Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s of D80 met welke objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70s of D80 met welke objectieven

    Welke objectieven raden jullie aan van breedhoek tot tele (geen supertele)
    Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

  • #2
    Re: D70s of D80 met welke objectieven

    Hoeveel mag het kosten, want we kunnen hier snel een lijstje van 10000 Eur maken
    Trouwens geef aan waarvoor je ze graag zou gebruiken
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: D70s of D80 met welke objectieven

      Om het lekker duur te maken:

      Nikkor 10.5 2.8
      Sigma 10-20
      Nikkor 17-55
      Nikkor 28-70
      Nikkor 70-200VR
      en voor het gemak: Nikkor 18-200 VR.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: D70s of D80 met welke objectieven

        Is het niet zo goedkopere body met dure objectieven
        vb D70s + 17-55 ; 70-200 of 70-300 do is; goede combinatie of D80,D200 met dezelfde objectieven, scheelt toch hé.Graag raad.Ik wil nml goede foto's maken = analoog tijdperk, wereldreizen, Argentinie, Vietnam enz...
        Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

        Comment


        • #5
          Re: D70s of D80 met welke objectieven

          Ik zou toch voor de D80 kiezen.
          D70s heeft de sensor vd D100 en grootste nadeel was de iso vanaf 200.
          De D80 start vanaf iso100 en heeft 10Mpxl ipv 6Mpxl.

          Als lenzen kan ik je de 17-55 aanraden en de 70-200VR.
          De 'gap' 55-70 heeft mij nog niet gestoord.
          10-20 of 10.5 staat op mijn verlanglijstje
          The Sky is the limit. Digital Gigi

          Comment


          • #6
            Re: D70s of D80 met welke objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door EDJOS Bekijk bericht
            Is het niet zo goedkopere body met dure objectieven
            vb D70s + 17-55 ; 70-200 of 70-300 do is; goede combinatie of D80,D200 met dezelfde objectieven, scheelt toch hé.Graag raad.Ik wil nml goede foto's maken = analoog tijdperk, wereldreizen, Argentinie, Vietnam enz...
            Begin met een goede body. Vooral gezien je reisplannen.

            Nikon heeft een niet uitgesproken houding:
            op een goedkope camera gebruik je goedkope objectieven en het kleurenmanagement van de camera houdt daar rekening mee.
            Omgekeerd op een duurdere camera horen duurdere objectieven.

            Een voorbeeld. Gebruik je op de D2Xs een 18-55 kit, zet dan hue en verscherping hoog, dat heeft dat lensje echt nodig. Gebruik je een 2,0 200 mm op een D50, zet dan verscherping, hue, etc allemaal uit. Dat gaat niet echt handig op die camera, maar goed.

            En dan is er nog een ander verschil:
            De AF werking van een 1,4 85mm op een D80 is goed, maar datzelfde ding op een D200 is supersnel.

            Elders in dit forum staat ook een vraag naar de verschillen tussen D80 en D200. Lees daar verder.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment


            • #7
              Re: D70s of D80 met welke objectieven

              Body

              Als je veel gaat reizen zou ik inderdaad ook voor de D200 gaan en niet voor de D80.

              Objectieven

              Mijn lijstje is een pak goedkoper en voldoet perfect aan de eis om mooie foto's te maken:

              Nikon 10,5
              Tamron 17-50 f/2,8
              Sigma 70-200 f/2,8
              Nikon 18-200 VR
              Sigma 150 f/2,8 Macro

              Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #8
                Re: D70s of D80 met welke objectieven

                Voor reizen zou ik daar toch een Nikkor, Sigma of Tokina supergroothoekzoom bij doen, heb ik in mijn vorige vakantie in gebouwen toch gemist en het is toch heel anders als de Nikkor fish-eye.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: D70s of D80 met welke objectieven

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Voor reizen zou ik daar toch een Nikkor, Sigma of Tokina supergroothoekzoom bij doen, heb ik in mijn vorige vakantie in gebouwen toch gemist en het is toch heel anders als de Nikkor fish-eye.
                  Klopt, die was ik vergeten. Misschien zelfs die fish gewoon thuis laten.

