Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10-22 of 10-20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10-22 of 10-20

    kBen aan het twijfelen tussen de Canon 10-22 en de Sigma 10-22.
    Prijsverschil is wel te overbruggen, maar de vraag is of de canon zijn meerprijs waar is... Iemand die mij kan helpen? Beetje advies?
    you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

  • #2
    Re: 10-22 of 10-20

    Photography Monthly heeft deze maand een test van groothoeklenzen.

    De Sigma 10-20 komt er als winnaar uit. 23/25 voor performance, 23/25 value for money (eindscore 91/100). De Canon haalt resp. 22/25 en 20/25 (eindscore 87/100) - op de andere vlakken halen ze dezelfde score. De kwaliteit van de Canon is trouwens wat minder bij 22 mm, dus in de praktijk hebben ze hetzelfde bruikbare bereik.
    α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

    Comment


    • #3
      Re: 10-22 of 10-20

      Ik heb zowel de Sigma, de Tokina als de Canon gehad en hou nu de Canon over, de Canon is van deze 3 optisch toch wel de beste met ruime voorsprong, enkel qua bouw vond ik de Tokina beter dan de Canon. De Sigma was absoluut de minste van de 3 als het op beeldkwaliteit aankomt ( zeker onder de 14mm ).
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: 10-22 of 10-20

        Dan zal je toch een slecht exemplaar gehad hebben, want die Sigma presteert uitstekend, en als ik het niet mis heb, is het ook de enige van de drie die op een full frame camera zal werken. Kwestie van ook aan de toekomst te denken, en dan is de meerprijs van de Canon volgens mij niet te verantwoorden.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: 10-22 of 10-20

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Dan zal je toch een slecht exemplaar gehad hebben, want die Sigma presteert uitstekend, en als ik het niet mis heb, is het ook de enige van de drie die op een full frame camera zal werken. Kwestie van ook aan de toekomst te denken, en dan is de meerprijs van de Canon volgens mij niet te verantwoorden.

          De enige sigma die op FF zal werken is de 12-24...
          Slecht, ja wat is slecht, da’s voor iedereen anders hé, breedhoek is zoiezo al wat compromissen sluiten, ik weet alleen dat de Canon een pak beter is meer niet.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: 10-22 of 10-20

            Ik heb me gebaseerd oa op de mening van deze meneer die niet van Canon-sympathieen kan verdacht worden en de (redelijk dure) Canon gekocht toen er nog een cashback op was



            Ik ben zeer tevreden (en dat mag ook wel voor dat geld)

            De testaankooplogica om de Sigma meer punten geven omdat hij goedkoper is kan terecht je beslissing beinvloeden
            Sommigen denken aan de wederverkoopprijs en die is wel beter voor de Canon (op 4 maand trouwens nog maar 1 aangeboden gezien, tegenover meerdere Tokinas en Sigmas)
            Over de (indianen)verhalen over slechte exemplaren bij Sigma kan ik mij niet uitspreken, maar ik zou hem ergens kopen waar je kan testen of ruilen
            Of koop gewoon een tweedehands, de meesten doen deze lenzen weg omdat ze te breed zijn

            PS: ik denk er niet aan om de mijne te verkopen

            Comment


            • #7
              Re: 10-22 of 10-20

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Over de (indianen)verhalen over slechte exemplaren bij Sigma kan ik mij niet uitspreken, maar ik zou hem ergens kopen waar je kan testen of ruilen
              Ik kan die Indianenverhalen voor één lens bevestigen. Ik heb een lens getest bij d efotohandel en ik had al mijn twijfel op het display, maar thuis op de computer schrok ik me te pletter: niet scherp, scheef scherpte veld( dus links anders dan rechts, maar niet echt scherp) ontzettend veel CA.

              Terug naar die winkel, die vonden ook dat dat onmogelijk goed kon zijn, lens uit andere winkel...

              Dit blijkt ook wel uit de recensies bij bv Fred Miranda een 8 of een 9 of een 2 of 3.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: 10-22 of 10-20

                ik heb allebei de lenzen gehad, en ik durf zonder schroom zeggen dat ik met plezier de meerprijs aan de canon gaf. ik zou zelf het dubbele betalen voor de canon, want die is echt stukken stukken beter (op alle vlakken; CA,scherpte,snelheid,vignettering,vervorming...)
                de canon boort de sigma op elk vlak de grond in

                (en het is met veel pijn in het hart dat ik de canon 10-22 heb moeten verkopen omdat ie niet op mijn 1d past)
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: 10-22 of 10-20

                  Ik heb ook wal wat reviews gelezen voor ik mijn canon 10-22 gekocht heb.
                  En ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik deze gekocht heb.

                  Ik vind het echt een bangelijke lens. Ben er dikwijls mee op stap en gebruik ze veel op vakantie.

                  Ik was eigenlijk alleen naar de winkel gegaan voor ééns te kijken naar die lens maar na dat ik deze getest had kon ik deze niet laten liggen.
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: 10-22 of 10-20

                    je moet trouwens maar eens vragen aan X Jan X hier op het forum, die heeft mijn 10-22 overgekocht, en kan er maar niet over zwijgen hoe goed ie wel is
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: 10-22 of 10-20

                      Ik ben heel tevreden van mijn Sigma 10-20!! echt een scherp exemplaartje hoor
                      Hij is zelfs beter dan mijn vorige exemplaar van de Canon vatting.
                      Kijk maar op mijn site.....

                      Een tevreden klant hier
                      grtz
                      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: 10-22 of 10-20

                        Hier ook meer dan tevreden.
                        Kan wel niet vergelijken met de sigma... Dus mijn commentaar is relatief.
                        Maar vind de canon 10-22, echt heel goed qua beeldkwaliteit.
                        Vind hem van L-kwaliteit. Eén van mijn beste lenzen.

                        Groeten
                        JO
                        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                        Comment


                        • #13
                          Re: 10-22 of 10-20

                          Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                          Ik ben heel tevreden van mijn Sigma 10-20!! echt een scherp exemplaartje hoor
                          Hij is zelfs beter dan mijn vorige exemplaar van de Canon vatting.
                          Kijk maar op mijn site.....

                          Een tevreden klant hier
                          grtz
                          Da's dan een mooi bewijs dat bij die Sigma er zeer veel exemplarisch verschil zit... Testen is de boodschap !
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: 10-22 of 10-20

                            Is inderdaad een super goede lens en ik ben er alvast zeeer tevreden over. Ik ga wss wel nog een 16-35 2.8 L bijkopen maar dat is dan puur om een L breedhoek een L standaard en een L tele te hebben in geval ik ooit naar 1dMk2 zou gaan of 5d.
                            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                            Comment


                            • #15
                              Re: 10-22 of 10-20

                              Ik hoor blijkbaar tegenstrijdige zaken ivm die 10-22 van Canon. Ik had een mailtje gestuurd naar Peter van Geheugenkaart met de vraag waarom zij geen lenskits van Canon verkopen en meer bepaald die met de 10-22 en de 70-300 IS. In zijn mail naar mij zegt hij dat dit slechte lenzen zijn en dat hij dat daarom niet doet.
                              Ik weet nu ook wel dat die 70-300 IS niet zo goed is als een van de 70-200 L reeks, maar voor zijn prijs is deze toch wel ok? Ook over de 10-22 geen goed woord, maar op een 400D heb je voor extreme breedhoek toch geen betere keuze als je het mij vraagt... Of zie ik het verkeerd? Commentaar is welkom!
                              Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                              http://www.orlik.be

                              Comment

                              Working...
                              X