Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 80-400 EX OS voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 80-400 EX OS voor Canon

    Is er iemand (omgeving Antwerpen) die de Sigma 80-400 met OS heeft voor Canon ?

    Ik zou deze lens eens willen testen om te zien hoe deze presteert.

    Momenteel zit ik te tobben over de aankoop van 3 lenzen, nl de

    - Sigma 50-500 (ken ik, vroeger gehad)
    - Sigma 80-400 OS
    - Canon 100-400 L IS USM

    De eerste en de laatste ken ik, het is de 80-400 die ik niet ken.

    Dus, moest er iemand deze bezitten, en bereid is een uurtje vrij te maken.

  • #2
    Re: Sigma 80-400 EX OS voor Canon

    Ik bezit ze niet en zal ze wschl. ook nooit bezitten.

    Mijn twee grootste bezwaren tov. deze lens zijn de traagheid van focussen (géén HSM) en het feit dat de tubus uitschuift (géén IF).
    Daarenboven zou een OS-lens eveneens wat last hebben van enige vorm van "shutter lag".

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 80-400 EX OS voor Canon

      Mjah, dat heb ik lang gelden ondervonden, dat deze niet zo snel focust.
      Maar focussnelheid is niet het enige dat telt.

      Minolta had geen HSM/USM/AF_S systeem, maar was toch snel genoeg om Formule 1 vast te leggen dus ...

      En dat "shutter lag" gevoel heb ik bij iedere optisch gestabiliseerde lens ...

      Niettemin zou ik ze toch eens graag aan de tand voelen .....

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 80-400 EX OS voor Canon

        Ik heb vorig jaar deze lens (APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS) aangeschaft (op Nikon DF70). Ook ik, zoals zo velen, twijfelde tussen een Nikon lens en deze Sigma.
        Verschillende testen gelezen en uiteindelijk toch voor de Sigma gekozen. Prijs kwaliteitverhouding heeft bij mij de doorslag gegeven. Ik kan zeggen dat ik tot op de dag van vandaag geen moment spijt heb gehad.
        Dicht bij Antwerpen woon ik niet, maar kan wel wat foto's laten zien.
        Sinds kort een Nikon D200 aangeschaft. Resultaten met deze combinatie heb ik nog niet. Ik ga er vanuit dat de resultaten zeker zo bevredigend zijn als met de D70. Het enige wat misschien een probleem is is het gewicht. Maar ja, één keer in de week spinazie doet wonderen .

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 80-400 EX OS voor Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door jos schalkwijk Bekijk bericht
          ... Het enige wat misschien een probleem is is het gewicht. Maar ja, één keer in de week spinazie doet wonderen .
          Ik heb de Sigma 80-400 EX OS al in de hand gehad en imo. is dit toch écht een lichtgewicht tov. de 50-500 (Bigma), die op zijn beurt ook maar een pluimje is tov. de 120-300..

          Het begrip "gewicht" is dus zéér relatief....

          Comment

          Working...
          X