Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergronden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achtergronden

    Hallo allemaal,

    Ik moet/mag voor het "smoelenboek" oftewel personeelsgids van alle medewerkers van onze afdeling een pasfoto maken. Echter dit willen we op een ludieke manier doen. Dat houdt in dat we de foto's willen maken met verschillende achtergronden van verre plaatsen. Denk daarbij aan een tropisch eiland, De Golden Gate Bridge, de Chinese Muur etc. dit moet tijdens werktijd gebeuren en kan dus niet in een studio. Ik heb wel de beschikking over voldoende ruimte en een witte muur alsook studioflitsers dus licht is het probleem niet. Wel de achtergronden. Wie heeft tips voor mij hoe ik dit op een goedkope/eenvoudige manier op kan lossen. 25 foto's voorzien van een achtergrond in photoshop gaat teveel tijd inzitten denk ik. Daarbij beschik ik zelf niet over zulk soort foto's.

    Gr. Marion

  • #2
    Re: Achtergronden

    Is projectie van achtergronden een optie?

    Comment


    • #3
      Re: Achtergronden

      Heb ik al aan gedacht maar ik zit met het aanwezige licht en hoe ga je de beamer neerzetten. Er moet een foto gemaakt worden van die persoon met die achtergrond en die zal dus in de straal komen te staan waardoor het beeld op op zijn gezicht zal vallen.
      Zet je de beamer anders neer krijg je vertekening van het beeld.
      ook aan posters heb ik gedacht maar die glimmen vaak te veel.

      Gr. marion

      Comment


      • #4
        Re: Achtergronden

        Als je de posters onder een schuine hoek plaatst ben je je reflectie kwijt.

        Comment


        • #5
          Re: Achtergronden

          Ik zou het toch overwegen om photoshop te kiezen... Deze oplossing lijkt mij sneller dan telkenmale een nieuwe achtergrond voorzien in de "studio"... 25 stuks in jullie geval...
          Gewoon de foto's nemen tegen een effen achtergrond, wit zoals bij jullie lijkt me goed. Daarna de foto's bewerken in PS. Figuur selecteren en in de gewenste achtergrond plaatsen... De gewenste achtergronden vind je genoeg op het internet lijkt me...
          Indien de personen ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk dezelfde kleur kledij aan hebben als de achtergrond (in jullie geval dus wit) lijkt dit me de makkelijkste oplossing... Snel en simpel...
          Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
          http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

          Comment


          • #6
            Re: Achtergronden

            Oorspronkelijk geplaatst door diabetic Bekijk bericht
            Ik zou het toch overwegen om photoshop te kiezen... Deze oplossing lijkt mij sneller dan telkenmale een nieuwe achtergrond voorzien in de "studio"... 25 stuks in jullie geval...
            Gewoon de foto's nemen tegen een effen achtergrond, wit zoals bij jullie lijkt me goed. Daarna de foto's bewerken in PS. Figuur selecteren en in de gewenste achtergrond plaatsen... De gewenste achtergronden vind je genoeg op het internet lijkt me...
            Indien de personen ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk dezelfde kleur kledij aan hebben als de achtergrond (in jullie geval dus wit) lijkt dit me de makkelijkste oplossing... Snel en simpel...
            dit lijt me ook de beste oplossing. met knock out 2 kan je snel en eenvoudig je achtergrond verwijderen en zo hou je dus enkel de geportreterde over.
            Steven

            Comment


            • #7
              Re: Achtergronden

              Flitsen in combinatie met een beamer zal niet meevallen.
              Als je de flitsers alleen op de modellen richt, dan nog zal de beamer niet genoeg licht geven om de achtergrond goed belicht te krijgen ten opzichte van het model dat belicht wordt door de studioflitsers.
              De achtergrond zal dus heel donker worden, en als er toch flitslicht op valt, dan flits je gewoon het geprojecteerde beeld weg.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Achtergronden

                Tot nu toe al bedankt voor de reacties

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Flitsen in combinatie met een beamer zal niet meevallen.
                Als je de flitsers alleen op de modellen richt, dan nog zal de beamer niet genoeg licht geven om de achtergrond goed belicht te krijgen ten opzichte van het model dat belicht wordt door de studioflitsers.
                De achtergrond zal dus heel donker worden, en als er toch flitslicht op valt, dan flits je gewoon het geprojecteerde beeld weg.
                Dat bedoel ik dus ook vandaar dat idd een beamer in pricipe geen optie is.

