Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen A100 sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen A100 sony

    Welke zijn de betere objectieven voor de sony A100,?
    heel veel info vind je niet op het net,of het is in het engels ,
    ikzelf heb de sony 18-200mm, aangekocht met mijn toestel om mee op reis te nemen,
    maar voor voor portret en voor tele ,vind ik geen info over de betere lenzen,
    (betaalbaar)zoals de tamron 28-70 mm .
    Je ziet veel 2.8f lenzen in de korte zooms ,maar of ze deugen??zowel van minolta of nevenmerken,maar welke deugen en welke zijn te mijden?

    -De enige telelens die ik weet is de bigma,maar voor de rest noppes,
    -De 28-70 tamron 2.8f,maar dan moet je geluk hebben een scherp exemplaar te hebben.

    Nu vind ik mijn fotos mιιr dan ondermaats,met de lens die ik bezit is dat normaal, met dit weer in belgie,maar heb toch dringend nood aan nu een korte zoom,en na het verlof een tele.

    graag reacties van mensen die ervaring heben met deze lenzen .,en waar te verkrijgen.
    dank Des

  • #2
    Re: lenzen A100 sony

    Omdat je mij zo hebt aangemoedigd om meer te posten:

    Er kan zoveel geschreven worden, maar zal proberen het kort te houden en algemeen; later kan er specifiek op een bepaalde lens ingegaan worden natuurlijk...

    Eerst en vooral, ideale lenzen zijn er niet echt , zelfs niet met een immens budget... Het is dus kwestie van prioriteiten stellen!
    Lenzen die ik interessant vind (niet alle lenzen heb ik zelf geprobeerd...):

    tamron/Minolta 28-75 f2.8 -> scherp! en echt goeie prijs,Full Frame (FF) lens, goeie portretlens, minpunt: 28mm is op de A100 (eigenlijk bestaat er geen A100H...de H is een aanduiding voor het type kit) niet heel erg breed...
    * alternatief: sigma 28-70 f2.8 of voor beter bereik sigma 24-70 f2.8(iemand op BD, geloof ik, heeft deze relatief nieuw te koop staan...) of sigma 24-60 (beetje in schaduw van de andere 2 lenzen)

    Sigma 17-70 f2.8-4; leuker bereik, goeie macro capaciteit; minpuntjes: DC lens dus enkel geschikt voor camera's met cropfactor (non-FF); minder lichtsterk...

    Bijna must have (minder must have als je de tamron van hierboven zou hebben):
    Minolta 50mm f1.7: Dankzij cropfactor toch zeer leuke en zeer scherpe lens voor portretten; zeer lichtsterk dus, met contrast van je Alfa op +2 in B&W mode en op iso 800 (voor extra ruis ) kan je echt leuke portretten maken (vooral met dramatisch licht zeer interessant...Swat), goedkoop minder dan 100 euro (best gaan voor restyled (RS) model, oudere versies hebben soms last van sticky apertures); minpuntjes: voorlopig enkel 2e hands te vinden, heeft geen circular apertures, bij f2.2 is de hoekigheid al goed te zien in de bokeh;
    *alternatief: veel duurder maar als het van de eerste keer goed moet zijn: de Minolta (Sony dus...) 50mm f1.4 (ongeveer 350euro)-> niet vanwege de f1.4 maar zo goed als elke recente Minolta lens heeft circular apertures, dus zeer aangename "out of focus" (bokeh) achtergrond. Ik wil zelfs mijn RS versie kwijt om deze te kopen!! Scherpte is bij beiden al echt heel goed...

    Tamron 17-50 f2.8: tja moest het een 18-70 f2.8 zijn, iedereen zou ze kopen denk ik...geen verdere uitleg nodig dus

    Even herhalen dat voor circular apertures sony zowat de enige is die ze op alle lenzen heeft, zelfs de kitlens...bij tamron heb ik maar 1 lens gezien die dit had, bij sigma nog niet direct tegengekomen. Voor mij persoonlijk vind ik dit bij sommige lenzen echt wel een must (vooral portretten en macro -> mijn mening )

    Nog een potentieel interessante lens:

    Carl zeiss 16-80 f3.5-4.5: ideaal bereik, veelbelovend van hetgeen al te zien is (nog maar pas te koop...); minpuntjes: omen bij de 700 euro...; voor die prijs mocht hij toch beetje lichtsterker zijn? niet?; DT lens-> enkel bruikbaar op cropfactor body's.

    Het wordt wat te lang heb toch al van 16 tot 80 mm mijn gedacht gezegd. Ben er zeker nog vergeten, maar deze springen mij nu te binnen!

    Welke zou ik nemen? Geen idee! 't beste nog!
    Last edited by Portmixus; 18 maart 2007, 12:28.

