Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allroundlens voor Nikon D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • allroundlens voor Nikon D70s

    Graag jullie suggesties voor de aankoop van een allround lens voor mijn nikon D70s om zonder flits te trekken.
    Want vaak trek ik foto's van gymnasten op trampolines en dan mag ik geen flits gebruiken.

    Vandaag heb ik geen goede resultaten met mijn
    Nikon 70-300G noch met
    mijn Sigma 18-50 3.5 als ik de (interne) flits niet mag gebruiken.
    Zou een Nikon 50mm f1.4 een oplossing kunnen zijn?

    Bijkomend vraagje van een leek : wat is het verschil tussen Nikkor en Nikon lenzen ?
    Groetjes
    Paul
    Lespaul
    Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

  • #2
    Re: allroundlens voor Nikon D70s

    Oorspronkelijk geplaatst door lespaul Bekijk bericht
    Bijkomend vraagje van een leek : wat is het verschil tussen Nikkor en Nikon lenzen ?
    Groetjes
    Paul
    Antwoord op het bijkomend vraagje: Nikon maakt fototoestellen (oa.), Nikkor maakt lenzen voor Nikon fototoestellen. Nikon lens wil enkel zeggen dat het op een Nikon toestel past (vb Sigma 50-500mm Nikon).

    Alle Nikkor lenzen zijn Nikon lenzen, maar niet omgekeerd.

    Comment


    • #3
      Re: allroundlens voor Nikon D70s

      Oorspronkelijk geplaatst door lespaul Bekijk bericht
      Graag jullie suggesties voor de aankoop van een allround lens voor mijn nikon D70s om zonder flits te trekken.
      Want vaak trek ik foto's van gymnasten op trampolines en dan mag ik geen flits gebruiken.

      Vandaag heb ik geen goede resultaten met mijn
      Nikon 70-300G noch met
      mijn Sigma 18-50 3.5 als ik de (interne) flits niet mag gebruiken.
      Zou een Nikon 50mm f1.4 een oplossing kunnen zijn?

      Bijkomend vraagje van een leek : wat is het verschil tussen Nikkor en Nikon lenzen ?
      Groetjes
      Paul

      Indien het bereik van de prime 50mm mogelijk is.. zou ik hiervoor gaan.
      Deze is lichtsterk en voor geen geld..
      (indien je de 50mm 1.8 neemt.. = +/- 100€)
      Of deze qua snelheid zal voldoen kan ik je niet zeggen..

      mocht je echt willen investeren.. ga dan voor een sigma of nikon 70-200/80-200 met f2.8.. maar deze lenzen kosten echt wel geld.. door je iso hoog genoeg op te drijven zal je niet dienen te flitsen..
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

      Comment


      • #4
        Re: allroundlens voor Nikon D70s

        Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
        Indien het bereik van de prime 50mm mogelijk is.. zou ik hiervoor gaan.
        Deze is lichtsterk en voor geen geld..
        (indien je de 50mm 1.8 neemt.. = +/- 100€)
        Of deze qua snelheid zal voldoen kan ik je niet zeggen..

        mocht je echt willen investeren.. ga dan voor een sigma of nikon 70-200/80-200 met f2.8.. maar deze lenzen kosten echt wel geld.. door je iso hoog genoeg op te drijven zal je niet dienen te flitsen..
        Ik heb een tijd gewerkt met de oude AIS lenzen op mijn D1, dus let wel : geen autofocus ! Een 50 mm 1.4 in bijzonder goede staat is te vinden voor een 125 €, een 1.8 is nog een stuk goedkoper. Ik heb 3 50 mm's liggen en ik zou zeggen dat de OP er wel eens een mag uitproberen maar op een D70s werkt de lichtmeter niet in combinatie met AIS lenzen. Dus let op !!!!

        In feite combineert de OP alle factoren die ik zelf haat : sporthallen, kunstlicht, weinig licht, bewegende voorwerpen, niet mogen flitsen .....brrrrrr, en dan ben ik nog een flits-hater
        En voor hogere ISO waarden heb ik het ook nooit gehad.
        Ik heb een kennis met de Sigma 2.8 in vergelijkbare omgeving en ik hoor hem toch ook sakkeren

        Tsja, als je het betaalbaar wil houden schiet er niet veel over zeker ?
        Iets in de buurt van 50-85 mm 1.4-2.0, witbalans goed afstellen (niet automatisch) en zorgen dat je dichtbij kan komen, statief en het hoogste (of laagste) punt van de trapezist kiezen om af te drukken

        Paul

        Comment


        • #5
          Re: allroundlens voor Nikon D70s

          Een Af-D 50mm F/1.4 is inderdaad een goede keuze. (zorg ervoor dat je hem eerst test, zodat je zeker bent dat hij scherp is op 1.4.

          De Sigma 30mm F/1.4 is misschien ook goed, dit geeft op de D70 bijna een beeld zoals je het met je eigen ogen bekijkt. (45mm)


          @Paulm: Waarom beveel je een manuele 50mm lens aan, om trampoline-springers te fotograferen.
          Het zal al moeilijk genoeg zijn met een AF-lens in combinatie met de D70.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: allroundlens voor Nikon D70s

            Allen bedankt voor de reactie(s)

            Ik ga zoeken naar 2 lensen :
            50 mm 1.4 of 1.8 allebei AF
            of een 85 mm 1.8 AF

            en als ik er eentje écht goedkoop kan vinden een 80-200 2.8

            Lespaul
            Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

            Comment

            Working...
            X