Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij vogelfotografie

    hoi hoi

    Ben sinds kort begonnen met vogelfotografie, wat erg leuk is maar niet meevalt met een alleen een 200mm zoom lens.
    Ben voor de plaatjes op grotere afstand opzoek naar een nieuwe lens
    maar weet niet wat te kiezen.
    Is het verstandig een grotere zoomlens te gaan dan een 400 mm??
    Heb een canon 350 D met 55/200mm lens.
    Met zo'n zoomlens is een statief waarschijnlijk onmisbaar.

    Wie heeft er wat ideeen en tips??

    Alvast bedankt, gr. Wim

  • #2
    Re: Hulp bij vogelfotografie

    P.S. Had deze op het oog.
    Sigma 135-400/4,5-5,6 DG

    Gr. Wim

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij vogelfotografie

      Je moet de zoekfunctie hier op het forum eens gebruiken, op vogelfotografie, natuurfotografie,...
      Kom je een paar dagen toe met leesvoer.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij vogelfotografie

        Een 200mm lens is idd te krap Wim, betaalbare telelenzen zijn bvb een Sigma 50-500 ( Bigma ) , Canon 300L F4 IS al dan niet met extender , Canon 400L F5.6 ... Maar vergis je niet, wil je met dit materiaal beeldvullende foto's gaan maken dan zal je nog steeds zeer dicht moeten gaan, leren observeren en dieren benaderen is bijna een even grote kunst als het fotograferen zelf...
        Wil je niet ineens 1000 euro lichter zijn dan zou een sigma 70-300 ook een goede instapperlensje zijn die je regelmatig voor een leuke prijs ziet aangeboden worden.
        En ook even zoeken hier op dit forum, leesvoer voor dagen lang te vinden ivm deze materie
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij vogelfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim Harskamp Bekijk bericht
          Wie heeft er wat ideeen en tips??
          Zout op hun staart strooien schijnt te helpen

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij vogelfotografie

            bedankt voor tips!

            heb inderdaad heel wat in oudere forums teruggevonden en de
            50-500 lens wordt vaker aangeraden.
            wel wat prijzig maar dat is niet anders.
            wat betreft zout op de staart...
            staat zo knullig zo'n foto met dat witte spul.
            anders had ik het zeker geprobeerd.
            Thnx!

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij vogelfotografie

              Iedereen is tevreden van zijn eigen gerief, allé, dat hoop ik toch. Zo ben ik tevreden over mijn combi Canon 30D + Canon 400mm prime. Na gebruik te hebben gemaakt van de Canon 100-400 en de Sigma 50-500. Voorbeelden ervan, genoeg, op mijn website.

              Groetjes

              Marc
              http://www.pbase.com/neos_marc

              www.caridina.be

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij vogelfotografie

                200mm is inderdaad te kort,300mm ook,
                ik had vroeger een 300mm op mijn eos 300d ,de lens kwaliteit was niet goed genoeg om aanvaardbare fotos mee te nemen,en een extender kan je er al helemaal niet op gebruiken ,het enige aanvaardbare is een 400mm ,en als je voor weinig geld een goeie lens wilt koop dan de 50-500mm ,ik ga me die ook aanschaffen in het najaar, en ben al meer dan overtuigd van zijn kunsten.
                nu zit ik met een ander toestel (sony A100)met een 18-200mm reislens en dat is te kort,daarom heb ik me een tamron 200-400mm gekocht voor een schappelijke prijs 2e hands (ik verwacht ze deze week met de post) todat ik genoeg gespaard heb voor de bigma(50-500 mm)en ondertussen kan ik al starten met vogelfotografie,dus als je er de centen nog niet voor hebt ga dan voor 2e hands,en spaar tot je een goede lens kunt kopen,de andere lens kan je nadien terug verkopen.
                zo ga ik het doen.
                Mvg
                Daniel

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij vogelfotografie

                  Hey Wim,

                  Ik weet niet wat je budget is, maar ik neem momenteeel foto's met de Sigma 400mm f/5.6 APO Telemacro D. Een hele boterham, maar voor zijn geld echt een goede lens. Ik heb ze (verzendkosten inbegrepen) voor 310 euro te pakken gekregen en ik heb het me nog geen moment beklaagd. Juist de autofocus is vrij traag, maar dat kan opgelost worden door de HSM- versie te kopen. Mij stoort het alleszins niet.
                  Deze lens wordt niet meer gemaakt, maar normaal gezien moet je ze wel vinden via Ebay of Marktplaats,... Ik weet dat de versie met canonmount meer te koop aangeboden werd dan de versie met nikonmount toen ik ernaar op zoek was.

