dat ik maar een keus moet maken tussen de 17-40 4L (2de hand) of een nieuwe Tamron 17-50 2.8

                        Word ook weer lastig.... De L heeft de snelheid en bouw en de Tamron de prijs en de lichtsterkte...

                        We zien het wel
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tokina 16-50

                          Oorspronkelijk geplaatst door fantastisch Bekijk bericht
                          De 16-50 is blijkbaar leverbaar in Japan:



                          Veel vertekening op 16mm helaas. Ook al is er nog geen degelijke review, vermoed ik dat ik toch maar voor de Tamron 17-50 ga.
                          De vertekening lijkt inderdaad nogal hevig. Anderzijds lijkt het wel dat de affiche van op extreem dichte afstand gefotografeerd werd waardoor barrel vertekening heel duidelijk wordt. Ik denk dat andere extreme breedhoeken van dit kaliber (f2.8) bij close-up (en volle opening) eveneens te maken zullen hebben met soortgelijke vertekening.
                          Een lens veroordelen op basis van 1 snelle opname is dan ook wat voorbarig; het blijft uitkijken naar een gedetailleerde en objectieve test.
                          Ondertussen blijft de Tamron zeer zeker een goed alternatief in zijn prijsklasse.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tokina 16-50

                            Mijn geduld begon al wat op te raken, maar ik heb nog wel ff
                            Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tokina 16-50

                              Volgens de roddels wordt het halverwege dit jaar als ie in de winkel ligt.

                              Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

                              Comment

                              Working...
                              X