    Comment


    • #3
      Re: lenzen A100 sony

      Ga eens naar een goeie winkel of BD-collega en probeer eens de volgende :

      Tamron 17-50/2.8
      of Sigma 18-50/2.8 (evt. tweedehands, maar de Tamron is volgens mij beter)
      of Sigma 17-70/2.8-4 (evt. tweedehands - groter bereik maar dan geen vaste f)
      Sigma 70-300 DG Macro
      Minolta 100-300 Apo (eventueel Apo-D) - tweedehands (Nu 2 op www.marktplaats.be): dit is een uitstekende zoom voor geen geld wat mij betreft.

      of tweedehands primes van Minolta :
      50/1.7
      50/2.8 macro
      50/1.4
      (De laatste twee zijn ook nieuw met Sony-label te koop.)

      Al deze lenzen zijn voor heel redelijke prijzen te koop, of nieuw, of tweedehands.

      Of als je duurder wil:
      Zeiss 16-80
      Sigma 70-200/2.8 Macro (nog even wachten; binnenkort leverbaar voor Sony)

      Met al deze lenzen zal je betere resultaten bekomen dan met de 18-200. Maar ikzelf heb ook nog altijd de 18-200: bijzonder handig op de luie, warme, zonnige daguitstappen op vakantie .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: lenzen A100 sony

        @Portmixus en K-2,

        Bedankt voor julie grondige uitleg alle 2,
        julie info is voor mij en beslist nog anderen heel nuttig,deze informatie geeft me de wetenschap waar ik naar op zoek moet gaan,

        voorheen had ik een canon en ben wel op de hoogte van het segment canon,maar zodra je nuttige info zoekt over de sony heb je prijs ,weinig of geen info,ofwel wat de fabrikant je voorschrijft,en daar heb je weliswaar info maar absolut gιιn gebruikerservaringen,(wat verstaanbaar is met de nieuwe dslr camera).

        1/Ik ben vorig jaar gebeten van een microbe,de vogelfotografiemicrobe ,
        voor mij is de info over telees heel belangrijk en ga er dan ook na het verlof wat spaargeld tegenaan gooien.
        2/ben al een paar jaar wat amateuristis bezig,met fotografie ,en 2 jaar terug vroeg men mij om een verjaardagsfeest vast te leggen,van het ιιn kwam het ander en heb ondetussen voor de school van mijn zoon en dochter ,verschillend festiviteiten op de digitale plaat vastgelegd ,plus het huwlijk van mijn schoonzus en nog een fotoshoot van opgezette autos ,dan nog voor een kennis fotos voor zijn bedrijf ,en nog wat losse tralala ,ik doe het graag als men het mij vraagt,ik moet er natuurlijk de tijd voorhebben ,het blijft tenslotte een hobby

        In mei is het mijn zoon zijn lentefeest dus heb ik in eerste instantie nood aan een goeie korte zoom ,17-50 of 28-70 dus julie begrijpen wel dat ik naarstig op zoek ben naar een goedeportret lens ,ik verkies zoom om de simpele reden dat ik dan meer flexibiliteit heb,en niet steeds opnieuw een andere lens moet aaankopen,ze moet echt wel goed presteren en 300 a 350 heb ik er gerust voor over,700 vind ik dan weer te veel van het goede ,en ben dus heel blij met julie informatie,ik weet waar ik nu ongeveer achter moet zoeken,natuurlijk liefst 2e hands zo heb ik sneller het geld bijeengespaard voor mijn toekomstige telelens.

        Bedankt voor julie nuttige info

        Comment


        • #5
          Re: lenzen A100 sony

          Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
          In mei is het mijn zoon zijn lentefeest dus heb ik in eerste instantie nood aan een goeie korte zoom ,17-50 of 28-70 dus julie begrijpen wel dat ik naarstig op zoek ben naar een goedeportret lens ,ik verkies zoom om de simpele reden dat ik dan meer flexibiliteit heb, ...
          Voor portret zou ik dan zonder twijfel die 28-75/2.8 opzoeken als je een zoom wil.
          Zowel KM als Tamron-versie zijn regelmatig tweedehands te vinden.

          Indien je een prime zou overwegen: er staat hier op BD een splinternieuwe Sony 50/1.4 te koop
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: lenzen A100 sony

            Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
            zodra je nuttige info zoekt over de sony heb je prijs ,weinig of geen info,ofwel wat de fabrikant je voorschrijft,en daar heb je weliswaar info maar absolut gιιn gebruikerservaringen,(wat verstaanbaar is met de nieuwe dslr camera).
            Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)


            Verder moet je niet altijd op zoek gaan naar een Minolta mount als het over gebruikerservaringen gaat. De Tamron en Sigma lenzen bestaan ook voor Canon, Nikon en de andere, en je mag er vrij zeker van zijn dat je de reviews dan ook kunt doortrekken naar KM/Sony.

