Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen op Duitse eBay???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera kopen op Duitse eBay???

    Heeft iemand ervaring met het kopen van een digitale camera op de duitse eBay site. Ik heb gemerkt dat de prijzen stukken lager liggen dan bij ons.

    Al positieve en negatieve ervaringen zijn welkom

    BJ

  • #2
    Dit vind ik persoonlijk een beetje riskant, om op ebay en dan nogwel in Duidsland te kopen, wat als er naderhand iets aan het aparaat scheelt, de prijzen bij cash en carry te Aken zijn ook aan de lage kant.

    Veel geluk ermee.

    Comment


    • #3
      1)denk dat prijsverschil nogal meevalt,en soms tegen
      2)hou er rekening mee dat veel duitsers ENKEL duits spreken
      3)overschrijvingskosten + verzendkosten zijn uiteraard duurder
      4)meer problemen als er iets mis gaat of toestel niet ok is
      besluit;toch beetje uitkijken voor je denkt koop te doen

      Comment


      • #4
        Duitse Ebay-shops bieden dikwijls cameras uit parallelimport aan. Je hebt dan bv alleen Japanse handleidingen erbij.
        Een Nikon 5700 maar 50 euro goedkoper dan hier in de winkel : voeg er verzendings- en bankkosten bij en hij wordt duurder dan bij ons.
        Pas op voor D100 bodies aan 1400 euro : fraude vanuit Roumenie,Spanje of Italie.(geld sturen via Western Union en camera komt nooit aan)

        Comment


        • #5
          Dat hangt er van af. Is het een nieuw toestel ? Dan kan je gewoon beter naar een Duitse webwinkel surfen. Daar zijn ze meestal goedkoper dan op ebay.
          Een tweedehands toestel zou ik persoonlijk wel durven aankopen via ebay.de. Maar ik zou het wel zelf gaan ophalen zodat je kan zien of alles wel degelijk werkt.
          Mijn huidige C3030Z heb ik na een beetje zoekwerk in Utrecht (Nl) gevonden, en vermits ik voor mijn werk een dag naar ginds moest, heb ik gewoon dat toestel gaan halen.
          Hetzelfde toestel stond toen nog in de Fnac voor 789€. Ik zal maar niet zeggen hoeveel ik bespaard heb.

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de reacties, ik ben nml. op zoek naar een Nikon CoolPix 4500, die € 850 geprijsd staat in België en die ik in een
            Duitse webwinkel (alpafoto.de) aan € 670 gezien heb. Iemand vernoemde Cash & Carry in Aken, maar voor zover ik weet leveren zij alleen PC onderdelen en weinig of geen camera's. Heeft er iemand goede adressen in zowel Nedereland als Duitsland (liefst niet te ver vanuit Belgie) waar ik deze camera ter plaatse kan kopen (geen webshop)??

            Nogmaals bedankt

            BJ

            Comment


            • #7
              Je kan ook uit Nederland iets bestellen. Dat blijkt ook stukken goedkoper te zijn dan in België.

              Zoek maar eens op www.webvoordelig.nl
              www.kieskeurig.nl en de gewenste camera intikken. Je kan dan surfen naar websites die de camera aanbieden.

              De meeste prijsvergelijkwebsites uit Nederland geven je een goed overzicht waar je dat goed tegen welke prijs kunt kopen.

              Of probeer misschien bij PIN?

              Comment


              • #8
                Hallo,

                probeer eens www.topfoto-online.de uit Düren (maar een paar kilometer verder dan Aken). Je kan eventueel ook bellen om te vragen of ze het toestel in stock hebben. Bijkomend voordeel: de verkoper Ingo Albert (Ingo is de voornaam) spreekt perfect Nederlands.

                Greetz
                Michel
                == Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. ==

                Fuji S602 Zoom - Metz 34 CS-2 Digital - AR-FX9 - UV - TCON17

                Comment


                • #9
                  Inderdaad Topfoto-online heeft ook zeer mooie prijzen. Alvast bedankt! Mensen die nog adressen weten, laat maar komen.

                  BJ

                  Comment

                  Working...
                  X