Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon AF-I 500/4 ED

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon AF-I 500/4 ED

    Hallo, ik sta op het punt van deze lens aan te schaffen en had daarom graag een paar vragen gesteld over deze lens( zijn niet goeiekoop dus!!!!). Ik zou ze gebruiken voor natuurfotografie.
    1-Deze lens heeft geen IF, geeft dit problemen?
    2-Welke convertor past op deze lens met behoud van AF(tc 1,4a of tc1,4b)?
    3-welke zijn de ervaringen van met deze lens te werken?
    Alvast bedankt voor de reacties

  • #2
    Re: nikon AF-I 500/4 ED

    Fantastisch objectief , maar als de AF-I focusmotor ooit de geest geeft, vrees ik dat Nikon 'm wel eens niet meer zou kunnen repareren wegens gebrek aan onderdelen ZIE LINK
    Best eerst eens bij Nikon navragen of dit effectief zo is alvorens een bommetje geld uit te geven Hoeveel is die prijs overigens ongeveer?

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: nikon AF-I 500/4 ED

      Een hele hoop, 4000euro dus moet ik inderdaad echt wel zeker zijn, bedankt voor de tip

      Comment


      • #4
        Re: nikon AF-I 500/4 ED

        Lees veel vooraf, en vraag naar ervaringen.

        De prijs die je noemt voor de AF I is de helft van wat je kwijt bent voor een vergelijkbare AF S. Tenminste als beiden nieuw zijn.

        Of converters passen en werken: Op de 500 AFS:
        TC14 E II: ja.
        TC17 E II: ja maar geen AF
        TC20 E II: ja maar geen AF

        Maar je had het over de 500 AF I. Lees de gebruiksaanwijzing van dat ding na bij Nikon Belux. Hoort gewoon op het www te staan.

        Last edited by Hans Braakhuis; 17 maart 2007, 10:29.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment


        • #5
          Re: nikon AF-I 500/4 ED

          Dag Hans, is er dan geen verschil tussen een tc14a en een tc14b? Op een Amerikaanse website was er daar een discussie over!Alvast bedankt voor de link. Groeten,
          Boud

          Comment


          • #6
            Re: nikon AF-I 500/4 ED

            TC14A is voor objectieven korter dan 200 mm, TC14B voor objectieven van 200 mm en langer. Een TC14B past vaak niet op kortere lenzen omdat een stuk van de convertor uitsteekt die niet in de kleinere lenzen past.
            Je kan dit zien op volgende foto's van TC14 A en B:
            http://images.google.be/imgres?imgur...%3Dnl%26sa%3DN
            www.bertwillaert.com

            Comment


            • #7
              Re: nikon AF-I 500/4 ED

              Voor eur 4000 zou ik geen af-i kopen !!
              Kijk voor dat bedrag eens rustig rond voor een af-s versie. Bijvoorbeeld op Ebay of zet een adv. gevraagd op diverse forums.
              Optisch is de af-i een perfecte lens. let op als je het toch doet of de lens ook op manueel goed werkt. Zoals hierboven gezegd kan de af problemen geven die ze bij nikon niet meer kunnen oplossen !
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

              Comment


              • #8
                Re: nikon AF-I 500/4 ED

                Oorspronkelijk geplaatst door Boud Bekijk bericht
                Dag Hans, is er dan geen verschil tussen een tc14a en een tc14b? Op een Amerikaanse website was er daar een discussie over!Alvast bedankt voor de link. Groeten,
                Boud
                Soory voor de onvolkomenheid> Bij AFS objectieven heb je de nieuwste E II converters nodig. Dus vandaar dat ik kort door de bocht schreef TC14 enz, maar bedoeld was natuurlijk de TC 14 E II.

                Voor de verschillen tussen de oudere 1983 converters, zie pagina 152 van m'n Catalogus
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: nikon AF-I 500/4 ED

                  Dus als ik het goed begrijp dan is de convertor tc 14 E II de juiste convertor.
                  En bij dezer als er inderdaad iemand zich geroepen voelt voor zijn lens van de hand te doen (AF-S versie) zoals jullie weten echt geiintreseerd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon AF-I 500/4 ED

                    Oorspronkelijk geplaatst door Boud Bekijk bericht
                    Dus als ik het goed begrijp dan is de convertor tc 14 E II de juiste convertor.
                    En bij dezer als er inderdaad iemand zich geroepen voelt voor zijn lens van de hand te doen (AF-S versie) zoals jullie weten echt geiintreseerd.
                    Ja de TC-14E of TC-14EII.

                    Misschien verschijnen er wel enkele van op de tweedehands markt bij het uitbrengen van de de VR versies dit of volgend jaar? Zijt maar gerust dat er dan nog meer geïnteresseerden voor zo'n objectief zullen zijn waardoor de prijs van zo'n AFS 500mm f4 of AFS 600mm f4 toch nog zeer hoog zal blijven Ik ga om deze reden volgend jaar sowieso voor een nieuwe AFS VR 500mm of 600mm f4 sparen.

                    MVG,

                    Comment

                    Working...
                    X