            Ik weet dat je een zoom zoekt, maar als het om een goede portretlens gaat, dan moet je absoluut even stil staan bij de Tamron 90mm f/2.8 macro. Scherp! Scherp! Scherp! Goede build, lichtsterk, mooie bokeh, zachte prijs... Die wordt niet voor niets de "portrait macro" genoemd, en heeft een zeer goede reputatie als het op portretten aankomt. 70 ΰ 100 mm wordt trouwens als ideale lengte gezien voor portretwerk, omdat je dan wat meer afstand kunt nemen van je onderwerp. Bovendien is het een 1:1 macro, dus ze kan nog veel van pas komen buiten de portretten.

            Zie http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=117

            Als het echt een zoom moet zijn, dan is de Tamron 28-75 inderdaad de beste keuze volgens mij.

            Zie http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=114
            Last edited by vision*R; 19 maart 2007, 08:39.
            α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

            Comment


            • #7
              Re: lenzen A100 sony

              Ik dacht dat ik de link naar dyxum had gegeven, maar blijkbaar vergeten tussen al die tekst "place to be" voor Minolta en Sony mensen!

              Heb nog een interessante link die vooral de canon gebruikers zullen kennen:

              Vergelijking tussen de 24-70 L van Canon vs. de Sigma 24-70 EX (1/3e van de prijs, maar geen USM, geen wheaterseal,...);



              Wie eerlijk is en niet "ziet" wat hij zien wil, zal dezelfde conclusie (optisch) trekken als de post helemaal onderaan de beginpagina! (klikken op de foto brengt naar de beginpagina)

              Resultaat is dus De "tester" heeft 3 van de 24-70L gehad, en 2 van de sigma. Zoals verwacht is er bij de Sigma wel wat meer variatie tussen exemplaren!

              Nog interessanter: Shoot out tussen alle standaardzooms waar we het al over gehad hebben...
              Last edited by Portmixus; 19 maart 2007, 18:13.

              Comment


              • #8
                Re: lenzen A100 sony

                Hoi Des,

                Ik kan enkel maar bevestigen wat hierboven reeds meerdere malen gezegd en aanbevolen is.
                Zoek je een betaalbare portret-prime, dan zou ik zonder de minste twijfel eveneens de Tamron 90 f/2.8 Macro aanraden. Zιιr scherp, en je slaat twee vliegen in ιιn slag want dit is dus ook een macro-lens. Dit is DE lens waar ik het meest tevreden over ben. Mocht deze ooit stukgaan dan koop ik mij onmiddelijk een nieuwe.

                Zoek je een portret-lens in de zoom-categorie dan zou ik voor de Tamron 28-75 f/2.8 gaan. Of een tweedehands KM-versie, want beiden zijn, afgezien van enkele uiterlijke details, compleet identiek. Dit is de lens die het meest op mijn camera zit. Zeer scherp lensje. Niet al te breed maar een mooi bereik voor portretten en allerhande feestjes. De lichtsterkte is hiervoor ook meestal voldoende.

                De Tamron 17-50 f/2.8 is ook scherp en degelijk maar minder geschikt voor portretten door het kortere bereik. Het kan, maar je moet voor een "hoofd-shot" zo dicht naderen dat veel mensen het hinderlijk en opdringerig vinden. Als je iets meer afstand kan houden krijg je meestal spontanere mensen op de foto. Zelf gebruik ik voor die reden op feestjes e.d. ook dikwijls mijn Sigma 70-200 f/2.8. Een zeer aan te raden lens maar wel een stukje duurder. Voor een 500 a 600 Euro kan je echter wel al een mooi tweedehands exemplaar vinden.

                Als je wil mag je al deze lenzen bij mij thuis eens komen testen.
                Dan kan ik jou ook eens een dienst terug doen .

                Groeten, Luc

                Comment


                • #9
                  Re: lenzen A100 sony

                  @ leon bidon,
                  die 70-200mm en die prime ,,ga ik zeker eens komen testen,maar meer naar het najaar toe want , heb nu weer in mijn spaarvarken gezeten,dat kan je zien aan mijn handtekening, vond het een goede koop,qua prijs/bereik/revieuw ,,er komen nog wel een paar der bij maar ga nu eerst es bekomen van de laatste 2 maanden€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€

                  Comment


                  • #10
                    Re: lenzen A100 sony

                    @ k2,
                    bedankt voor de nodige uitleg,en de correcte verkoop,
                    ik hoor nog wel van je in verband met de zolder(doosjes)

                    Comment


                    • #11
                      Re: lenzen A100 sony

                      @Portmixus,
                      Bedankt voor de nodige moeite,het is dus de Sigma 17-70 f2.8-4 geworden,en denk van nu een goed serviske te hebben,
                      Mvg des

                      Comment


                      • #12
                        Re: lenzen A100 sony

                        Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                        bedankt voor de nodige uitleg,en de correcte verkoop,
                        Graag gedaan. Jij eveneens bedankt, en gefeliciteerd met de aankoop hι. Geniet er nu maar van !

                        Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                        ik hoor nog wel van je in verband met de zolder(doosjes)
                        Ja, zoals beloofd
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment

                        Working...
                        X