                  Let wel, er zijn verschillende types van deze lens gemaakt en als het mogelijk is ga je best voor de "APO Telemacro" versie. Deze zou heel wat beter zijn dan de voorgaande versies (gewoon 400mm en de 400mm APO) Pendragon heeft echter deze laatste versie (Sigma 400mm APO) en trekt daarmee ook fantastische foto's.

                  Dan nog een tweede belangrijk punt. Aangezien deze lenzen reeds enige tijd geleden gemaakt zijn zou het kunnen dat ze niet compatibel zijn met digitale reflextoestellen. Daarom moet je goed uitkijken dat je ofwel een 'gechipt' exemplaar te pakken krijgt, of een exemplaar zoals het mijne waarop duidelijk APO Telemacro D vermeld staat.

                  Nu, de maximum diafragma opening van 5.6 in combinatie met het gewicht ( +/- 1.5 kg) zorgt er bij mij toch voor dat bij minder gunstige lichtomstandigheden een statief vereist is. Voor mij is dit echter niet zo'n groot probleem omdat ik van nature uit redelijk snel het statief gebruik.

                  Tot slot nog linkje naar foto's genomen met deze lens in combinatie met Nikon D70.
                  Klikklik

                  Moest je geïnteresseerd zijn in zulke lens, maar je wil nog wat meer info... PM me gerust!

                  Groeten,
                  Andries
                  https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij vogelfotografie

                    Allemaal hartelijk dank voor tips en reacties. Inderdaad mooie foto's gezien op de sites. Over de 50-500 sigma hoor ik de meeste echt positief.
                    En dat lijkt me een hele mooie waarbij je niet aan een bepaalde afstand vast zit. Inderdaad wel prijzig maar ja, een hobby mag geld kosten.
                    En tweedehands weet je ook niet wat je krijgt; als je hem al kan vinden.
                    Dus mijn besluit is genomen. Had hem graag al gehad. Vandaag op 2 verschillende plekken een ijsvogel gezien; zelfs kunnen fotograferen maar helaas iets te klein om echt mooi te zijn. Dan mis je iets beters. Next time better.

                    Groetjes Wim Harskamp

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij vogelfotografie

                      wat de prijs betreft voor die sigma 50-500.. staat hier te koop aan 710€, nieuw. Zit wel in Dubai .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp bij vogelfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ghosterror Bekijk bericht
                        wat de prijs betreft voor die sigma 50-500.. staat hier te koop aan 710€, nieuw. Zit wel in Dubai .
                        Rekenen ze daar in € ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp bij vogelfotografie

                          neen, maar 3479 dirhams is ongeveer gelijk aan 710 euro ... Alles van sigma is hier echt wel veel goedkoper...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp bij vogelfotografie

                            Kun je geen objectieven importeren??
                            Scheelt toch heel wat poen.

                            Had ze al wel op een site gezien; dan betaal je 10 Euro verzendkosten;
                            maar moet je wel vooruit betalen.
                            Daar begin ik niet in aan Dubai.

                            Groetjes Wim

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp bij vogelfotografie

                              vooruitbetalen met je visakaart juist na je afrekening ( een maand de tijd voor je weer een visa afrekening krijgt ) en als je je spullen dan niet binnen hebt na 3weken ( 1 week voor dat het geld van je rekening afgaat...) dan laat je gewoon de betaling annuleren bij visa... Is maar een ideetje hé... persoonlijk ga ik ze ook liever zelf halen... Ik heb een goede werkgeven met eigenvliegtuig... dus bagage/gewicht is geen probleem...

                              Comment

                              Working...
                              X