                  Mvg,
                  TravelToy.
                  www.christian-bailleul.be | Blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70s of D80 met welke objectieven

                    Nikkor 18-200 VR ED.
                    Superlensje en heel praktisch.
                    De ideale walk-around lens voor vakantie.
                    Eén lens is ruim voldoende voor de meeste foto's...
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70s of D80 met welke objectieven

                      De meeste foto's die met de 18-200 VR getoond worden op het forum vindt ik persoonlijk meestal nogal ONSCHERP; heb ik een andere keuze buiten 2 of 3 afzonderlijke objectieven of moet ik bij Canon gaan zoeken;misschien Canon 30d + 28-300; wat denken jullie?
                      Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70s of D80 met welke objectieven

                        Het hangt allemaal af van je budget + de gewichtsfactor.
                        Het hangt helemaal ook van je doel af, maar om een 18-200VR mee te nemen en OOK een 17-55 en 70-200 is natuurlijk grote onzin.
                        Bij sommige reizen komt ook de accu om de hoek als factor. Een en-el3e gaat in een d80 2x zo lang mee als in een d200.

                        Enkele zeer bruikbare sets:

                        D80+18-200VR
                        D80+ 12-24 + 18-70 + 80-400VR
                        Idem met D200 en als upgrade een betere zoom in het middenbereik. 17-55 of 28-70. Speelt gewicht een rol dan is een 24-85 of 24-120 ook handig.

                        Heel andere keuze; Fuji S3 : 12-24, 2.035mm, 60mm micro en 70/80-200 of 80-400.

                        Nog andere keuze: Kodak slr/n met 17-35 afs 28-70 afs en 70/80-200 afs (+vr) en/of 80-400VR
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70s of D80 met welke objectieven

                          Ik zit zelf ook te kijken en ik denk (met studentenbudget) aan:

                          Nikon D80 kit (1075)
                          +
                          Tokina 12-24mm (470)
                          Nikkor 50mm 1.8 (130)
                          Nikkor 18-135mm (kit)
                          Nikkor 70-300mm VR (535)
                          +
                          Nikkon SB-400 flitser (130)

                          Ik denk dat dit ongeveer het leukste is voor wat je nu rond de 2200 kan krijgen.
                          Last edited by Tomassi; 30 maart 2007, 02:02.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70s of D80 met welke objectieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                            Nikon heeft een niet uitgesproken houding:
                            op een goedkope camera gebruik je goedkope objectieven en het kleurenmanagement van de camera houdt daar rekening mee.
                            Omgekeerd op een duurdere camera horen duurdere objectieven
                            Een absoluut correcte vaststelling !
                            Zelf ondervonden : een 18-200 VR presteert uitstekend op een D50, maar stelt me teleur op D200 als ik de beelden vergelijk met die van een Sigma 70-200 2.8
                            De 50-500 presteert schitterend op de D50 maar ontgoochelt een beetje op de D200 als ik de resultaten vergelijk met de Sigma 300mm 2.8.
                            Ik zou dus zeggen : hou met de keuze van een body rekening met het budget dat je wil spenderen aan lenzen. Nikon's duurdere body's vragen idd duurder glas als je echt goede resultaten wil.
                            Een lens die consistent presteert op beide body's is de Tokina 12-24 F4.
                            Prachtige landschapslens die ik je zeker zou aanraden om reisfotografie mee te beoefenen. Nagenoeg geen perspectiefvertekening, ook niet op 12mm, als je tenminste je camera niet gaat liften, en prachtige kleuren, haarscherpe beelden.
                            Een andere lens die het op beide body's uitstekend doet is de 50mm 1.8, zou ik je ook sowieso aanraden : klein, licht, goedkoop en uitstekend inzetbaar, zelfs in de moeilijkste omstandigheden.
                            De Nikkor 17-55 2.8 is een uitstekende reportagelens maar steenduur. een alternatief in het middenbereik is de Tamron 28-75 2.8 DI, nog niet getest maar ik hoor er overal uitstekende kritieken van.
                            Voor lichte tele gebruik ik zelf de Sigma 70-200 EX 2.8 : superscherp, zeer snel en betaalbaar, maar geen lichtgewicht. Wel een prima sportlens.
                            Over tele ga ik het hier niet hebben, da's een hoofdstuk apart
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: D70s of D80 met welke objectieven

                              ik zie hier dat er weinig iets gezegd word van D70S????????
                              ik heb er mij ene aangeschaft,
                              Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                              Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                              Comment

                              Working...
                              X