Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand deze lens??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kent iemand deze lens??

    Kent iemand deze lens of fabrikant? Zo ja, is de kwaliteit dan wat of niet om als groothoek te gebruiken? Tot dusver kom ik niet verder dan wat amerikaanse sites waar de prijzen voor een soortgelijke crystal vision 55mm lens uiteenlopen van 180 tot 540 dollar.

    Omschrijving op de lens: Crystal Vision Titanium 0.5X MF AF High Definition PRO Digital lens with Macro.

    http://www.2dehands.nl/crystal-visio...ystal%20vision

    Wie kan me helpen

  • #2
    Re: Kent iemand deze lens??

    Ik ken die niet.
    En eigenlijk wil ik die ook niet kennen
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Kent iemand deze lens??

      Als je wat rondloopt in o.a. New York wordt je op elke hoek van de straat zo'n lens aangesmeerd

      Het wordt daar redelijk wat verkocht doordat vele mensen met een gewone camera toekomen en wat last ondervinden om ginder de nogal grote gebouwen te fotograferen.

      Niet iedereen heeft verwisselbare lenzen en dan is zo'n voorzetlens wel een handig anternatief.

      De kwaliteit is voor wat het is nog niet zo slecht maar je kan het natuurlijk niet vergelijken met een echte groothoeklens.

      Die prijzen zijn inderdaad zeer uiteenlopend, ze smeren u die aan en beginnen al snel met een 600€ te vragen ... als je niet toehapt verminderen ze al snel naar 500, 400, 350, 300, ... tot je ze uiteindelijk aan 250€ kan kopen.
      Als je echt goed zoekt en je niet laat doen kan je ze rond de 150€ vinden.
      Ge kunt ook eens in het nederlands tegen je vrouw zeggen dat die zot is zoveel te vragen en u nadien verschieten dat die in dezelfde taal, welliswaar iets gebrekkig nederlands, antwoordt van "aahhh u komt van België?".

      Ik heb er zelf een 0.42x 46mm versie van dat ik op mijn videocamera gebruikt heb en zelfs met een adaptorring op de kitlens van mijn 300D dat ik toen had.

      Je trekt je plan met wat je hebt hé ... spel ligt hier nu in de kast se

      En ja ... komt dus ook van NY
      Last edited by VerSeg; 18 maart 2007, 02:05.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Kent iemand deze lens??

        Oorspronkelijk geplaatst door Robian Bekijk bericht
        Kent iemand deze lens of fabrikant? Zo ja, is de kwaliteit dan wat of niet om als groothoek te gebruiken? Tot dusver kom ik niet verder dan wat amerikaanse sites waar de prijzen voor een soortgelijke crystal vision 55mm lens uiteenlopen van 180 tot 540 dollar.
        Robian,

        Als je zo een advies vraagt is het nuttig om te weten waar je dat ding op wil schroeven.

        In elk geval kun je bij Grobet kiezen uit een aantal van die dingen, en misschien nog testen ook.

        Ik had er vroeger ook een, en dat werkt, zelfs goed .
        Maar niet meer dan dat.

        Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Kent iemand deze lens??

          Bedankt voor de hulp en reacties!

          Het is inderdaad handiger als ik mijn camera erbij had vermeld . Ik wil de groothoek gaan gebruiken op mijn Panasonic FZ50.

          In eerste instantie heb ik gekeken naar de raynox dcr 6600 pro 0.66x van 90 euro (de lens van panasonic vind ik te duur). De lens die ik in de link heb bijgevoegd kan ik kopen voor 30 euro. Een koopje dacht ik zo mits hij net zo goed presteert als de raynox, anders is het nog zonde van mijn geld.
          Kan iemand mij hier antwoord op geven Alvast bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: Kent iemand deze lens??

            Oorspronkelijk geplaatst door Robian Bekijk bericht
            Bedankt voor de hulp en reacties!

            Het is inderdaad handiger als ik mijn camera erbij had vermeld . Ik wil de groothoek gaan gebruiken op mijn Panasonic FZ50.

            In eerste instantie heb ik gekeken naar de raynox dcr 6600 pro 0.66x van 90 euro (de lens van panasonic vind ik te duur). De lens die ik in de link heb bijgevoegd kan ik kopen voor 30 euro. Een koopje dacht ik zo mits hij net zo goed presteert als de raynox, anders is het nog zonde van mijn geld.
            Kan iemand mij hier antwoord op geven Alvast bedankt!
            Ben ik nog vergeten te melden. De keuze gaat dus tussen de lens in de link, de raynox 6600 of de nikom WC E-80 met adapter (alhoewel ik niet zeker weet of de laatste op mijn camera past).

            Comment


            • #7
              Re: Kent iemand deze lens??

              Tja voor 30 euro kan je niet gauw klagen!
              Gewoon proberen zou ik zeggen. Kan je hem niet testen voor je hem koopt?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Kent iemand deze lens??

                Ik kan de lens wel even uitproberen, maar ik heb niet de kans om de foto's goed te bekijken op een computerscherm. Het is namelijk een redelijk stuk rijden om hem op te halen.
                Vandaar dat ik hier ook mijn vraag heb gepost of iemand met deze, of soortgelijke, lens ervaring heeft. Als de lens zich met de raynox 6600 kan meten kwalitatief dan vind ik het acceptabel. De raynox is voor mij de ondergrens qua scherpte en vervorming van de genomen foto.

                Comment

                Working...
                X