Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 105mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 105mm

    Heb hem laatst aangeschaft de sigma 105mm lens......Nu is mijn vraag of ik de AF punten op auto of op handmatige selectie moet zetten
    reactie meer dan welkom
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

  • #2
    Re: Sigma 105mm

    oeps zie dat ik hem fout heb geplaatst. zal dus verplaatst worden....exuses.
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 105mm

      Vraag is een beetje twijfelachtig ...

      Bedoel je op Autofocus t.o.v. manueel scherpstellen of bedoel je dat je de AF-punten op een vast punt moet zetten?

      "Moeten" komt niet dirtect ter sprake maar het een werkt beter dan het andere ... je zal dat wel snel ondervinden ook.

      Persoonlijk werk ik in geval van macro altijd met een vast AF-punt (meestal centraal) en wat de autofocus betreft valt dit te zien wat ik fotografeer maar ook daar komt meestal de manuele scherpstelling als beste uit de bus.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 105mm

        Verhuisd naar objectieven
        Groeten,
        Ludo

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 105mm

          Voor het betere macro werk ALLES op manueel F/16 1/200 sec bij goed licht.
          Met vriendelijke groeten,
          Ronald
          www.konings.biz

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 105mm

            Oorspronkelijk geplaatst door rkonings Bekijk bericht
            Voor het betere macro werk ALLES op manueel F/16 1/200 sec bij goed licht.
            Lijkt me raar dat jij al direct een diafragmawaarde en sluitertijd kan geven...
            Dat hangt toch allemaal af van plaats, licht, situatie, vergroting, sfeer die je wil creeeren,...??
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 105mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
              Lijkt me raar dat jij al direct een diafragmawaarde en sluitertijd kan geven...
              Dat hangt toch allemaal af van plaats, licht, situatie, vergroting, sfeer die je wil creeeren,...??
              Vond ik toch ook als ik dat las.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 105mm

                Is helemaal niet raar, want in mijn optiek is een macrofoto 1:1 met veel scherpte diepte.
                Ik houd me altijd aan deze waardes en dat werkt heel erg fijn.
                Met vriendelijke groeten,
                Ronald
                www.konings.biz

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 105mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door rkonings Bekijk bericht
                  Is helemaal niet raar, want in mijn optiek is een macrofoto 1:1 met veel scherpte diepte.
                  Ik houd me altijd aan deze waardes en dat werkt heel erg fijn.


                  Dit, http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=152179, is volgens mij een goed voorbeeld dat met andere instellingen je toch mooie foto's kan afleveren ook met geringe scherpte diepte...de waarden die jij gebruikt niet altijd moeten gebruikt worden, of bij wijze van spreken standaardwaarden worden, maar zoals gezegd zal veel afhangen van onderwerp en alle bijhorende omstandigheden.


                  mvg,
                  Last edited by Henk_01; 20 maart 2007, 13:20.
                  2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 105mm

                    volgens mij staat er duidelijk "mijn optiek"
                    erg mooie foto trouwens die druppels.
                    Met vriendelijke groeten,
                    Ronald
                    www.konings.biz

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 105mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Vraag is een beetje twijfelachtig ...

                      Bedoel je op Autofocus t.o.v. manueel scherpstellen of bedoel je dat je de AF-punten op een vast punt moet zetten?

                      "Moeten" komt niet dirtect ter sprake maar het een werkt beter dan het andere ... je zal dat wel snel ondervinden ook.

                      Persoonlijk werk ik in geval van macro altijd met een vast AF-punt (meestal centraal) en wat de autofocus betreft valt dit te zien wat ik fotografeer maar ook daar komt meestal de manuele scherpstelling als beste uit de bus.

                      Ja dat dacht ik al....ik heb de camera op manueel staan en inderdaad staat het AF-punt in het midden centraal.
                      want anders pakt hij dus ergens anders scherp..
                      mooi dan laat ik hem daar op staan.
                      dank u.
                      Last edited by knofje3116; 20 maart 2007, 14:15.
                      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                      Comment

                      Working...
                      X