                Gr. X

                Comment


                • #9
                  Re: Achtergronden

                  Oorspronkelijk geplaatst door diabetic Bekijk bericht
                  Ik zou het toch overwegen om photoshop te kiezen... Deze oplossing lijkt mij sneller dan telkenmale een nieuwe achtergrond voorzien in de "studio"... 25 stuks in jullie geval...
                  Gewoon de foto's nemen tegen een effen achtergrond, wit zoals bij jullie lijkt me goed. Daarna de foto's bewerken in PS. Figuur selecteren en in de gewenste achtergrond plaatsen... De gewenste achtergronden vind je genoeg op het internet lijkt me...
                  Indien de personen ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk dezelfde kleur kledij aan hebben als de achtergrond (in jullie geval dus wit) lijkt dit me de makkelijkste oplossing... Snel en simpel...
                  Wit komt nogal veel voor in kleding. Misschien gemakkelijker om een 'blue' of 'green' screen te gebruiken, zoals in de filmindustrie dikwijls gedaan wordt? 't Is maar een gedacht.

                  Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Achtergronden

                    Hoi Dippie,

                    Ik ga de mensen vragen juist geen witte kleding te dragen. Zoiezo omdat de foto's op moeten vallen tussen alle andere foto's die genomen zijn van mensen in kostuum
                    Daarbij blue screen, zou een blauwe doek volstaan of is dat iets speciaals want dat past dan niet in het kostenplaatje .
                    Het is nl gewoon puur voor de fun en zal niet betaald worden door het bedrijf .

                    Gr. Marion

                    Comment


                    • #11
                      Re: Achtergronden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                      Hoi Dippie,

                      Ik ga de mensen vragen juist geen witte kleding te dragen. ..........................
                      Dat is een optie. Maar wat met de blonde haren?

                      Blauwe achtergrond : als je die met PS of een achtergrond plakt met een blauwe lucht heb je de minste problemen.

                      Anders twee, betaalbare, achtergronden kiezen :
                      -mensen met blonde haren geen donkere kledij met donkere achtergrond.
                      -mensen met donker haar geen witte kledij met een lichte achtergrond.

                      Groetjes
                      Skitch
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Achtergronden

                        Tja, praktische ervaring heb ik niet met zo'n zaken, vandaar " 't is maar een gedacht ", maar ik veronderstel dat het een strakke achtergrond moet zijn (dus geen plooien) en ofwel volledig blauw (R:0 G:0 B:256) ofwel volledig groen (R:0 G:256 B:0).
                        Ik denk evenwel niet dat je zo'n achtergrond overal zomaar kan vinden, dus goedkoop zal het wel niet zijn dan.
                        Nu, zolang de mensen niets wit aan hebben, dan kan een witte achtergrond natuurlijk ook, hè, alleen wat met blonde haren idd?

                        Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Achtergronden

                          Chromakey doeken zijn duur, misschien hebben ze wel fluogroenen doeken in een stoffewinkel, maar stof op zich is zeker al niet goedkoop.

                          Ik denk dat op wit werken nog niet zo moeilijk is, wel zorgen dat het niet grijzig is of dat er schaduw inzit.
                          Je kan het licht zo krachtig zetten op de achtergrond zodat die uitgebrand is. Wel de persoon ver genoeg van de achtergrond afzetten, anders gaat dat licht te zeer invloed hebben op de persoon.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Achtergronden

                            of plaats een kleurfilter voor je flits op de achtergrond, werkt bij mij om hem daarna weer te verwijderen. Ik gebruik dan wel zoals al gezegd knnock out 2 om hem te verwijderen.
                            Steven

                            Comment


                            • #15
                              Re: Achtergronden

                              Ik zou proberen met een witte achtergrond die je overbelicht, terwijl je onderwerp niet overbelicht is. Personen met witte kledij kun je zelfs iets onderbelichten om zeker geen uitgebrande delen daar te krijgen.

                              Je kan dat altijd eens eenvoudig vooraf proberen, je moet wel je achtergrond voldoende kunnen belichten.

                              Comment

                              Working...
                              X